Autostrăzile A1, A2, A3 și DN1 vor fi informatizate
229
Articole de la același autor
"Lista neagră" a navigatorilor - mit sau realitate?
02 Octombrie 2017
"Scarabeo 9" - o platformă de foraj petrolier gigant se îndreaptă spre portul Constanța
19 Septembrie 2017
Prețul mediu al terenurilor agricole din județul Constanța a ajuns la 17.860 lei pe hectar
05 Octombrie 2017
Medicul Erghin Hagicalil a fost numit consul onorific al Republicii Kazakhstan la Constanța
29 Septembrie 2017
Gigantul "Scarabeo 9" a acostat în portul Constanța
21 Septembrie 2017
Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul de HG prin care se aprobă finanțarea proiectului "Sistemul de monitorizare și informare asupra traficului și a condițiilor de circulație de pe Autostrada A1, București - Pitești, Autostrada A2, București - Cernavodă și Autostrada A3, București - Ploiești și DN1, București - Ploiești", în cuantum de 103.629 mii lei, din Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
Potrivit referatului de susținere, fiecare autostradă va avea un sistem propriu, al cărui nod central de comunicații va fi conectat la Centrul de Monitorizare și Informare de la DRDP București. Se asigură astfel controlul și comanda celor trei sectoare de autostradă dintr-un centru unic, dar rămâne și disponibilitatea unei redistribuiri ulterioare.
Centrul de Monitorizare și Informare va trebui refăcut astfel încât să integreze noile echipamente și să corespundă actualelor cerințe.
Sistemul de monitorizare și informare este compus din următoarele subsisteme:
- Subsistem de monitorizare a traficului prin bucle inductive;
- Subsistem de monitorizare a traficului și detecție a incidentelor prin tehnologie video;
- Subsistem de monitorizare video;
- Subsistem de măsurare a condițiilor meteo - rutiere;
- Subsistem de cântărire dinamică și măsurare dimensiuni;
- Subsistem de informare cu panouri cu mesaje variabile (VMS);
- Subsistem de monitorizare a traficului cu senzori wireless;
- Puncte de concentrare;
- Subsistem de securitate;
- Subsistem de comunicații si electroalimentare.
In cadrul proiectului vor fi luate in considerare patru actiuni majore:
- Colectarea de date;
- Procesarea datelor;
- Accesul la date;
- Servicii de informare catre utilizatorul final (participantul la trafic).
Principalele beneficii ale implementarii prezentului proiect sunt următoarele: reducerea accidentelor, reducerea congestiilor, salvarea de vieți omenesti, siguranța participanților la trafic, diminuarea duratei și a planificării călătoriei, reducerea unora dintre efectele transportului asupra mediului;
a. Siguranta
Cel mai important beneficiu al acestui proiect îl constituie creșterea siguranței vehiculelor prin informarea în timp real asupra traficului, ghidarea dinamică a rutei și monitorizarea activă a condițiilor de trafic;
b. Reducerea accidentelor
Acest proiect contribuie la reducerea numărului de accidente, a severității accidentelor și a timpului de interventie pentru serviciile de urgenta;
c. Monitorizarea si protectia mediului
Acest proiect are un efect pozitiv asupra mediului. Impactul acestui proiect asupra mediului reiese din faptul că prin eficientizarea transportului, vor fi evitate congestiile din trafic ceea ce determină reducerea consumului de combustibil și emisie redusă de CO2;
VALOAREA PROIECTULUI ȘI SURSA DE FINANȚARE
Valoarea estimată a proiectului este de 103.628.218,89 lei cu TVA, având ca surse de finanțare "POIM (Program Operațional Infrastructura Mare), Axa prioritară 2 (Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient), Obiectivul specific 2.5 (Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului), Acțiunea Implementarea Sistemelor de transport inteligente și a interfețelor între diverse moduri de transport STI, acolo unde nu au fost implementate ca parte a intervențiilor la nivelul infrastructurii, pentru creșterea siguranței la nivelul actiunilor de control al traficului".
