Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie

Avalanșă de investiții în portul Constanța

Ştire online publicată Joi, 12 Iulie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

În primele șase luni ale anului 2018, porturile Constanța, Midia și Mangalia au derulat împreună 26.989,126 tone de mărfuri, în creștere cu 8,78% față de aceeași perioadă a anului precedent. 

„Fluxul de mărfuri care a trecut prin portul Constanța a crescut cu 7,9%. Încercăm să menținem acest ritm, pentru a depăși recordul de mărfuri din 1988. Ținta noastră este să ajungem la un trafic de 63 de milioane de tone, în 2018, în portul Constanța. Suntem optimiști în realizarea acestui obiectiv”, a declarat Nicolae Dan Tivilichi - directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime, în cadrul conferinței de presă de ieri.

Îmbunătățirea climatului de afaceri din port, ca urmare a bunei colaborări dintre Administrația portuară și operatori, începe să dea rezultate, a menționat Tivilichi. O serie de investiții private au fost finalizate, iar altele au fost începute. Pe viitor, va fi stopată construcția altor silozuri de cereale, până când cele existente vor fi utilizate la capacitate maximă, a anunțat șeful Administrației portuare. 

La rândul ei, CNAPMC are un apetit investițional nemaiîntâlnit de foarte mulți ani, după cum a reieșit din prezentarea făcută de șeful acesteia. 

Pe proiecte europene, a fost semnat contractul de finanțare pentru construcția danei specializate, de mare adâncime (dana 80), în valoare de 25.778.122 lei (fără TVA). 

A fost aprobată și finanțarea lucrărilor de dragaj de investiții. Valoarea proiectului se ridică la 227.833.300 lei (48.982.700 euro). În cadrul proiectului, vor fi executate lucrări de dragaj în 17 zone. Adâncimile vor crește de la 7 metri la 9 metri, pe șenalul de acces și în bazinul portului de lucru, pe o suprafață de 371.286,70 metri pătrați. Totodată vor fi extinse și consolidate cheurile existente. 

În ceea ce privește dragajul de întreținere, contractul acestuia se va întinde, de-acum înainte, pe o perioadă de doi ani. Dragajul se va executa în fiecare an. În 2018, va fi executat și în portul Mangalia dragajul de întreținere și, de asemenea, se va interveni la Midia, unde colmatările sunt mai accentuate.

Cu fonduri de la bugetul de stat, Adminis-trația portuară va achiziționa o navă hidrograf (specializată în măsurători hidrografice). Este cea de-a doua navă, după nava tanc, din programul de achiziții. 

În această lună, CNAPMC va depune cererea de finanțare pentru construcția celor două dane din insula artificială, investiția ridicân-du-se la 70 - 75 milioane de euro. 

Tot pe proiecte europene, până la sfârșitul lunii august, vor fi finalizate studiile de fezabilitate și se va depune cererea de finanțare pentru alte trei proiecte importante: trecerea la patru benzi în sectorul de autostradă poarta nr. 7 - sensul giratoriu; trecerea la patru benzi pe sectorul poarta nr. 10 - 10 bis, din portul Agigea; reabilitarea, pentru prima dată după 30 de ani, a instalațiilor electrice din zona veche a portului Constanța.

Din bugetul propriu, CNAPMC va achiziționa două nave noi de depoluare, dotate și cu instalații de stins incendii. Licitația pentru construcția lor ar putea avea loc în luna septembrie. 

În prezent, au fost demarate lucrările de refacere a covorului asfaltic pe podul care face legătura între zona Comvex și sensul giratoriu din zona Socep și au început lucrările pentru construcția unei parcări generoase, la poarta nr. 9, o parte din finanțare urmând să fie suportată de la bugetul statului. Totodată a fost lansată licitația pentru asfaltarea drumului dintre porțile nr. 7 și nr. 9. Se are în vedere reabilitarea, în viitorul apropiat, a drumului și platformei portuare din dreptul silozurilor „Anghel Saligny”. 

„Suntem la un pas de a rezolva problema zonei libere din portul Midia. Aceasta va deveni o extindere a zonei libere din portul Constanța”, a anunțat șeful CNAPMC.

