Patru companii de navigație au fost amendate cu 395 de milioane de euro, pentru practici antitrust

151

Articole de la același autor

Comisia Europeană a amendat patru transportatori maritimi de autovehicule, cu 395 de milioane de euro, doi furnizori de bujii, cu 76 de milioane de euro și doi furnizori de sisteme de frânare, cu 75 de milioane de euro pentru participarea la carteluri, care au încălcat normele UE antitrust. Toate companiile au recunoscut implicarea lor în carteluri.

Comisia a constatat că transportatorul maritim chilian CSAV, transportatorii japonezi "K" Line, MOL și NYK, precum și transportatorul norvegian - suedez WWL-EUKOR au participat la o înțelegere privind transportul maritim intercontinental de vehicule.

Timp de aproape șase ani, în perioada octombrie 2006 - septembrie 2012, cei cinci transportatori au format un cartel pe piața transportului de mașini noi, camioane și alte vehicule mari, cum ar fi combine de recoltat și tractoare, pe diferite rute între Europa și alte continente.

Ancheta Comisiei a arătat că, pentru a coordona comportamentul anticoncurențial, managerii de vânzări ai transportatorilor se întâlneau în birouri, baruri, restaurante sau la adunări sociale și se contactau prin telefon. Ei și-au coordonat prețurile, și-au alocat clienți și au schimbat informații sensibile din punct de vedere comercial, cu privire la elementele de preț, cum ar fi taxele și suprataxele adăugate la prețuri pentru a compensa fluctuațiile prețurilor valutare sau ale petrolului.

Transportatorii au convenit să mențină status quo-ul pe piață și să își respecte reciproc activitățile tradiționale pe anumite rute sau cu anumiți clienți.

Cartelul a afectat atât importatorii de mașini din Europa, cât și clienții finali, deoarece vehiculele importate au fost vândute în spațiul economic european (SEE). Au fost afectați și producătorii europeni de vehicule. În 2016, aproximativ 3,4 milioane de autovehicule au fost importate din țări nemembre UE, în timp ce UE a exportat mai mult de 6,3 milioane de vehicule către țări din afara ei. Aproape jumătate din aceste vehicule au fost transportate de cele cinci companii amendate.

Ancheta Comisiei a început cu o cerere de imunitate din partea MOL. În timpul anchetei sale, Comisia a cooperat cu mai multe autorități din domeniul concurenței din întreaga lume, inclusiv în Australia, Canada, Japonia și SUA.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 24 Februarie 2018
Stire din Economie : Evidențele Fiscului sunt pline de erori
Sâmbătă, 24 Februarie 2018
Stire din Economie : "Drumul mătăsii"  va trece prin Ucraina
Sâmbătă, 24 Februarie 2018
Stire din Economie : Incidente  și accidente  pe mări și oceane
Vineri, 23 Februarie 2018
Stire din Economie : Dolarul a cedat 0,14% în lupta cu leul
Pagina a fost generata in 0.8467 secunde