Pentru proiectul de față Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a transmis C.N.A.I.R. - S.A. aprobat Formularul F1 de avizare din punct de vedere al eligibilității activitățile cuprinse în proiect (anexat).
Potrivit referatului de susținere, fiecare autostradă va avea un sistem propriu, al cărui nod central de comunicații va fi conectat la Centrul de Monitorizare și Informare de la DRDP București. Se asigură astfel controlul și comanda celor trei sectoare de autostradă dintr-un centru unic, dar rămâne și disponibilitatea unei redistribuiri ulterioare.
Centrul de Monitorizare și Informare va trebui refăcut astfel încât să integreze noile echipamente și să corespundă actualelor cerințe.
Sistemul de monitorizare și informare este compus din următoarele subsisteme:
- Subsistem de monitorizare a traficului prin bucle inductive;
- Subsistem de monitorizare a traficului și detecție a incidentelor prin tehnologie video;
- Subsistem de monitorizare video;
- Subsistem de măsurare a condițiilor meteo - rutiere;
- Subsistem de cântărire dinamică și măsurare dimensiuni;
- Subsistem de informare cu panouri cu mesaje variabile (VMS);
- Subsistem de monitorizare a traficului cu senzori wireless;
- Puncte de concentrare;
- Subsistem de securitate;
- Subsistem de comunicații si electroalimentare.
In cadrul proiectului vor fi luate in considerare patru actiuni majore:
- Colectarea de date;
- Procesarea datelor;
- Accesul la date;
- Servicii de informare catre utilizatorul final (participantul la trafic).
Principalele beneficii ale implementarii prezentului proiect sunt următoarele: reducerea accidentelor, reducerea congestiilor, salvarea de vieți omenesti, siguranța participanților la trafic, diminuarea duratei și a planificării călătoriei, reducerea unora dintre efectele transportului asupra mediului;
a. Siguranta
Cel mai important beneficiu al acestui proiect îl constituie creșterea siguranței vehiculelor prin informarea în timp real asupra traficului, ghidarea dinamică a rutei și monitorizarea activă a condițiilor de trafic;
b. Reducerea accidentelor
Acest proiect contribuie la reducerea numărului de accidente, a severității accidentelor și a timpului de interventie pentru serviciile de urgenta;
c. Monitorizarea si protectia mediului
Acest proiect are un efect pozitiv asupra mediului. Impactul acestui proiect asupra mediului reiese din faptul că prin eficientizarea transportului, vor fi evitate congestiile din trafic ceea ce determină reducerea consumului de combustibil și emisie redusă de CO2;
VALOAREA PROIECTULUI ȘI SURSA DE FINANȚARE
Valoarea estimată a proiectului este de 103.628.218,89 lei cu TVA, având ca surse de finanțare "POIM (Program Operațional Infrastructura Mare), Axa prioritară 2 (Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient), Obiectivul specific 2.5 (Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului), Acțiunea Implementarea Sistemelor de transport inteligente și a interfețelor între diverse moduri de transport STI, acolo unde nu au fost implementate ca parte a intervențiilor la nivelul infrastructurii, pentru creșterea siguranței la nivelul actiunilor de control al traficului".
Pentru proiectul de față Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a transmis C.N.A.I.R. - S.A. aprobat Formularul F1 de avizare din punct de vedere al eligibilității activitățile cuprinse în proiect (anexat).
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 10 Octombrie 2017
Marţi, 10 Octombrie 2017
Marţi, 03 Octombrie 2017
Sâmbătă, 02 Septembrie 2017
Miercuri, 30 August 2017
Miercuri, 23 August 2017
Miercuri, 09 August 2017
Luni, 07 August 2017
Sâmbătă, 05 August 2017
Sâmbătă, 05 August 2017