Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Oil Terminal a mai câștigat o bătălie în Justiție

Ştire online publicată Marţi, 13 Februarie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

De un an și cinci luni, decizia de majorare a capitalului social al companiei Oil Terminal din portul Constanța nu poate fi pusă în aplicare. Rând pe rând, fondurile de investiții care dețin acțiuni în companie au atacat-o în Justiție. 

Pe data de 8 februarie 2018, Tribunalul Constanta, prin sentința civilă nr. 107 a respins acțiunea formulată de acționarul minoritar Broadhurst Investments Limited împotriva înregistrării la Oficiul Registrului Comerțului a hotărârii de majorare a capitalului social și publicare a acesteia în „Monitorul Oficial”. Mai mult, Broadhurst este obligată să achite suma de 16.286 lei cu titlul de cheltuieli de judecată. Hotărârea este executorie, dar poate fi atacată cu apel în termen de 30 de zile de la comunicare.

Trebuie precizat că Oil Terminal este obligată de HG nr. 834/1991 (pentru aplicarea prevederilor articolelor 19 și 20 din Legea 15/1990 privind reorganizarea unităților economice de stat ca regii autonome și societăți comerciale) să introducă terenurile pe care le deține și care aparțin statului român în capitalul social.

În urmă cu cinci ani a mai existat o tentativă de majorare a capitalului social, dar din cauza opoziției și manevrelor fondurilor de investiții, măsura nu a putut fi pusă în aplicare. 

Pentru că nu își completează capitalul social conform prevederilor legale, compania Oil Terminal este în pericol de dizolvare, în baza prevederilor articolului 237 aliniatul (7) - (9) din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale.

Potrivit legii, „la cererea oricărei persoane interesate, precum și a Oficiului Național al Registrului Comerțului, tribunalul va putea pronunța dizolvarea societății” în cazul în care „nu și-a completat capitalul social, în condițiile legii”. 

PUBLICITATE
Citeşte şi
Compania Oil Terminal este, de mai mulți ani, scena unei tragi-comedii. Gășești în ea toate ingredientele unui spectacol shakespearian: intrigă, crize, răsturnări de ...
În urma unui control efectuat la începutul anului 2016, la compania Oil Terminal, Curtea de Conturi a constatat că administratorii acesteia au creat un prejudiciu prin încasarea ...
2016 a fost un an mulțumitor pentru portul Constanța. Traficul de mărfuri s-a ridicat la 51.786.217 tone, fiind cu 4,37% peste cel realizat în anul precedent.Unele grupe de ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Asociația Națională a Constructorilor de Nave din România (ANCONAV) a dat publicității o scrisoare deschisă prin care le propune Consiliului Local al Municipiului ...
Cum va fi marcată Ziua Marinei Române de către navigatorii aflați pe mările și oceanele lumii? „Pe nave, marinarii lucrează la foc continuu și nu au timp de ...
În primele șase luni ale anului 2018, cifra de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut, față de perioada similară din 2017, cu 9,0%, ca ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 13 august 2018, euro a câștigat 0,0040 lei, variația ...
luni, 13 august Economia, pe scurt
Tarifele de derulare a țițeiului și produselor petroliere prin terminalul petrolier din portul Constanța, aflat în exploatarea companiei Oil Terminal, au fost ...
Investițiile directe ale nerezidenților în România au însumat 2.194 milioane euro (comparativ cu 1.695 milioane euro în perioada ianuarie - iunie 2017), din care ...
Termenul de depunere a raportărilor contabile la 30 iunie 2018 de către operatorii economici care au această obligație, respectiv 16 august 2018, se prelungește până la ...
Mai sunt doar 18 zile până când se va trece la aplicarea sancțiunilor pentru companiile mari sau mijlocii care nu s-au dotat cu case de marcat cu jurnal ...
luni, 13 august Info financiar - bancar
În perioada ianuarie - iunie 2018, contul curent al balanței de plăți a României a înregistrat un deficit de 3 781 milioane euro, mai mare cu 7,23% comparativ cu ...
În ciuda faptului că nu mai deține o flotă maritimă comercială, România continuă să joace un rol deosebit de important pe harta transporturilor navale internaționale ...
În perioada ianuarie - iunie 2018, datoria externă totală a crescut cu 1.894 milioane euro. În structură: datoria externă pe termen lung a însumat 66.902 milioane euro, la 30 ...
Rompetrol Downstream - divizia de retail a Grupului KMG International în România, a deschis, ieri, o nouă stație Rompetrol în Bacău, pe strada Milcov, numărul ...
A fost pus în dezbatere publică ordinul ministrului Transporturilor prin care se instituie restricția de circulație pe unele sectoare de autostrăzi și de drumuri ...
duminica, 12 august Știri din industriile mării
Ieri, în portul Constanța se aflau sub operațiuni de încărcare - descărcare un număr de 28 de nave, iar în portul Midia, 4 nave. Din totalul de 32 de nave: 8 nave operau ...
La sfârșitul secolului XIX, transportul mărfurilor, încărcarea și descărcarea navelor din portul Constanța erau executate de „cete de hamali” - ...
Astăzi, în portul Constanța se află sub operațiuni de încărcare - descărcare un număr de 28 de nave, iar în portul Midia, 4 nave. Din totalul de 32 de nave: 8 nave ...
În șantierele navale românești de la Marea Neagră se află o flotilă de 15 nave străine la reparați. Din total, șase nave sunt reparate la Șantierul Naval ...
Un număr de 66 de nave cu mărfuri și-au anunțat sosirea în portul Constanța, în următoarele două săptămâni, în portul Midia vor veni 9 nave, iar la Mangalia o ...
Ministerul Finanțelor Publice a lansat la 1 august 2018 cea de-a doua emisiune de titluri de stat din cadrul Programului Tezaur - ediția CENTENAR, destinată exclusiv ...
Pentru asigurarea cadrului dezvoltării unui mediu de afaceri concurențial, transparent și corect, Ministerul Finanțelor Publice a încărcat pe portalul data.gov.ro ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Diverse
Fun Arhiva