Evoluție peste așteptări a porturilor maritime românești
385
Articole de la același autor
Navigatorii români riscă să fie scoși de pe piața internațională
03 Decembrie 2016
Atenție, studenți de la marină: Europa are nevoie de specialiști în serviciile de la uscat!
19 Octombrie 2016
Navigatorii români sunt condamnați să fie foarte bine pregătiți
20 Octombrie 2016
Șantierul Naval Constanța construiește o nouă generație de tancuri de produse petroliere și chimice de 41.000 tdw
09 Decembrie 2016
Ovidiu Cupșa a pus-o de-o colaborare cu americanii
28 Octombrie 2016
Porturile maritime românești au început anul 2016 cu stângul, dar îl încheie cu bine. În partea a doua a anului au reușit să atragă cantități mai mari de mărfuri și să raporteze o creștere semnificativă a traficului. La aceasta a contribuit mai cu seamă recolta bună de cereale din vară, dar trebuie precizat că s-au înregistrat creșteri mai mari sau mai mici la marea majoritate a grupelor de mărfuri. Greul l-a dus portul Constanța, care deține o pondere de 87,25% în traficul total de mărfuri. Îl urmează portul Midia, cu o cotă de 12,33%, și Mangalia, cu 0,42%.
În primele 11 luni ale anului 2016, cele trei porturi au derulat împreună 54.443.189 tone de mărfuri, cu 5,35% mai mult față de aceeași perioadă din 2015. Ținând cont de evoluțiile de până acum, este de așteptat ca, la final de an, porturile maritime românești să raporteze o creștere de peste 6% a cantităților de mărfuri manipulate. Dar să vedem care a fost evoluția traficului pe grupe de mărfuri:
a. în creștere față de anul precedent
- cereale - 18.514.714 tone (+3,76%);
- petrol brut - 6.837.791 tone (+9,20%);
- articole diverse - 6.444.660 tone (+2,73%);
- produse petroliere - 5.087.087 tone (+8,83%);
- minereuri și deșeuri neferoase - 2.847.645 tone (+2,94%);
- semințe uleioase - 2.707.959 tone (+45,39%);
- îngrășăminte - 2.693.452 tone (+82,69%);
- minereuri de fier și fier vechi - 2.472.270 tone (+3,68%);
- produse metalice - 1.909.592 tone (+0,37%);
- produse alimentare - 746.469 tone (+1,41%);
- produse chimice - 635.800 tone (+5,49%);
- minerale brute sau prelucrate - 317.575 tone (+12,58%);
- ciment - 169.369 tone (+26,99%);
- animale vii - 86.677 tone (+52,55%);
- celuloză și deșeuri de hârtie - 75.558 tone (+39,71%);
b. în scădere față de anul precedent
- cărbune - 2.026.558 tone (-33,92%);
- lemn, plută - 519.551 tone (-32,69%);
- echipamente, mașini - 338.262 tone (-1,19%);
- cartofi, legume, fructe proaspete - 5.696 tone (-12,21%).
În primele 11 luni ale anului 2016, Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 47.503.558 tone de mărfuri, în creștere cu 4,35% față de perioada de referință din 2015. Grânele și semințele uleioase continuă să dețină ponderea cea mai mare în fluxurile totale de mărfuri, aceasta crescând de la 43,68%, la sfârșitul lunii noiembrie 2015, la 44,67%, la 30 noiembrie 2016.
Traficul de containere din portul Constanța a totalizat 6.444.656 tone, respectiv 661.908 TEU, în creștere cu 2,75%, respectiv 5,74%, dar rămâne cu mult sub nivelul capacităților de operare existente.
Portul petrolier Midia prezintă o creștere semnificativă de trafic și o mai mare diversificare a mărfurilor manipulate. În intervalul ianuarie - octombrie 2016, a derulat 6.712.490 tone, cu 12,91% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Evoluția s-a datorat, în principal, cantităților de petrol mai mari cu 12,82%. Trebuie menționat că din totalul de 11.924.878 tone de țiței și produse pe-troliere derulate prin porturile maritime românești, 53,33% trec prin portul Midia, 46,06% prin portul Constanța și 0,61% prin portul Mangalia.
Micuțul port Mangalia a derulat 227.141 tone, cu 7,06% peste nivelul atins în primele zece luni ale anului 2015.
Să vedem care a fost evoluția fluxurilor de mărfuri pe malul opus al Mării Negre. Porturile rusești au raportat un trafic de 222,7 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 4,9%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 119,7 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 3,0%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Kavkaz - 30,7 milioane tone (+7,5%), Taman - 12,0 milioane de tone (+12,1%), Rostov pe Don - 12,0 milioane tone (+14,5%), Kerch - 8,8 milioane tone (+28,0%), Yeisk - 3,9 milioane tone (+12,4%), Temryuk - 2,6 milioane tone (+14,0%), Tuapse - 22,9 milioane tone (-1,2%), Azov - 6,0 milioane tone (-4,4%) și Taganrog - 2,1 milioane tone (-17,8%).
