Canalele navigabile au fost tranzitate de peste 14.000 de unități navale
Articole de la același autor
Iată ce salarii vor avea marinarii și scafandrii Agenției Române de Salvare a Vieții Omenești pe Mare
05 August 2017
Fiscul vinde apartamente, terenuri, case și autoturisme
04 August 2017
Incidente și accidente pe mări și oceane
10 August 2017
Serviciile de care beneficiază navigatorii sindicaliști
02 August 2017
l Traficul de mărfuri se apropie de cel realizat în 2016
Transportul de mărfuri pe apele interioare este în continuă creștere. Canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au reușit să recupereze mare parte din traficul nerealizat în timpul iernii, când navigația pe Dunăre a fost blocată de podurile de gheață, dar rămâne sub nivelul înregistrat anul trecut.
"În primele opt luni din 2017, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile a raportat un trafic de 20.496.000 tone capacitate, cu numai 0,8% mai mic decât în același interval din anul precedent - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", directorul cu exploatarea, Lucian Bucuroiu. Au fost tranzitate 8.872.000 tone de mărfuri, cu 2,5% mai puțin față de perioada de referință din 2016. Din cantitatea de marfă totală, produsele agricole au reprezentat 46%, minereurile și produsele de carieră - 32%, produsele energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 11%, produsele chimice - 4%, iar cele din metal - 3%."
Circa 45% din mărfuri reprezintă traficul intern, iar 55%, traficul extern. Din total, 46% dintre mărfuri au fost transportate în contul României, 26% în cel al Serbiei, 14% în cel al Ungariei și 7% în cel al Bulgariei.
În primele opt luni ale anului, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 9.800 de barje de diferite mărimi, 2.000 de șlepuri, 2.190 de remorchere și împingătoare, 45 de nave fluvio-maritime și 18 nave de croazieră.
Deficitul de trafic înregistrat până la această dată va fi recuperat în următoarele luni, având în vedere recoltele bune de cereale obținute de România, Serbia și Ungaria în acest an. Pe de altă parte, cererea de minereuri și produse energetice este în creștere ca urmare a relansării economiei din țările riverane Dunării.
Evoluția fluxurilor de mărfuri depinde în mare măsură de asigurarea condițiilor de navigație pe Dunăre. Datele publicate de Administrația Fluvială a Dunării de Jos arată că de-a lungul fluviului se asigură condițiile minime de navigabilitate, existând însă un număr mare de puncte critice, de care navigatorii trebuie să țină seama.
Începând din data de 11 septembrie 2017, pe Dunărea fluvială, între Km 304 și Km 310, se execută lucrări de către draga refulant-absorbantă "Dunărea Maritimă", în punctul critic Reni aval, între mila maritimă 61 și 63, în scopul asigurării adâncimilor de navigație recomandate de Comisia Dunării.
Transportul de mărfuri pe apele interioare este în continuă creștere. Canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au reușit să recupereze mare parte din traficul nerealizat în timpul iernii, când navigația pe Dunăre a fost blocată de podurile de gheață, dar rămâne sub nivelul înregistrat anul trecut.
"În primele opt luni din 2017, Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile a raportat un trafic de 20.496.000 tone capacitate, cu numai 0,8% mai mic decât în același interval din anul precedent - a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", directorul cu exploatarea, Lucian Bucuroiu. Au fost tranzitate 8.872.000 tone de mărfuri, cu 2,5% mai puțin față de perioada de referință din 2016. Din cantitatea de marfă totală, produsele agricole au reprezentat 46%, minereurile și produsele de carieră - 32%, produsele energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 11%, produsele chimice - 4%, iar cele din metal - 3%."
Circa 45% din mărfuri reprezintă traficul intern, iar 55%, traficul extern. Din total, 46% dintre mărfuri au fost transportate în contul României, 26% în cel al Serbiei, 14% în cel al Ungariei și 7% în cel al Bulgariei.
În primele opt luni ale anului, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 9.800 de barje de diferite mărimi, 2.000 de șlepuri, 2.190 de remorchere și împingătoare, 45 de nave fluvio-maritime și 18 nave de croazieră.
Deficitul de trafic înregistrat până la această dată va fi recuperat în următoarele luni, având în vedere recoltele bune de cereale obținute de România, Serbia și Ungaria în acest an. Pe de altă parte, cererea de minereuri și produse energetice este în creștere ca urmare a relansării economiei din țările riverane Dunării.
Evoluția fluxurilor de mărfuri depinde în mare măsură de asigurarea condițiilor de navigație pe Dunăre. Datele publicate de Administrația Fluvială a Dunării de Jos arată că de-a lungul fluviului se asigură condițiile minime de navigabilitate, existând însă un număr mare de puncte critice, de care navigatorii trebuie să țină seama.
Începând din data de 11 septembrie 2017, pe Dunărea fluvială, între Km 304 și Km 310, se execută lucrări de către draga refulant-absorbantă "Dunărea Maritimă", în punctul critic Reni aval, între mila maritimă 61 și 63, în scopul asigurării adâncimilor de navigație recomandate de Comisia Dunării.
Articole pe aceeași temă
Marţi, 25 Iulie 2017
Joi, 13 Iulie 2017
Marţi, 04 Iulie 2017
Joi, 29 Iunie 2017
Vineri, 21 Aprilie 2017
Vineri, 31 Martie 2017
Miercuri, 15 Martie 2017
Joi, 05 Ianuarie 2017
Miercuri, 16 Noiembrie 2016