Porturile maritime românești au manipulat cu 22% mai multe mărfuri în ianuarie - februarie 2018

251

Articole de la același autor

În primele două luni ale anului 2018, fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut spectaculos, ajungând la 8.111.471 tone, cantitate mai mare cu 22,04% față de aceeași perioadă din 2017. Traficul maritim a fost de 6.705.302 tone, în creștere cu 16,78% față de aceeași perioadă din 2017, iar cel fluvial, de 1.406.169 tone, mai mare cu 55,46%.


Evoluția traficului total pe grupe de mărfuri a fost următoarea: 
a) în creștere față de anul precedent
• petrol brut - 1.200.513 tone (+14,18%); 
• produse petroliere - 1.275.641 tone (+84,86%); 
• articole diverse - 963.086 tone (+1,44%); 
• minereuri și deșeuri neferoase - 739.001 tone (+50,67%); 
• îngrășăminte - 542.598 tone (+60,28%); 
• semințe uleioase - 343.072 tone (+102,62%); 
• cărbune - 381.525 tone (+118,92%); 
• produse chimice - 124.071 tone (+6,83%); 
• echipamente, mașini - 70.002 tone (+112,67%); 
• minerale brute sau prelucrate -
50.385 tone (+145,96%); 
• minereuri de fier, deșeuri de fier - 42.2981 tone (+50,16%); 
• ciment - 39.143 tone (+158,54%); 
• sticlă, sticlărie și produse ceramice - 2.948 tone (creștere de la zero); 
• articole fabricate din metal - 1.144 tone (+23,81%); 
b) în scădere față de anul precedent
• cereale - 1.545.888 tone (-15,41%); 
• produse metalice - 306.685 tone (-7,84%); 
• lemn, plută - 47.421 tone (-8,06%); 
• produse alimentare - 43.893 tone (-49,80%); 
• animale - 7.016 tone (-26,90%); 
• celuloză și deșeuri de hârtie - 3.600 tone (-47,12%). 


★ ★ ★


Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 6.734.976 tone de mărfuri, în creștere cu 17,21%. Saltul ar fi fost mult mai mare, dacă jocul prețurilor de pe piața internațională a cerealelor nu i-ar fi determinat pe producători și exportatori să stocheze cantități mari de grâne, în așteptarea scumpirii lor. Din acest motiv, cantitatea de cereale manipulată a fost mai mică cu 15,41% față de ianuarie 2017. 


În schimb, mai toate celelalte grupe de mărfuri au înregistrat creșteri semnificative. Ca urmare, în structura traficului au avut loc schimbări importante. Dacă la finele anului 2017, cerealele și semințele uleioase aveau o pondere de 41,68%, în ianuarie 2018 mai reprezentau doar 28,05% din fluxul total de marfă. În schimb, ponderea hidrocarburilor a crescut de la 11,10% la 17,50%. Ponderi importante dețin, de asemenea, minereurile și deșeurile metalice (17,24%), îngrășămintele și produsele chimice (9,04%), cărbunele (5,55%) și produsele metalice (4,55%).


Traficul de containere din portul Constanța a totalizat 961.137 milioane tone, respectiv 104.366 TEU, creșterea fiind de 1,23%, respectiv 2,75%.


★ ★ ★


În lunile ianuarie și februarie 2018, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 1.368.345 tone de mărfuri, cu 53,62% mai mare decât în aceeași perioadă din 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,60% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, au înregistrat o creștere de 57,55%. 


★ ★ ★


Portul Mangalia a manipulat doar 8.150 tone de mărfuri, cu 15,42% sub nivelul atins în primele două luni din 2017, fiind afectat de criza prin care trece compania Daewoo - Mangalia Heavy Industries.


★ ★ ★


Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 39,9 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 9,3%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 24,4 milioane tone de mărfuri, cu 11,4% mai mult decât în ianuarie - februarie 2017. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Tuapse - 4,4 milioane tone (+1,6%), Kavkaz - 2,7 milioane de tone (-10,58%), Taman - 2,2 milioane de tone (-8,3%), Rostov pe Don - 2 milioane de tone (+44,8%), Kerch - 1,2 milioane tone (-4,1%).


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.767 secunde