Când Șantierul Naval 2 Mai Mangalia pierde, conducătorii săi câștigă, c-așa-i la stat!

466
Când Șantierul Naval 2 Mai Mangalia pierde, conducătorii săi câștigă, c-așa-i la stat! - candsn2maimangaliapierdeconducat-1567711316.jpg

Articole de la același autor

Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, societate în care statul român este acționar majoritar cu o participație de 93,8878% din capitalul social, și care, la rândul ei, deține 51% din capitalul companiei Damen Shipyards Mangalia (fostă Daewoo - Mangalia Heavy Industries), a încheiat primul semestru al anului 2019 cu rezultate financiare nesatisfăcătoare, după cum o demonstrează raportul publicat pe piața de capital. 


Dacă veniturile totale au făcut un salt de 79,78% față de cele înregistrate în primele șase luni ale anului 2018, ajungând la 2.637.081 lei, cheltuielile, cu o creștere de 47,15%, le-au depășit, urcând la 2.661.866 lei. Astfel că în bilanțul primului semestru al anului 2019 a fost consemnată o pierdere de 24,785 lei. 


Compania are un capital total de 16.681.613 lei, iar principala sa activitate constă în administrarea participației de 51% la capitalul social al Damen Shipyards Mangalia, a terenurilor și activelor rămase în patrimoniul său. În plus, mai realizează și unele activități aducătoare de profit (aprovizionare cu materiale consumabile, debitarea tablelor, confecționarea unor repere navale - tubulatură, suporți etc.). 


Terenul cu suprafața de 793.274 metri pătrați, aflat în administrarea sa, este închiriat companiei DMHI. În primul semestru al anului 2019, Șantierul Naval 2 Mai Mangalia a obținut venituri de numai 737.604,60 lei din chirii. 


Personalul mediu al societății este de numai șapte persoane, în frunte cu directorul general. Dar, în ciuda numărului mic de angajați, Șantierul Naval 2 Mai Mangalia are un consiliu de administrație format din trei persoane, toți cu mandate provizorii: Anda Nicoleta Onețiu - geograf de specialitate, domiciliată în București; economista Iolanda Anamaria Barbu - cu domiciliul în Beiuș; Florin Victor Dumitriu - economist cu domiciliul în București. 


Și totuși e bine, prin comparație cu situația de la societatea Litoral SA din Mamaia, în care tot statul român este acționar majoritar. Aceasta are tot trei administratori, deși întregul său personal se reduce la un salariat cu program de patru ore pe zi și un director general. 


XXX 
Trebuie amintit că Șantierul Naval 2 Mai Mangalia nu a avut mai nimic de câștigat de pe urma pachetului de acțiuni de 49% din capitalul social pe care îl deținea la societatea mixtă româno-sud coreeană Daewoo - Mangalia Heavy Industries. În cei 21 de ani de existență, aceasta a încheiat doar cinci ani pe profit, în perioada 2000 - 2004. În schimb, timp de 16 ani a produs pierderi, fără ca acționarului minoritar, statul român, să îi pese. 


Anul 2018, spre finalul căruia Șantierul Naval 2 Mai Mangalia a devenit acționar cu 51% din capitalul societății mixte, devenită Damen Shipyards Mangalia, s-a încheiat la rândul său cu o pierdere de 160.336.754 lei și fără venituri din dividende pentru acționarul majoritar român. 


Nu știm ce s-a întâmplat, dar, în ultimii ani, activitatea Șantierului Naval 2 Mai Mangalia a început să scârțâie, astfel că veniturile sale au luat-o la vale. Dacă în anul 2016, acestea se ridicau la 30.026.559 lei, în 2017 au coborât la 10.385.722 lei, iar în 2018, la 4.367.477 de lei. În decurs de numai trei ani, veniturile totale s-au diminuat de 6,87 ori, iar profitul brut a scăzut de 22 ori, de la 395.581 lei la 17.934 lei. În schimb, câștigurile conducerii societății au crescut. Venitul net total al administratorilor societății a făcut un salt de 46,71%, de la 37.079 lei, în 2016, la 54.400 lei, în 2018, iar venitul net total al directorului general s-a majorat cu 16,61%, de la 73.668 lei, în 2016, la 85.905 lei, în 2018. 
Nu e nicio minune! Așa e la companiile de stat!


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2694 secunde