Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Invitație către navigatori: participați la studiul GECAMET!

Ştire online publicată Joi, 17 Mai 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

În anul 2017, în urma câștigării unei competiții internaționale de granturi de cercetare, la care au participat universități și instituții de marină din numeroase țări, Universitatea Maritimă din Constanța a inițiat proiectul de cercetare științifică GECAMET, privind conștientizarea importanței egalității de gen în domeniul maritim, la care sunt partenere universități din nouă țări.

Studiul este susținut de International Association of Maritime Universities, iar lider de proiect este lectorul univ. Cristina Dragomir, doctor inginer și doctor în management, în cadrul UMC.

„Rezultatele preliminare ale studiului - afirmă Cristina Dragomir - arată că, în sectorul maritim internațional, există mari discrepanțe între țări, în ceea ce privește accesul femeilor la meseria de navigator și că, în general, femeile navigator se confruntă cu mari probleme de discriminare. Spre exemplu, în Arabia Saudită femeile nu au voie să se înscrie la studii de marină. În Vietnam femeile sunt acceptate la studii de marină, dar nu au voie să participe la programe de cadeție. În China, în timpul Revoluției Culturale (anii 1966-1967), femeile erau încurajate să aleagă cariere în navigație. În acea perioadă, în apele internaționale ale lumii a navigat nava „Fengtao”, prima navă din lume condusă doar de femei ofițer. Pe fondul schimbărilor politice, pe la jumătatea anilor 1980, femeile navigator nu au mai fost recrutate pentru angajare. După o pauză de câțiva zeci de ani, China a acceptat, din nou, înmatricularea femeilor la studii de navigație, însă companiile oferă cu greu programe de cadeție pentru femei la bordul navelor. O situație similară este în Taiwan și în Coreea de Sud.

În universitățile din Indonezia, femeile sunt acceptate la studii de marină dar sunt obligate să își taie părul scurt și să renunțe la orice urmă de feminitate. În schimb, pe continentul african, în Ghana situația este cu totul alta: femeile au acces la învățământul de marină și au oportunități de angajare pe navă. În țara noastră, în Europa de Est și de Nord, Canada și statele nordice europene, femeile au un acces liber la educația de marină și la cariere de navigație, dar se confruntă cu așa zisul fenomen „tavan de sticlă” sau „tavan invizibil”, prin care întâmpină dificultăți de promovare în carieră.”

Organizatorii studiului și-au propus să obțină cât mai multe opinii de la cei implicați în industria shipping-ului. Prin intermediul ziarului „Cuget Liber”, ei fac apel la studenți, navigatori și agențiile de crewing să participe la completarea chestionarului GECAMET, disponibil pe:

- https://www.facebook.com/Gecamet-151473658721464;

- https://lnkd.in/gdyhUhE;

- http://www.ainostri.ro/?pagina=17&id_anunt=516.

Rezultatele finale ale studiului academic GECAMET vor fi comunicate Organizației Mondială a Muncii, în vederea actualizării Convenției privind munca în sectorul maritim MLC-2006, cu prevederi privind egalitatea de gen.

PUBLICITATE
Alte ştiri din sectiunea Economie
Sindicatul Liber al Navigatorilor a marcat Ziua Marinei Române printr-un turneu de tenis organizat împreună cu Autoritatea Navală Română, care a fost apreciat de marinari, prin ...
Ziua Marinei Române a fost instituită prin Legea nr. 382 din 28 septembrie 2004.Actul normativ precizează că aceasta este o „sãrbãtoare civilă și militară, marcată ...
Asociația Națională a Constructorilor de Nave din România (ANCONAV) a dat publicității o scrisoare deschisă prin care le propune Consiliului Local al Municipiului ...
Cum va fi marcată Ziua Marinei Române de către navigatorii aflați pe mările și oceanele lumii? „Pe nave, marinarii lucrează la foc continuu și nu au timp de ...
În primele șase luni ale anului 2018, cifra de afaceri din comerțul cu autovehicule și motociclete a crescut, față de perioada similară din 2017, cu 9,0%, ca ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 13 august 2018, euro a câștigat 0,0040 lei, variația ...
luni, 13 august Economia, pe scurt
Tarifele de derulare a țițeiului și produselor petroliere prin terminalul petrolier din portul Constanța, aflat în exploatarea companiei Oil Terminal, au fost ...
Investițiile directe ale nerezidenților în România au însumat 2.194 milioane euro (comparativ cu 1.695 milioane euro în perioada ianuarie - iunie 2017), din care ...
Termenul de depunere a raportărilor contabile la 30 iunie 2018 de către operatorii economici care au această obligație, respectiv 16 august 2018, se prelungește până la ...
Mai sunt doar 18 zile până când se va trece la aplicarea sancțiunilor pentru companiile mari sau mijlocii care nu s-au dotat cu case de marcat cu jurnal ...
luni, 13 august Info financiar - bancar
În perioada ianuarie - iunie 2018, contul curent al balanței de plăți a României a înregistrat un deficit de 3 781 milioane euro, mai mare cu 7,23% comparativ cu ...
În ciuda faptului că nu mai deține o flotă maritimă comercială, România continuă să joace un rol deosebit de important pe harta transporturilor navale internaționale ...
În perioada ianuarie - iunie 2018, datoria externă totală a crescut cu 1.894 milioane euro. În structură: datoria externă pe termen lung a însumat 66.902 milioane euro, la 30 ...
Rompetrol Downstream - divizia de retail a Grupului KMG International în România, a deschis, ieri, o nouă stație Rompetrol în Bacău, pe strada Milcov, numărul ...
A fost pus în dezbatere publică ordinul ministrului Transporturilor prin care se instituie restricția de circulație pe unele sectoare de autostrăzi și de drumuri ...
duminica, 12 august Știri din industriile mării
Ieri, în portul Constanța se aflau sub operațiuni de încărcare - descărcare un număr de 28 de nave, iar în portul Midia, 4 nave. Din totalul de 32 de nave: 8 nave operau ...
La sfârșitul secolului XIX, transportul mărfurilor, încărcarea și descărcarea navelor din portul Constanța erau executate de „cete de hamali” - ...
Astăzi, în portul Constanța se află sub operațiuni de încărcare - descărcare un număr de 28 de nave, iar în portul Midia, 4 nave. Din totalul de 32 de nave: 8 nave ...
În șantierele navale românești de la Marea Neagră se află o flotilă de 15 nave străine la reparați. Din total, șase nave sunt reparate la Șantierul Naval ...
Un număr de 66 de nave cu mărfuri și-au anunțat sosirea în portul Constanța, în următoarele două săptămâni, în portul Midia vor veni 9 nave, iar la Mangalia o ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Diverse
Fun Arhiva