"Pescarii de fier vechi" au fost pedepsiți de Zeul Neptun
469
Articole de la același autor
Doliu în navigație / Comandantul navei RM POWER, acuzat de crimă, a murit în drum spre țară
25 Februarie 2014
Afacerile scârțâie de Ziua Femeii; de vină sunt bărbații!
06 Martie 2014
Tragediile care au cutremurat shipping-ul românesc
27 Februarie 2014
Criza locurilor de practică pentru cadeți are soluții! (I)
11 Februarie 2014
Cine îi ajută pe marinari când dau de necaz?
28 Februarie 2014
r Scoaterea epavelor din mare trebuie avizată de căpităniile portuare
Un incident maritim mai puțin obișnuit a avut loc duminică, 16 martie 2014, în zona de coastă a stațiunii Costinești. Potrivit directorului general al Autorității Navale Române, Mihai Andrei, cuterul pescăresc "Odisey" (o ambarcațiune cu lungimea de 10,8 metri și lățimea de 3,3 metri, aparținând firmei Rechinu 2008 SRL) s-a răsturnat la 120 metri de mal. Cele două persoane de la bord au fost salvate de Marian Băduică, conducătorul unei bărci pescărești, ce se afla în apropiere.
Inedit este faptul că "Odisey" și echipajul său nu alergau pe mare după pești, ci după fier vechi. Cuterul s-a răsturnat din cauza unei "capturi" mult prea grele, care nu se lăsa trasă la suprafață. O fi fost la mijloc și mâna lui Neptun. Se știe încă din antichitate că zeul nu-i de acord să își împartă comorile cu muritorii. Locul scufundării a fost balizat, ambarcațiunea urmând să fie scoasă la suprafață în următoarele zile.
Potrivit informațiilor publicate de Ministerul de Finanțe, firma Rechinu 2008 SRL are ca obiect principal de activitate pescuitul maritim. În anul 2012, aceasta a obținut venituri totale de 145.445 lei, un profit brut de 8.921 lei, cu un număr mediu de personal de șase angajați.
"Activitatea celor de pe cuterul pescăresc nu era autorizată de Căpitănie sau ANR. Extragerea epavelor din mare nu se poate face înainte de a verifica dacă acestea au proprietari care le revendică, proprietari care pot fi și societăți de asigurări. În al doilea rând, lucrările de acest gen trebuie avizate întrucât se desfășoară în zone de navigație, fiind necesare anumite măsuri de siguranță. În cazul de față, este vorba de o zonă circulată de ambarcațiunile pescărești" - a precizat șeful ANR.
Cazul "Odisey" anunță extinderea activității de recuperare a fierului vechi de pe uscat pe apă. În zona de coastă a României, pe fundul mării, se află mai multe epave de nave și ambarcațiuni.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 14 Decembrie 2013
Miercuri, 12 Februarie 2014
Joi, 14 Noiembrie 2013
Joi, 27 Februarie 2014
Miercuri, 26 Februarie 2014
Duminică, 23 Februarie 2014
Joi, 19 Decembrie 2013
Miercuri, 18 Decembrie 2013
Vineri, 08 Noiembrie 2013