În primele șase luni ale anului 2018

Creștere spectaculoasă a traficului de mărfuri în porturile Constanța, Midia și Mangalia

298
Creștere spectaculoasă  a traficului de mărfuri în porturile Constanța, Midia și Mangalia - cresterespectaculoasa-1531841488.jpg

Articole de la același autor

În primele șase luni ale anului 2018, fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut cu 8,78% față de aceeași perioadă din 2017, ajungând la 26.989.126 tone. Traficul maritim a fost de 21.630.991 tone, în creștere cu 11,16%, iar cel fluvial, de 5.358.135 tone, cu 0,13% mai mare față de primul semestru al anului trecut.

v v v

Constanța - cel mai mare port românesc - a manipulat 22.605.617 tone de mărfuri, în creștere cu 5,07%. Saltul ar fi fost mult mai mare, dacă jocul prețurilor de pe piața internațională a cerealelor nu i-ar fi determinat pe producători și exportatori să stocheze cantități mari de grâne, în așteptarea scumpirii lor. Din acest motiv, cantitatea de cereale derulată a fost mai mică cu 14,78% față de primele șase luni ale anului 2017. Este de așteptat ca, odată cu noua recoltă, traficul de cereale să se relanseze.

În schimb, mai toate celelalte grupe de mărfuri au înregistrat creșteri semnificative. Ca urmare, în structura traficului au avut loc schimbări majore. Dacă în întreg anul 2017, cerealele și semințele uleioase au avut o pondere de 41,68%, în primele șase luni din 2018 mai reprezentau doar 32,37% din fluxul total de mărfuri. Pe de altă parte, ponderea celorlalte grupe de mărfuri a crescut decisiv pentru a suplini deficitul de cereale. În perioada ianuarie - iunie 2018, ponderi importante au înregistrat: minereurile și deșeurile metalice (16,99%), mărfurile containerizate (14,60%), hidrocarburile (11,24%), combustibilii solizi (8,11%), îngrășămintele și produsele chimice (8,07%), produsele metalice (5,30%), echipamentele și mașinile (1,13%).

În perioada de referință, traficul de containere din portul Constanța a totalizat 3.300.077 tone, în creștere cu 2,19%. Exprimat în containere convenționale, a fost de 342.256 TEU, în scădere cu 2,05%.

v v v

În lunile ianuarie - iunie 2018, portul petrolier Midia a derulat un trafic total de 4.338.545 tone de mărfuri, cu 33,14% mai mare decât în aceeași perioadă din 2017. Hidrocarburile, care dețin o pondere de 94,02% în totalul mărfurilor manipulate la Midia, s-au remarcat printr-o creștere de 34,66%.

v v v

Surpriza o reprezintă portul Mangalia, care a manipulat 44.964 tone de mărfuri, cu 16,58% peste nivelul atins în primele șase luni din 2017. Multă vreme, acesta a fost dependent de importurile de tablă și echipamente navale ale companiei Daewoo - Mangalia Heavy Industries. Cum de mai bine de jumătate de an constructorul de nave trece printr-o criză profundă, salvarea portului a venit din diversificarea fluxurilor de mărfuri operate. În prezent, produsele petroliere reprezintă 45,11% din traficul total, fiind urmate de: ciment (33,01%), echipamente (10,61%), minerale brute și neprelucrate (5,56%), articole din metal (3,16%), produse chimice (1,22%) și altele.

v v v

Pe malul opus al Mării Negre, porturile rusești au raportat un trafic de 133,02 milioane tone de mărfuri, în primele șase luni ale anului 2018, în creștere cu 5,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4372 secunde