"Coșciugele plutitoare" sunt vânate în porturile Mării Negre

340

Articole de la același autor

În anul 2019, inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, pentru deficiențe, un număr de 213 nave. În decursul  anului 2018 fuseseră reținute 279 de nave, iar în 2017, un număr de 282 nave. Diminuarea numărului detențiilor cu 24% în decurs de trei ani demonstrează că exigența sporită a autorităților portuare din această zonă a început să dea roade. Piața Mării Negre începe să se curețe de "coșciugele plutitoare", de navele sub standard. Așa se explică și reducerea dramatică a numărului de accidente navale din această regiune.


Marea Neagră își câștigase, în trecut, un trist renume, fiind considerată printre cele mai periculoase din lume. Pentru numărul mare de accidente se dădea vina pe furtunile iscate din senin, care luau prin surprindere hârburile trimise pe mare, la pieire sigură.


În 2019, în topul reținerilor au condus porturile din Rusia, cu 132 nave, fiind urmate de: România cu 25 de nave, Ucraina cu 18 nave, Turcia cu 17 nave, Bulgaria cu 12 nave și Georgia cu 9 nave. 


Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate, în special, sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe "lista neagră" a Paris Memorandum, respectiv: Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova, Sierra Leone, Ucraina, Tanzania și Insulele Comore.


Hârburile evită porturile românești
Scăderea numărului de rețineri în porturile românești de la 57 de nave în 2017, la 28 nave în 2018, respectiv 25 de nave în 2019 demonstrează că măsurile luate de-a lungul anilor împotriva navelor sub standardele tehnice internaționale au început să produsă efecte. Acestea evită tot mai mult porturile României.


Iată lista celor 25 de nave reținute în  2019, de inspectorii de Port State Control români:
În portul Constanța: 


- bulk carrier-ul "Nadeshiko" (45.253 tone registru brut - TRB, construit în 2015, pavilion Panama);
- cargoul "Ibrahim Bey" (4.842 TRB, 1980, Sierra Leone);
- cargoul "Nordan" (2.584 TRB, 1982, Togo);
- bulk carrier-ul "Wajed" (26.028 TRB, 1997, Sierra Leone);
- cargoul "BF Breeze" (4.717 TRB, 1989, Togo);
- tancul de produse chimice "Hafnia Ane" (29.658 TRB, 2015, Malta);
- bulk carrier-ul "Neco K" (6.001 TRB, 1996, Panama);
- vehicle carrier-ul "Cenk Car" (7.314 TRB, 1.985, Malta);
- tancul petrolier "Nikolay Velikiy" (4.577 TRB, 2015, Rusia;
- cargoul "Osman Prince" (10.733 TRB, 1984, Comore);
- tancul de produse chimice "Huseyn Javid" (2.603 TRB, 2006, Malta;
- cargoul "My Filiz" (997 TRB, 1984, Moldova);
- cargoul "Afanasiy Matyshenko" (2.466 TRB, 1984, Ucraina);
- bulk carrier-ul "Fortune Era" (16.270 TRB, 1997, Panama);
- cargoul "Zeko Y" (5.934 TRB, 1980, Tanzania);
- cargoul "Mriya S" (2.975 TRB, 1992, Saint Vincent and Grenadines);
- remorcherul "Simson" (314 TRB, 1992, Georgia);
- cargoul "Taha - Y" (18.977 TRB, 1985, Sierra Leone);
- cargoul "Akasya" (1.343 TRB, 1982, Comore);
- cargoul "Al Monthanna" (12.262 TRB, 2013, Iordania);
- bulk carrier-ul "Pacific Logger" (19.717 TRB, 1996, Hong Kong);
În zona Midia: 
- nava pentru transportul animalelor vii "Karazi" (2.964 TRB, 1982, Sierra Leone),;
- cargoul "Beccaria" (1.372 TRB, 1968, Panama);
În portul Tulcea - 
- cargoul "Tenacity" (3.987 TRB, 1989, Comore);
- cargoul "Tiger M" (2.900 TRB, 1971, Comore);
Mai toate navele au fost reținute pentru deficiențe tehnice și lipsa unor dotări obligatorii pentru siguranța navigației. În unele cazuri, la acestea 
s-au adăugat neconformitățile privind: documentele echipajului, condițiile de muncă și viață de la bord și plata salariilor.   


Un nou regim de inspecții
Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.


Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre. În funcție profilul de risc al navei, se stabilește schema inspecțiilor periodice și adiționale, precum și frecvența acestora. 


Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune, va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.4724 secunde