Miting de mare amploare, de Ziua Feroviarilor
207
Articole de la același autor
Școala care pregătește personal auxiliar pentru navele de croazieră și-a deschis porțile la Constanța
10 Martie 2018
EXPLOZIE la bordul unei nave de cercetări! O persoană A DISPĂRUT
17 Aprilie 2018
Evidențele Fiscului sunt pline de erori
24 Februarie 2018
CERONAV a fost acreditat pentru cursul Digital - BOSIET
11 Aprilie 2018
Lucrătorii de la Căile Ferate Române continuă seria acțiunilor de protest. Luni, 23 aprilie 2018, de Ziua Feroviarilor, începând cu ora 10, în fața Ministerului Transporturilor va avea loc un miting de mare amploare. Organizatorii sunt Federația Mecanicilor de Locomotivă din România, Federația Națională a Sindicatelor din Transporturi "ELCATEL", Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, Federația Sindicatelor ALFA TRANSPORT și Federația Națională Sindicală din Infrastructura Feroviară. Acestea sunt grupate în Alianța Federațiilor Tehnice Feroviare, împreună cu Federația Națională "Drum de Fier". Organizațiile sindicale participante la miting reprezintă peste 60% din salariații feroviari din România.
Cererile protestatarilor sunt următoarele:
- finalizarea și adoptarea Statutului Personalului Feroviar;
- salarii decente, care să reflecte pregătirea profesională și responsabilitățile personalului;
- acordarea clauzelor suspendate din contractele colective de muncă;
- finanțarea corectă a infrastructurii feroviare, astfel încât salariile personalului să fie asigurate din fonduri bugetare;
- regândirea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), pentru reducerea acesteia la valorile ce se practică în Europa;
- susținerea de către statul roman a investițiilor importante în achiziția de material rulant nou;
- promovarea, în regim de urgență, a unei strategii pe termen mediu și lung cu privire la dezvoltarea sectorului feroviar - modernizarea infrastructurii feroviare și a materialului rulant;
- echilibrarea celor două moduri de transport terestru - feroviar și rutier;
- recuperarea supa-accizei din combustibilul utilizat la transportul feroviar;
- redefinirea criteriilor de performanță a managementului privat - criteriile preponderente să fie cele tehnice;
- reorganizarea structurală a căii ferate într-un sistem integrat de tip holding;
- regândirea politicii bugetare a societăților feroviare, prin elaborarea de bugete multianuale pentru susținerea marilor investiții;
- compensarea corectă și la timp a diferenței reale dintre costurile de operare și tarifele sociale impuse la transportul de călători;
- achiziționarea energiei electrice de către operatorii feroviari direct de la producători, prin SC Electrificare CFR SA;
- sistarea trecerii liniilor în categoria așa-zisă neinteroperabilă și renunțarea la conceptul de neinteroperabilitate;
- promovarea unei legi cu privire la derularea transporturilor intermodale;
- facilitățile de călătorie gratuită pe calea ferată pentru personalul feroviar și pentru membrii de familie ai acestuia ;
- diminuarea amenzilor la calea ferată a căror valoare este exorbitantă.
Cererile protestatarilor sunt următoarele:
- finalizarea și adoptarea Statutului Personalului Feroviar;
- salarii decente, care să reflecte pregătirea profesională și responsabilitățile personalului;
- acordarea clauzelor suspendate din contractele colective de muncă;
- finanțarea corectă a infrastructurii feroviare, astfel încât salariile personalului să fie asigurate din fonduri bugetare;
- regândirea taxei de utilizare a infrastructurii (TUI), pentru reducerea acesteia la valorile ce se practică în Europa;
- susținerea de către statul roman a investițiilor importante în achiziția de material rulant nou;
- promovarea, în regim de urgență, a unei strategii pe termen mediu și lung cu privire la dezvoltarea sectorului feroviar - modernizarea infrastructurii feroviare și a materialului rulant;
- echilibrarea celor două moduri de transport terestru - feroviar și rutier;
- recuperarea supa-accizei din combustibilul utilizat la transportul feroviar;
- redefinirea criteriilor de performanță a managementului privat - criteriile preponderente să fie cele tehnice;
- reorganizarea structurală a căii ferate într-un sistem integrat de tip holding;
- regândirea politicii bugetare a societăților feroviare, prin elaborarea de bugete multianuale pentru susținerea marilor investiții;
- compensarea corectă și la timp a diferenței reale dintre costurile de operare și tarifele sociale impuse la transportul de călători;
- achiziționarea energiei electrice de către operatorii feroviari direct de la producători, prin SC Electrificare CFR SA;
- sistarea trecerii liniilor în categoria așa-zisă neinteroperabilă și renunțarea la conceptul de neinteroperabilitate;
- promovarea unei legi cu privire la derularea transporturilor intermodale;
- facilitățile de călătorie gratuită pe calea ferată pentru personalul feroviar și pentru membrii de familie ai acestuia ;
- diminuarea amenzilor la calea ferată a căror valoare este exorbitantă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 03 Aprilie 2018
Marţi, 10 Aprilie 2018
Joi, 05 Aprilie 2018
Miercuri, 28 Martie 2018
Miercuri, 04 Aprilie 2018
Marţi, 03 Aprilie 2018
Miercuri, 18 Aprilie 2018
Luni, 16 Aprilie 2018
Joi, 12 Aprilie 2018
Miercuri, 28 Martie 2018