Ministerul Transporturilor cere 20,62 milioane euro pentru modernizarea remorcherelor "Hercules" și "Perseus"

743
2
Ministerul Transporturilor cere 20,62 milioane euro pentru modernizarea remorcherelor

Articole de la același autor

Prin Convenția privind regimul navigației pe Dunăre, semnată la Belgrad la 18 august 1948 și a acordurilor bilaterale încheiate cu Bulgaria și Serbia, România și-a asumat obligația de a asigura condițiile pentru desfășurarea navigației pe Dunărea maritimă, pe tot parcursul anului. În nu-mele statului român, această misiune i-a fost încredințată Regiei Autonome Ad-ministrația Fluvială a Dunării de Jos Galați (AFDJ). 


Cele mai dificile probleme pe care trebuie să le rezolve aceasta sunt: asi-gurarea adâncimii minime de navigație pe toată durata anului și deblocarea șenalului navigabil de ghețuri în anotimpul rece. 


Pentru spargerea podurilor de gheață, AFDJ a folosit, până acum, remorcherul maritim multifuncțional "Perseus", din dotare, și remorcherul maritim multifunc-țional cu clasă de gheață "Hercules", aflat în proprietatea Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare - ARSVOM.


Cele două nave cu greu își mai îndeplinesc misiunile, fiind bătrâne, depășite fizic și moral. Remorcherul "Hercules" a fost construit în perioada 1986 - 1988 cu predarea finală în 1989, după un proiect elaborat în anul 1984. Are lungimea de 68,55 metri, lățimea de 16,50 metri, pescajul de 7,65 metri și capacitatea de 2.388 tdw. A fost utilizat la activitățile specifice de căutare și salvare a vieții omenești pe mare, salvare și remorcare a navelor maritime aflate în pericol și operațiuni de depoluare. În plus, a fost solicitat să efectueze și operațiuni de spargere a gheții pe sectorul maritim al Dunării. La momentul actual nava este depășită tehnologic și nu mai corespunde din punct de vedere tehnic. Starea de uzură a corpului navei este de aproximativ 20%, iar uzura motoarelor principale, diesel generatoare, instalații, precum și alte echipamente este de aproximativ 75%.


Remorcherul "Perseus", de 6.600 CP, a fost construit în anul 1989 la Șantierul Naval Brăila. În prezent, uzura motoarelor principale, diesel generatoare, a insta-lațiilor precum și alte altor echipamente este de 75%.


Un remorcher nou similar lui "Hercules" costă aproximativ 30 milioane de euro, iar a unuia ca "Perseus", între 25 și 30 milioane de euro, susține Ministerul Trans-porturilor. Drept urmare, acesta a propus o variantă mai ieftină: modernizarea și retehnologizarea remorcherelor vechi, astfel încât viața lor să fie prelungită cu 20 de ani. Investiția la remorcherul "Hercules" a fost aprobată în septembrie 2012, suma alocată ridicându-se, la acea dată, la 7.936.000 euro, inclusiv TVA, reprezentând echivalentul a 36.505.600 lei, calculat la un curs de 4,6 lei/euro, finanțarea fiind asigurată integral de la bugetul de stat.


Până acum, au fost executate lucrări în valoare de 29.106.000 lei. Pe parcurs, a apărut necesitatea executării unor lucrări noi pentru obținerea funcționalității și siguranței navei și pentru obținerea permisului de navigație din partea autorității navale. Drept urmare, Ministerul Transporturilor solicită Guvernului suplimentarea finanțării alocate investiției de la 7.936.000 euro la 10.542.309 euro.


Investiția pentru modernizarea și retehnologizarea lui "Perseus" este evaluată la 10.081.200 euro (inclusiv TVA), dar, probabil, după începerea ei, vor fi solicitate sume suplimentare. 


Proiectele de hotărâre de guvern pentru aprobarea celor două investiții au fost puse în dezbatere publică și urmează a fi aprobate de Guvernul Cioloș. 


Comentează știrea

afdj
10 septembrie 2016
remorchere

La ce operatiuni de salvare au participat?O gaura neagra poate verificati cati bani au inghitit Cu banii astia cumpara doua remorchere scund hand mult mai noi si mai recupereaza niste bani din vanzarea remorcherelor romanesti succes

lionel giurgiu
10 septembrie 2016

Cu banii astia construiesti altele noi! Va FUT! HOTILOR

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5004 secunde