În urma întâlnirii dintre miniștrii Transporturilor din România și Bulgaria, partea bulgară a demarat lucrările de dragaj pe Dunăre. „Au fost lansate comenzi pentru dragajul a 250.000 de metri cubi de material. Nu e mult, dar e un început. Sperăm să se continue în aceeași direcție. Conferința de la Bruxelles, de la Parlamentul European, a portului Constanța nu a rămas fără urmări. Lumea a înțeles importanța Dunării și faptul că investițiile de care aceasta are nevoie sunt mult mai mici decât cele din sectorul rutier și de pe calea ferată ”, a afirmat Tivilichi. 

Pentru a atrage traficul de mărfuri cu nave ro-ro, în urma dragajului de investiții, vor fi alocate două dane specializate. 

Odată cu rezolvarea problemelor legislative privind exploatarea resurselor de hidrocarburi din Marea Neagră, pentru porturile maritime românești se deschid noi perspective. 

O veste bună o reprezintă aprobarea dată de Direcția Generală a Vămilor pentru ca poarta nr. 9 a portului Constanța să primească statutul de punct vamal, pentru mărfurile care vin și ies din port. Până acum, doar poarta nr. 7 deținea acest statut, fiind suprasolicitată.

Directorul general Tivilichi a dat asigurări că, de Ziua Marinei Române, poarta nr. 1 a portului Constanța va fi deschisă circulației. 

PUBLICITATE
Citeşte şi
Clasamentul mărfurilor derulate în porturile Constanța, Midia și Mangalia, în primele patru luni al anului 2018, a fost următorul (în paranteză sunt creșterile ...
Actuala conducere a Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța a devenit foarte activă pe plan internațional. În urmă cu patru zile ...
În primele cinci luni ale anului 2018, fluxurile de mărfuri din porturile maritime românești au crescut cu 9,74% față de aceeași perioadă din 2017, ajungând la ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 septembrie 2018, euro a câștigat 0,0040 lei, variația ...
Comisia Europeană invită părțile interesate să transmită observații privind angajamentele comunicate de compania Transgaz, ca răspuns la preocupările în materie de ...
Guvernul României se pregătește pentru preluarea președinției Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării, începând din luna noiembrie 2018, a declarat ...
ieri, ora 17:04 Pulsul economiei
România ocupă locul al treilea din UE la producția de gaze naturale (după Țările de Jos și Regatul Unit) și are rezerve semnificative de gaze, ținând ...
Ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorină în agricultură a fost suplimentat printr-o hotărâre de guvern. În urma cererilor depuse la APIA, s-a constatat necesitatea ...
Strategia energetică a României pentru perioada 2018 - 2030, cu perspective până în 2050 este, de departe, cel mai important document pentru evoluția viitoare a economiei ...
În data de 21 septembrie 2018, la ora 15,15, în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de OMV Petrom. Se ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în creștere. Pe data de 21 septembrie 2018, la ora 15,10 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de ...
Francul elvețian preia conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 21 septembrie ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 septembrie 2018, euro a câștigat 0,0040 lei, variația ...
Dolarul pierde teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 21 septembrie 2018, de pe piața bancară s-au încheiat cu deprecierea cu 0,0226 ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 20 septembrie 2018, euro a cedat 0,0005 lei, variația fiind ...
L Noua strategie va favoriza portul ConstanțaComisia Europeană și înaltul reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe și politica de securitate au adoptat o ...
joi, 20 septembrie Pulsul economiei
Ministerul Energiei a solicitat convocarea Adunării generale a acționarilor companiei Oil Terminal din Constanța, pe data de 10 noiembrie 2018. În calitate de ...
La propunerea lui Mihai Daraban - președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Colegiul de conducere al instituției, reunit în ziua de 19 ...
România se confruntă cu cea mai cruntă criză a forței de muncă din istoria sa. Un deficit atât de mare de brațe de muncă nu s-a mai întâlnit nici în anii ’60 ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
În data de 20 septembrie 2018, la ora 16,0, în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de OMV Petrom. Se înregistraseră ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în scăzut. Pe data de 20 septembrie 2018, la ora 15,10 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de 79,12 ...
Social Eveniment Sport
Cultură-Educație Politică Economie
Fun Arhiva