Coronavirusul afectează grav shipping-ul internațional

de Ion TIȚA-CĂLIN Sâmbătă, 08 Februarie 2020 353
Nava de croazieră „World Dream”, cu aproximativ 3.600 de persoane la bord, este în carantină, în portul Hong Kong. Vasul a sosit din Kaohsiung, Taiwan, în dimineața zilei de 5 februarie, cu aproximativ 1.800 de pasageri și 1.800 de membri ai echipajului. Toți oamenii de la bord sunt sub carantină, fiindu-le interzis să părăsească nava. Peste 30 de membri ai echipajului au raportat că sunt bolnavi, trei dintre ei care prezintă simptome de coronavirus au fost deja spitalizați. Aproximativ 90% dintre pasageri sunt rezidenți din Hong Kong, restul fiind din alte țări, cu excepția Chinei.
x x x
Economia Thailandei suportă consecințele epidemiei de coronavirius din China. Nu doar sectorul turistic este afectat. Exporturile thailandeze în China, în special cele de produse agricole perisabile, au fost stopate. Mărfurile de export s-au acumulat în porturi. Exportul de produse manufacturate este, de asemenea, în scădere. Declinul importului chinez din Thailanda obligă companiile thailandeze să caute alternative.
x x x
Companiile de navigație japoneze au început să evite porturile chineze. Sectorul cel mai puțin afectat este transportul mărfurilor vrac. Echipajele navelor care intră în porturile din China sunt sub stres. Armatorii și firmele de crewing refuză să angajeze marinari chinezi sau să reînnoiască contractele care expiră.
x x x
Tancul de produse chimice „Awasan Pioneer”, încărcat cu sodă caustică, și-a întrerupt călătoria spre Kendawangan, Kalimantan. Pe 2 februarie 2020, nava a primit ordin să ancoreze în radă la Pontianak, în vestul Kalimantanului și a fost pusă în carantină. 7 dintre cei 22 membri ai echipajului prezentau simptome asemănătoare coronavirusului: febră, slăbiciune, tuse și dureri în gât. Vasul venise din portul Shunan, Japonia.
x x x
Numărul navelor care intră în porturile chineze importante a scăzut cu 20%, începând cu data de 20 ianuarie, din cauza focarului de coronavirus. Experții din domeniul shipping-ului apreciază că, în anul 2020, volumul total al containerelor transportate pe mările și oceanele lumii se va reduce cu aproximativ 6 milioane de containere, respectiv 0,7%, din cauza acestei crize. Traficul de containere din porturile Chinei s-a redus cu aproximativ 23% în ultimele trei săptămâni. Macaragii din terminalele portuare, oficialii vamali și șoferii de camioane stau acasă, de teama epidemiei. 


Brokerii din China au declarat că se înregistrează o scădere rapidă a angajărilor de nave portcontainer, tancuri și bulk-carriere, tendință care s-ar putea prelungi până în luna martie.


Virusul a afectat, de asemenea, lucrările din șantierele navale chineze, unde zeci de nave oceanice sunt în curs de reparații sau modernizare.


Taguri

Alte ştiri din sectiunea Economie

ieri, ora 17:41

Ultima oră

Titlurile zilei