În Ucraina, portul Odessa a manipulat 23.109.100 tone de mărfuri, cu 1,20% mai puțin decât în aceași perioadă din 2015. În schimb, traficul de containere a crescut cu 29,5%, ajungând la 99.465 TEU. Portul Yuzhny, care deține o pondere de 30% în traficul total al porturilor maritime ucrainene, a manipulat 36.239.800 tone de mărfuri, în scădere cu 17,80%. Traficul de containere din acest port a totalizat 73.800 TEU, fiind în creștere cu 51,5%.
În primele 11 luni ale anului 2016, cele trei porturi au derulat împreună 54.443.189 tone de mărfuri, cu 5,35% mai mult față de aceeași perioadă din 2015. Ținând cont de evoluțiile de până acum, este de așteptat ca, la final de an, porturile maritime românești să raporteze o creștere de peste 6% a cantităților de mărfuri manipulate. Dar să vedem care a fost evoluția traficului pe grupe de mărfuri:
a. în creștere față de anul precedent
- cereale - 18.514.714 tone (+3,76%);
- petrol brut - 6.837.791 tone (+9,20%);
- articole diverse - 6.444.660 tone (+2,73%);
- produse petroliere - 5.087.087 tone (+8,83%);
- minereuri și deșeuri neferoase - 2.847.645 tone (+2,94%);
- semințe uleioase - 2.707.959 tone (+45,39%);
- îngrășăminte - 2.693.452 tone (+82,69%);
- minereuri de fier și fier vechi - 2.472.270 tone (+3,68%);
- produse metalice - 1.909.592 tone (+0,37%);
- produse alimentare - 746.469 tone (+1,41%);
- produse chimice - 635.800 tone (+5,49%);
- minerale brute sau prelucrate - 317.575 tone (+12,58%);
- ciment - 169.369 tone (+26,99%);
- animale vii - 86.677 tone (+52,55%);
- celuloză și deșeuri de hârtie - 75.558 tone (+39,71%);
b. în scădere față de anul precedent
- cărbune - 2.026.558 tone (-33,92%);
- lemn, plută - 519.551 tone (-32,69%);
- echipamente, mașini - 338.262 tone (-1,19%);
- cartofi, legume, fructe proaspete - 5.696 tone (-12,21%).
În primele 11 luni ale anului 2016, Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 47.503.558 tone de mărfuri, în creștere cu 4,35% față de perioada de referință din 2015. Grânele și semințele uleioase continuă să dețină ponderea cea mai mare în fluxurile totale de mărfuri, aceasta crescând de la 43,68%, la sfârșitul lunii noiembrie 2015, la 44,67%, la 30 noiembrie 2016.
Traficul de containere din portul Constanța a totalizat 6.444.656 tone, respectiv 661.908 TEU, în creștere cu 2,75%, respectiv 5,74%, dar rămâne cu mult sub nivelul capacităților de operare existente.
Portul petrolier Midia prezintă o creștere semnificativă de trafic și o mai mare diversificare a mărfurilor manipulate. În intervalul ianuarie - octombrie 2016, a derulat 6.712.490 tone, cu 12,91% mai mult decât în perioada similară a anului precedent. Evoluția s-a datorat, în principal, cantităților de petrol mai mari cu 12,82%. Trebuie menționat că din totalul de 11.924.878 tone de țiței și produse pe-troliere derulate prin porturile maritime românești, 53,33% trec prin portul Midia, 46,06% prin portul Constanța și 0,61% prin portul Mangalia.
Micuțul port Mangalia a derulat 227.141 tone, cu 7,06% peste nivelul atins în primele zece luni ale anului 2015.
Să vedem care a fost evoluția fluxurilor de mărfuri pe malul opus al Mării Negre. Porturile rusești au raportat un trafic de 222,7 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 4,9%. Novorossiysk - cel mai mare port al Federației Ruse - a manipulat 119,7 milioane tone de mărfuri, în creștere cu 3,0%. În celelalte porturi rusești, situația a fost următoarea: Kavkaz - 30,7 milioane tone (+7,5%), Taman - 12,0 milioane de tone (+12,1%), Rostov pe Don - 12,0 milioane tone (+14,5%), Kerch - 8,8 milioane tone (+28,0%), Yeisk - 3,9 milioane tone (+12,4%), Temryuk - 2,6 milioane tone (+14,0%), Tuapse - 22,9 milioane tone (-1,2%), Azov - 6,0 milioane tone (-4,4%) și Taganrog - 2,1 milioane tone (-17,8%).
În Ucraina, portul Odessa a manipulat 23.109.100 tone de mărfuri, cu 1,20% mai puțin decât în aceași perioadă din 2015. În schimb, traficul de containere a crescut cu 29,5%, ajungând la 99.465 TEU. Portul Yuzhny, care deține o pondere de 30% în traficul total al porturilor maritime ucrainene, a manipulat 36.239.800 tone de mărfuri, în scădere cu 17,80%. Traficul de containere din acest port a totalizat 73.800 TEU, fiind în creștere cu 51,5%.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Luni, 12 Decembrie 2016
Miercuri, 07 Decembrie 2016
Marţi, 06 Decembrie 2016
Marţi, 29 Noiembrie 2016
Miercuri, 23 Noiembrie 2016
Miercuri, 23 Noiembrie 2016
Marţi, 13 Decembrie 2016
Luni, 12 Decembrie 2016
Marţi, 22 Noiembrie 2016