Noutăți privind regimul aparatelor de marcat electronice fiscale

246
Noutăți privind regimul aparatelor de marcat electronice fiscale - noutatiprivindregimulaparatelord-1585581787.jpg

Articole de la același autor

Ministerul Finanțelor a pus în dezbatere publică proiectul de hotărâre de guvern pentru modificarea și completarea normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Printre altele, actul normativ stabilește configurația, caracteristicile tehnice și funcționale ale aparatelor de marcat electronice fiscale integrate în echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, în vederea testării și avizării acestora de către ICI București, astfel:



Potrivit actului normativ, utilizatorilor acestor aparate de marcat nu le sunt opozabile următoarele obligații:
- tipărirea documentelor fiscale și nefiscale, în situația în care aceste aparate de marcat nu înglobează constructiv dispozitivul de imprimare și afișajul client. În această situație se precizează însă faptul că, documentele fiscale se memorează în jurnalul electronic;

- deținerea registrului special, precum și emiterea de chitanțe în perioada defectării casei de marcat, întrucât automatele comerciale nu sunt deservite de personal, iar în momentul în care aparatul de marcat nu funcționează, plata nu mai este posibilă și pe cale de consecință nici vânzarea de produse,

- păstrarea bonului fiscal care se afla în curs de emitere în momentul întreruperii curentului electric, împreună cu raportul fiscal de închidere zilnică.

Totodată, având în vedere necesitatea finalizării procesului de înlocuire a aparatelor de marcat cu rolă jurnal (aparate vechi) cu cele dotate cu jurnal electronic (aparate noi), se reglementează posibilitatea fiscalizării aparatelor de marcat, nu doar la utilizator, ci și la distribuitor sau unitatea acreditată pentru service, după caz, în baza solicitării scrise a utilizatorului.

Pentru debirocratizarea procesului de depunere la ANAF a documentelor încheiate de tehnicienii de service se prevede că informațiile despre operațiunile efectuate de aceștia se înregistrează electronic, în registru, și nu în format hârtie ca în prezent.

Sunt introduse dispoziții privind necesitatea conectării programului identificabil avizat împreună cu aparatele de marcat electronice fiscale destinate stațiilor de comercializare a carburanților, cu pompele de distribuție de carburanți, astfel încât să fie permisă monitorizarea mișcării produselor energetice și determinarea în orice moment a cantităților intrate, ieșite, precum și a stocurilor, pe fiecare tip de produs energetic și furnizor. Această clarificare, are în vedere corelarea dispozițiilor din domeniul aparatelor de marcat cu prevederile legale în vigoare referitoare la activitatea de comercializare în sistem angro sau en-détail a produselor energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat și biocombustibili.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6234 secunde