Pescarii și salvamarii scapă de controlul Autorității Navale Române

563
Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre de guvern pentru modificarea HG nr. 1133/2002 privind organizarea și funcționarea Autorității Navale Române. Actul normativ aduce o serie de schimbări în activitatea instituției. 
Pe viitor, aprobarea structurii organizatorice a ANR se va face doar prin ordin al ministrului transporturilor, fără a mai fi nevoie de propunerea consiliului de conducere al instituției.


Formalitățile de sosire-plecare a navelor se simplifică conform Convenției privind facilitarea traficului maritim internațional (FAL). Prin aplicarea convenției se adoptă toate măsurile corespunzătoare pentru a facilita și grăbi traficul maritim internațional și pentru a preveni întârzierile inutile ale navelor, persoanelor și proprietății, care se găsesc la bord.
În noua formă a HG 1133/2002, ANR va dispune suspendarea manevrelor navelor, atunci când condițiile de navigație o impun, și nu închiderea porturilor, așa cum era menționat în forma veche. Suspendarea manevrelor navelor este decisă de căpităniile portuare și nu presupune închiderea porturilor. Comandantul unei nave va putea să efectueze manevra în condiții dificile pentru navigație, dar o va face pe propria răspundere. 
Pe viitor, ANR va aviza, din punct de vedere al siguranței, doar activitatea de agrement nautic, nu și activitățile de salvamar și de pescuit industrial și sportiv, cum era prevăzut în forma veche a HG. Această modificare survine datorită faptului că ANR nu are sarcini de control și supraveghere a activității de salvamar și a celei de pescuit industrial și sportiv.
Activitatea de salvamar este reglementată prin HG 1136/2007, iar cea de pescuit industrial și sportiv este reglementată de Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură (A.N.P.A) conform Legii nr. 192/2001, cu modificările și completările ulterioare. Aspectele legate de siguranța navigației în ceea ce privește navele de pescuit sunt prevăzute în Regulamentul de organizare și funcționare al ANR. Totodată, se abrogă prevederea referitoare la regulamentele serviciului la bordul navelor, structura, ierarhia și atribuțiile funcțiilor la bordul navelor, aplicându-se convențiile și codurile internaționale cu privire la aceste aspecte.
Pe viitor ANR va aproba și monitoriza cursurile organizate de  urnizorii de educație, de formare profesională sau de perfecționare în vederea pregătirii personalului navigant maritim și de navigație interioară.
Actul normativ prevede că ANR va asigura supravegherea tehnică și certificarea în timpul reparării, transformării și modernizării navelor doar atunci când proprietarul o solicită.
În sfârșit, proiectul de HG precizează că sediul instituției va fi în București, pe Bulevardul Mărășești nr. 26. În prezent, acesta este în portul Constanța, în blocul turn de la poarta nr. 1, ANR având doar o structură în capitală, respectiv Serviciul supraveghere piață, la adresa de pe Bulevardul Mărășești nr. 26. Actul normativ nu precizează care anume structuri ale ANR vor fi mutate la București. 
Răspunzând întrebărilor ziarului "Cuget Liber", Valentin Preda - secretar de stat în Ministerul Transporturilor a declarat că schimbarea sediului se justifică prin aceea că instituția este o autoritate națională, coordonarea activității putându-se realiza mai eficient din capitală. Pe de altă parte, se asigură o mai rapidă comunicare cu ministerul și se pot lua mai operativ deciziile.
Preda a afirmat că directorul general al ANR va hotărî care anume structuri ale instituției vor fi mutate în capitală. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 28 August 2012
Stire din Eveniment : Salvați de la înec de salvamari
Pagina a fost generata in 0.3204 secunde