Ford Motor pierde sute de milioane de euro în Europa. Urmează concedieri masive

320
Ford Motor pierde sute de milioane de euro în Europa. Urmează concedieri masive - ford-1544283718.jpg

Articole recomandate

Producătorul american a anunțat vineri primul pas în vederea restructurării afacerii sale neprofitabile din Europa, care ar urma să implice renunțarea la unele modele, reducerea locurilor de muncă și posibil închiderea unor fabrici.


Pentru a implementa acest plan, Ford a numit noi șefi în Germania și Marea Britanie. Obiectivul Ford este să ajungă la o marjă de profit de 6%, , informează site-ul autonews.com. 


Fostul responsabil de calitate Gunnar Herrmann va conduce operațiunile de restructurare din Germania, în timp ce Graham Hoare va face același lucru în Marea Britanie. Anterior Hoare, s-a ocupat de dezvoltarea operațiunilor Ford pe plan global. 


Cea mai semnificativă parte a procesului de restructurare va avea loc în 2019 și 2020, a anunțat un purtător de cuvânt al companiei americane, potrivit Agerpres.ro. 


Ford a precizat că în Europa se va concentra pe producerea de SUV-uri și vehicule comerciale, care sunt profitabile, și va reduce liniile de producție pentru modelele neprofitabile. De asemenea, compania se va baza mai mult pe parteneriate pentru a reduce costurile. 


Deja Ford discută cu Volkswagen și are un parteneriat pe termen lung cu grupul francez PSA pentru a produce motoare împreună. 


În trimestrul trei din acest an, Ford a pierdut 245 de milioane de dolari în Europa, față de pierderi de 53 de milioane de dolari în perioada similară din 2017, pe fondul problemelor din Turcia și Rusia. 


Analiștii de la Morgan Stanley estimează că în centrul planului global de restructurare al Ford, de 11 miliarde de dolari, se va afla Europa și aici va fi și cea mai mare parte a celor 25.000 de angajați care ar urma să fie concediați, conform planurilor Ford. 


Dar reprezentanții companiei americane au apreciat că estimările Morgan Stanley privind concedierile sunt "pure speculații", deși au precizat că cea mai mare parte a restructurării va fi în afara Americii de Nord. 


În acest an, Ford se așteaptă să raporteze pierderi în Europa, după ce anul trecut a câștigat în regiune 234 de milioane de dolari. Pierderile sunt provocate de deprecierea lirei sterline în Marea Britanie, cea mai mare piață a sa europeană, de costurile mai ridicate cu materiile prime și de scăderea cererii pentru vehiculele companiei. 


Ford are aproximativ 54.000 de angajați în Europa și 24 de unități de producție. 


În octombrie, Ford a confirmat planurile privind reorganizarea forței sale de muncă la nivel global, îmbunătățirea operațiunilor sale de afaceri și crearea unei companii mult mai eficiente, care va avea mai puțini angajați, în special la birouri. 


Ford, cel mai mare angajator din domeniul auto din America, are peste 85.000 de angajați în SUA și 201.000 pe plan global global. Grupul american nu a specificat cât de multe locuri de muncă vor fi afectate. 


"Trebuie să analizăm cu atenție toate datele înainte de a anunța cifrele oficiale. Vrem să reorganizăm forța noastră de muncă la nivel global - în America de Nord, Europa, Asia și America de Sud", a afirmat Mark Truby, vicepreședinte și șeful departamentului de comunicații globale la Ford. 


Compania, cu o vechime de 115 ani, vrea să permită directorilor să-și asume responsabilități mai mari și să aibă o autonomie mai extinsă. 


"În timp, vom avea mai puțini avocați, în ultimă instanță mai puțini angajați la birouri. Obiectivul este de a a reorganiza compania. Este un proces în derulare și va duce la scăderea numărului de angajați", a adăugat Truby. 


Acesta estimează că procesul de reorganizare se va finaliza în trimestrul doi din 2019. 


Concedierile fac parte dintr-un plan mai amplu anunțat de directorul general al Ford, Jim Hackett, ce vizează reducerea costurilor și îmbunătățirea eficienței. 


Ford pierde bani în Europa, Asia și America de Sud, singurele operațiuni profitabile fiind cele din America de Nord, datorită în principal succesului camionetelor F-Series. 


Anul acesta, acțiunile Ford au scăzut la Bursa de la New York cu 27%, iar ratingul companiei este cu o treaptă deasupra nivelului "junk" (nerecomandat pentru investiții). 


În aprilie, Ford a anunțat accelerarea planului de reducere a costurilor și de majorare a marjelor de profit, care include renunțarea la modelele sedan tradiționale din America de Nord, care nu mai sunt populare în rândul clienților. 


Grupul american intenționează acum ca, până în 2022, să-și scadă costurile cu 25,5 miliarde de dolari, față de reduceri de 14 miliarde de dolari anunțate în 2017. 


Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajați și 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent și pe piața din România. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Sâmbătă, 08 Decembrie 2018
Stire din Economie : Euro cedează în fața dolarului
Sâmbătă, 08 Decembrie 2018
Stire din Economie : Măsuri de sprijinire a sectorului agricol
Sâmbătă, 08 Decembrie 2018
Stire din Economie : Leul a încheiat săptămâna în forță
Sâmbătă, 08 Decembrie 2018
Stire din Economie : Pulsul economiei
Sâmbătă, 08 Decembrie 2018
Stire din Economie : Românii au devenit sclavii Fiscului
Pagina a fost generata in 1.8158 secunde