Coronavirus: alarmă pe mări și oceane! Măsuri speciale de protecție a navigatorilor

4437
Coronavirus: alarmă pe mări și oceane! Măsuri speciale de protecție a navigatorilor - alaramapemarisioceanemasuridepro-1582837374.jpg

Articole de la același autor

Shipping-ul internațional este în alertă. Epidemia de coronavirus reprezintă o potențială amenințare pentru viața echipajelor și a pasagerilor. 


Începând de la jumătatea lunii ianuarie 2020, turismul de croazieră s-a prăbușit. S-au închis numeroase linii de transport a pasagerilor, iar în multe porturi ale lumii au fost introduse măsuri severe de protecție, inclusiv de restricționare a intrării navelor care vin din țările confruntate cu epidemia. 


Organizațiile sindicale din flota mondială sunt îngrijorate pentru viața navigatorilor. 
"În urmă cu mai bine de o lună, Federația Internațională a Transportatorilor (ITF) a transmis un avertisment către proprietarii și operatorii de nave, cerându-le să ia măsuri de protecție împotriva epidemiei de coronavirus - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Adrian Mihălcioiu, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor și șef al Inspectoratului ITF România. Trebuie protejați navigatorii, vizitatorii și inspectorii ITF care vin în control la nave. Armatorii trebuie să le pună la dispoziție măști, combinezoane și mănuși de protecție. Există și armatori care nu au contracte colective de muncă semnate cu ITF, dar la nivel global, federația sindicală negociază cu Federația Internațională a Armatorilor și face schimb de informații și mesaje pe tema protecției navigatorilor împotriva coronavirusului. Dat fiind măsurile de protecție luate, sperăm ca shipping-ul să nu fie un factor de răspândire a epidemiei". 


Din cei 1,1 milioane de navigatori ai lumii, între 600.000 și 700.000 se află, în prezent, pe mările și oceanele lumii. De regulă, echipajele își iau măsuri de protecție, fiind mai în siguranță pe mare decât pe uscat atunci când izbucnesc epidemiile, susține Mihălcioiu. 


"Sfătuim navigatorii români să își ia măsuri de protecție chiar exagerate privind igiena personală, să evite contactul cu alte persoane decât membrii echipajului, să nu iasă în oraș în porturile de escală, să fie atenți la starea lor de sănătate în orice moment. Sistemul sigle window de raportare online a documentelor navei funcționează cu succes în porturile Uniunii Europene, inclusiv în porturile Constanța și Mangalia, fiind evitat contactul fizic dintre echipaje și autorități. Atunci când este necesară prezența persoanelor străine la bordul navelor, acestea trebuie să poarte echipamentul de protecție de unică folosință. 


Îi sfătuim pe navigatori să nu ia contact cu mărfurile din magaziile navei, să evite mânuirea și amararea lor. Aceste operațiuni sunt în responsabilitatea lucrătorilor portuari. Docherii trebuie lăsați să își facă munca lor, iar navigatorii trebuie să își vadă de obligațiile lor", atrage atenția liderul SLN. 


XXX 
Solidaritatea umană în general, cea sindicală în particular au un rol extraordinar în lupta împotriva epidemiei de coronavirus. 
"Este bine pentru navigatori să fie înrolați într-o organizație sindicală din România sau din alte părți ale lumii, care este afiliată la ITF. Federația și sindicatele membre pot organiza acțiuni de solidaritate în sprijinul navigatorilor, dacă va fi nevoie", precizează Adrian Mihălcioiu. 


Potrivit liderului SLN, schimburile de echipaje sunt mai greu de efectuat în țările afectate de epidemie: "Nu se acordă viză, nu poți pleca decât cu vaporul din respectivele țări. Sunt foarte multe porturi și aeroporturi care au luat măsuri speciale de protecție împotriva răspândirii virusului, care nu permit tranzitul persoanelor și care impun măsuri de carantină. Din această cauză, navigatorii vor fi obligați să stea mai mult la bordul navelor, iar cei de la uscat să stea mai mult acasă". 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5212 secunde