Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
Conform unui proiect de lege

Autovehiculele din transportul intern de persoane vor trebui dotate cu noile case de marcat fiscale

Ştire online publicată Joi, 09 August 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN
Click pe imagine pentru a parcurge galeria

Trecerea la sistemul caselor de marcat cu jurnal electronic conectate prin satelit la instituțiile fiscale este un adevărat roman. „Meritul” îi aparține „autorului”, Ministerul Finanțelor Publice, care a făcut din această operațiune o intrigă cu numeroase răsturnări de situație, cu multe necunoscute și cu momente de suspans. 

Când toată lumea credea că povestea va continua fără divagații și surprize, iată că „autorul” și-a amintit că a omis ceva și, făcând o măiastră voltă, a introdus un nou personaj în „roman”: transportul rutier de călători.

★ ★ ★

Deunăzi, Ministerul Finanțelor Publice a pus în dezbatere publică un proiect de lege prin care abrogă câteva prevederi ale OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere și completează OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale cu jurnal electronic.

Conform proiectului de act normativ, operatorii de transport rutier care efectuează transport de persoane prin servicii regulate în trafic național au obligația să doteze autovehiculele cu aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, în termen de șase luni de la intrarea în vigoare a prevederilor legii.

În cazul acestor agenți economici, controlul funcționării și utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale, constatarea contravențiilor, precum și aplicarea sancțiunilor vor fi făcute nu doar de către inspectorii Fiscului, ci și de către polițiști și reprezentanții Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

★ ★ ★

Faptul că Ministerul Finanțelor Publice umblă pe bâjbâite în acțiunea de implementare a noului sistem nu mai miră pe nimeni. Procesul de introducere a noilor tipuri de aparate de marcat fiscale în întreaga economie ar fi trebuit să se încheie la 1 noiembrie 2017. Dintr-o mulțime de motive, calendarul nu a fost respectat. Autoritățile s-au bâlbâit și au tot lungit-o, de erau să-i pună pe bieții agenți economici în imposibilitatea de a se dota cu noile aparate de marcat fiscale. Dacă ziarul „Cuget Liber” nu ar fi atenționat Ministerul de Finanțe, iar acesta n-ar fi modificat rapid legea, agenții economici ar fi fost puși în imposibilitatea de a se conforma și ar fi fost sancționați cu amenzi și suspendarea activității.

★ ★ ★

Sfârșitul acestui „roman” nu îl cunoaște nici „autorul”. Odată intrate în dotarea agenților economici, casele de marcat cu jurnal electronic ar trebui să fie conectate prin satelit la instituțiile fiscale. Prin acest imens sistem „Big brother”, Fiscul va putea urmări, în timp real, vânzările și încasărilor agenților economici. Va vedea ce vinde și cât vinde comerciantul Cutărică, câți călători au fost taxați pe microbuzul sau autobuzul lui Cutărescu. Iar în cazul în care ar avea suspiciuni de fraudă, va putea trimite imediat o echipă operativă în control, la fața locului, să-i bage evazionistului mințile în cap.

Acesta este scenariul ideal și motivul pentru care agenții economici sunt puși la cheltuială. Problema este că autoritățile financiar - fiscale nu își îndeplinesc partea de obligații ce le revine din lege, respectiv dotarea cu un sistem informatic și de comunicații performant, capabil să țină legătura cu peste un milion de case de marcat electronice, să stocheze informațiile și să le analizeze. 

Actualul sistem informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală este un blestem pentru propriii săi angajați. Memoria sistemului este încărcată în proporție de peste 90%, programele funcționează greoi, cu numeroase întreruperi, echipamentele periferice (computerele) sunt depășite fizic și moral, iar timpii de așteptare sunt exagerat de lungi.

PUBLICITATE
Citeşte şi
Fiscul românesc are cel mai mic grad de colectare a taxelor și impozitelor, din Uniunea Europeană. De vină este nu doar lipsa de personal necesar pentru combaterea evaziunii ...
Se anunță schimbări majore în acest an, în ceea ce privește transportul public în comun pe raza municipiului Constanța. O directivă europeană obligă municipalitatea să încheie ...
Abia ce am deschis contul de e-mail, că un mesaj mi-a sărit în ochi, cu o „ofertă specială din partea Wall Street Economist”. Expeditorul, care se recomandă a fi Adam ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
În data de 26 iunie 2019, la ora 16,10 în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de Banca Transilvania. Se ...
Knud E. Hansen - o companie specializată în proiectarea navală, înființată în 1937 – a făcut cunoscut ultimul său design: un vas de croazieră cu lungimea de 110 m, a ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 26 iunie 2019, euro a cedat 0,0006 lei, variația fiind de ...
Forfota a început în portul Constanța imediat ce s-a luminat de ziuă. Din terminalul Romned, de lângă digul de nord și hăt departe, la Agigea, la Silotrans și ...
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Constanța aduce la cunoștința contribuabililor persoane fizice că, potrivit prevederilor Ordonanței ...
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a început să elibereze adeverințe pentru beneficiarii schemelor de plată (schema de plată unică ...
Astăzi, 26 iunie, între orele 10 și 12, la sediul companiei North Star Shipping din portul Constanța, va avea loc o grevă de avertisment. Acțiunea de protest este ...
Ziua Navigatorilor a fost marcată, pe 25 iunie 2019, la SeamanŽs Club Constanța, printr-o festivitate organizată de Sindicatul Liber al Navigatorilor, Fundația PMP ...
Conform unui proiect de ordin al ministrului de Finanțe, sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2019 se aplică operatorilor economici care în exercițiul financiar ...
România exportă mai mult în țările din Vestul Europei decât în Est Cea mai mare parte a exporturilor românești se îndreaptă către Franța, Germania, Italia ...
„New Journey” - prima navă inteligentă de mare capacitate pentru transportul mărfurilor lichide brute, având o capacitate de încărcare de 308.000 de tone - a fost ...
Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, a participat astăzi, 25 iunie, la cea de-a șasea ediție a Forumului de ...
În 2010, la conferința de la Manila, Organizația Maritimă Internațională (IMO) a instituit Ziua Navigatorilor. Aceasta este sărbătorită, în fiecare an, pe 25 ...
Agenția de rating japoneză JCRA a reconfirmat rating-ul de țară acordat României (BBB/BBB+), pentru datoria pe termen lung în valută, respectiv în monedă locală, cu ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 24 iunie 2019, euro a cedat 0,0010 lei, variația fiind de ...
Dacă vreți să aflați ce se înțelege prin reforma fiscală românească, vă sfătuiesc să nu căutați definiția în dicționare. Cercetătorii din domeniul ...
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care First Bank SA a preluat Leumi Bank România SA, prin achiziționarea a 99,9235% din capitalul social al ...
Motorina produsă la rafinăria Petromidia va alimenta locomotivele CFR Călători, în următoarele 4 luni. Potrivit datelor oficiale publicate în Sistemul Electronic de Achiziții ...
„Federația <Solidaritatea Sanitară> constată cu tristețe că atitudinea Ministrului Muncii intră în totală contradicție cu cele stabilite în cadrul ...
Sistemul informatic al statului român este înapoiat. Bazele de date ale instituțiilor publice nu comunică între ele. Drept urmare, schimbul de date între instituții se ...
Social Politică Sănătate
Eveniment Sport Cultură-Educație
Economie Actual Fun
Arhiva