Eurostat, în dezacord cu Guvernul privind Fondul Suveran
Articole recomandate
Investiție majoră în Portul Constanța, printr-un parteneriat public privat cu investitori din Emiratele Arabe Unite
18 Aprilie 2024
CECCAR: Ediţia a doua a Concursului de cultură şi educaţie financiar-contabilă, la Liceul „Virgil Madgearu”
18 Aprilie 2024
Țițeiul kazah KEBCO, în topul cererii europene
18 Aprilie 2024
„Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie la Marea Neagră pentru Europa Centrală şi de Est”
18 Aprilie 2024
Comisarul Majestăţii Sale pentru Comerţ şi Ambasadorul Marii Britanii la Bucureşti, vizită în Portul Constanţa
17 Aprilie 2024
Ministrul Transporturilor anunță schimbări majore la TAROM
17 Aprilie 2024
Eurostat nu acceptă garanții guvernamentale pentru Fondul Suveran și cere ca acesta să fie autonom, chiar dacă statul poate pierde majoritatea la companiile de stat. Lista companiilor incluse a fost redusă.
Eurostat a solicitat Guvernului ca viitorul Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții (FSDI) să nu beneficieze de garanții guvernamentale sau de alte forme de sprijin din partea statului, potrivit Profit.ro.
Forul european a solicitat, de asemenea, asigurarea autonomiei de decizie a FSDI, cu eliminarea prevederilor care duc la intervenția sau controlul statului. În consecință, Guvernul a solicitat reducerea drastică a listei de companii de stat incluse în FSDI, luând în calcul riscul ca statul să piardă, în aceste condiții, calitatea de acționar majoritar la aceste companii. Profit.ro a prezentat în premieră proiectul Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, unul dintre argumentele care au stat la baza dărâmării Guvernului Grindeanu.
Proiectul a fost elaborat de Mihai Tudose pe vremea când era ministru al Economiei în Cabinetul Grindeanu, dar nici când a ajuns prim-ministru Tudose nu l-a aprobat în Guvern.
Scoaterea FSDI în afara sferei de influență a Guvernului, măsură solicitată de Eurostat, are drept scop evitarea oricărui impact, pozitiv sau negativ, asupra deficitului bugetar.
FSDI va avea forma unei societăți de intermediere financiară pe acțiuni, având ca unic acționar statul român pe întreaga sa durată de funcționare. Astfel, actul constitutiv, strategia și activitatea Fondului se vor supune regulilor cu privire la deficitul bugetar și datoria publică, în vederea menținerii clasificării FSDI în afara sectorului public, pe toată durata existenței sale. Capitalul social al FSDI va fi alcătuit prin aport în natură, reprezentat de pachetele de acțiuni deținute de stat la societățile rentabile din portofoliul său, precum și prin aport în numerar, în valoare de 1,85 miliarde lei, din privatizare.
Capitalul în numerar va fi vărsat în termen de trei ani de la constituirea FSDI, la cerere, în funcție de necesitățile de investiții ale acestuia. La început, statul va aloca 50 de milioane de lei, pentru costurile de funcționare necesare în primii ani. Strategia de investiții, dar nu fiecare proiect în parte, va fi aprobată de acționar, respectiv de stat, prin MFP. Pachetele de acțiuni deținute de stat la cele 27 de companii profitabile, selectate în baza unor anumite criterii, vor fi transferate în proprietatea FSDI, care va putea dispune liber de ele, în calitate de bunuri proprii. Astfel, FSDI va încasa dividendele aferente respectivelor pachete de acțiuni și va avea independența inclusiv să tranzacționeze acțiuni ale acestor societăți publice, în limita în care statul să nu rămână cu participații mai mici de 50% plus 1, la companiile unde este acționar majoritar. Transferul acestor pachete de acțiuni din portofoliul statului la FSDI presupune o scădere anuală a veniturilor bugetare de 2 miliarde lei, conform reprezentanților MFP, care au adăugat că acoperirea acestor pierderi a fost luată în considerare în politica bugetară de încadrare în deficitul de 3%. Totalul participațiilor statului la cele 27 de companii, calculat în 2015, pe baza activelor existente atunci în respectivele societăți, la valoarea lor nominală, se ridică la 45 miliarde lei. Această valoare urmează să fie actualizată în urma unei evaluări ce urmează să fie făcută de către un evaluator.
Forul european a solicitat, de asemenea, asigurarea autonomiei de decizie a FSDI, cu eliminarea prevederilor care duc la intervenția sau controlul statului. În consecință, Guvernul a solicitat reducerea drastică a listei de companii de stat incluse în FSDI, luând în calcul riscul ca statul să piardă, în aceste condiții, calitatea de acționar majoritar la aceste companii. Profit.ro a prezentat în premieră proiectul Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, unul dintre argumentele care au stat la baza dărâmării Guvernului Grindeanu.
Proiectul a fost elaborat de Mihai Tudose pe vremea când era ministru al Economiei în Cabinetul Grindeanu, dar nici când a ajuns prim-ministru Tudose nu l-a aprobat în Guvern.
Scoaterea FSDI în afara sferei de influență a Guvernului, măsură solicitată de Eurostat, are drept scop evitarea oricărui impact, pozitiv sau negativ, asupra deficitului bugetar.
FSDI va avea forma unei societăți de intermediere financiară pe acțiuni, având ca unic acționar statul român pe întreaga sa durată de funcționare. Astfel, actul constitutiv, strategia și activitatea Fondului se vor supune regulilor cu privire la deficitul bugetar și datoria publică, în vederea menținerii clasificării FSDI în afara sectorului public, pe toată durata existenței sale. Capitalul social al FSDI va fi alcătuit prin aport în natură, reprezentat de pachetele de acțiuni deținute de stat la societățile rentabile din portofoliul său, precum și prin aport în numerar, în valoare de 1,85 miliarde lei, din privatizare.
Capitalul în numerar va fi vărsat în termen de trei ani de la constituirea FSDI, la cerere, în funcție de necesitățile de investiții ale acestuia. La început, statul va aloca 50 de milioane de lei, pentru costurile de funcționare necesare în primii ani. Strategia de investiții, dar nu fiecare proiect în parte, va fi aprobată de acționar, respectiv de stat, prin MFP. Pachetele de acțiuni deținute de stat la cele 27 de companii profitabile, selectate în baza unor anumite criterii, vor fi transferate în proprietatea FSDI, care va putea dispune liber de ele, în calitate de bunuri proprii. Astfel, FSDI va încasa dividendele aferente respectivelor pachete de acțiuni și va avea independența inclusiv să tranzacționeze acțiuni ale acestor societăți publice, în limita în care statul să nu rămână cu participații mai mici de 50% plus 1, la companiile unde este acționar majoritar. Transferul acestor pachete de acțiuni din portofoliul statului la FSDI presupune o scădere anuală a veniturilor bugetare de 2 miliarde lei, conform reprezentanților MFP, care au adăugat că acoperirea acestor pierderi a fost luată în considerare în politica bugetară de încadrare în deficitul de 3%. Totalul participațiilor statului la cele 27 de companii, calculat în 2015, pe baza activelor existente atunci în respectivele societăți, la valoarea lor nominală, se ridică la 45 miliarde lei. Această valoare urmează să fie actualizată în urma unei evaluări ce urmează să fie făcută de către un evaluator.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018
Marţi, 17 Aprilie 2018