ANR vrea să-i termine pe șpăgarii din porturile maritime

2333
10
ANR vrea să-i termine pe șpăgarii din porturile maritime - anr-1452797755.jpg

Articole de la același autor

• Navele străine nu vor mai putea fi "mulse" de reprezentanții autorităților


Deschiderea promovată de Guvernul Cioloș în raport cu societatea civilă devine molipsitoare. După ani de tăcere, Auto-ritatea Navală Română a organizat, în sfârșit, o conferință de presă. 


Noul director general, Liviu Cazan, flancat de Paul Brânză - director cu siguranța navigației și Codruț Staicu - directorul Centrului maritim de coordonare, a expus obiectivele instituției pentru anul 2016, iar pe primul loc se află comunicarea deschisă și combaterea corupției.


"În luna ianuarie vom institui un Tel Verde, număr unic de telefon la care să se facă sesizări privind problemele de siguranța navigației, securitatea navelor și a instalațiilor portuare, dar și orice alte aspecte privitoare la activitatea ANR" , a declarat Liviu Cazan. 


La respectivul număr, echipajele navelor îi vor putea reclama pe cei ce vin în control și cer șpagă, indiferent de autoritatea pe care o reprezintă. Se știe că de-a lungul anilor au fost semnalate numeroase sus-piciuni de corupție, dar au fost înregistrate prea puține sesizări scrise sau verbale privind comportamentul necorespunzător al celor ce inspectează navele care vizitează portul Constanța. 


Dar lovitura cea mai grea pentru fenomenul corupției vine de la proiectul ANNA. Acesta pune în aplicare Directiva europeană privind formalitățile de raportare aplicabile navelor la sosirea - plecarea din porturile maritime, așa-numita "treaptă unică de comunicare". Proiectul a fost implementat de ANR și va deveni operational de la 1 martie 2016. Practic, inspecțiile fizice la bordul navelor, pe care le efectuau autoritățile statului vor fi înlocuite cu veri-ficarea documentelor furnizate de nave, prin intermediul agenților portuari. Reprezen-tanții autorităților nu vor mai urca pe nave decât atunci când documentele ridică semne de întrebare. 


"Referitor la acest aspect, chiar ieri am trimis o adresă către autoritățile ce fac revizia la sosirea navelor maritime, solicitându-le să prezinte motivele inspecției. De-acum, revizia se poate face doar pe hârtie, excluzând inspecția la navă", a precizat Liviu Cazan.


Pentru 2016, ANR s-a angajat să efectueze 301 de inspecții de Port State Control la nave. În 2015, angajamentul a fost de 358 de inspecții și s-au realizat 588, un număr de 45 de nave fiind reținute pentru diferite deficiențe (tehnice, privind echipajul de siguranță, pregătirea navigatorilor sau condițiile de muncă de la bord). În 2016 au fost reținute, deja, 5 nave.


Direcția tehnică din cadrul ANR și-a propus să simplifice procedurile de inspecție și control în vederea certificării și înmatriculării navelor, iar Direcția de personal navigat va efectua în 2016 pre-schimbarea brevetelor și certificatelor de capacitate, în vederea conformării cu prevederile Convenției STCW și a amenda-mentelor de la Manilla. Totodată se lucrează la schimbarea metodologiei de brevetare și certificare a personalului navigant român, prin introducerea subiectelor de sinteză și revizuirea chestionarelor de examinare, pentru a fi conforme cu noile cerințe ale STCW. 


ANR a transmis Ministerului Transportului două proiecte de ordin de ministru. Unul se referă la vizita medicală pentru personalul navigant român în vârstă de peste 45 ani (care urmează a fi promulgat). Cel de-al doilea vizează introducerea AIS (sistemul de identificare automată a navei) pe apele interioare. "Prin utilizarea acestuia, navigația pe sectorul românesc al Dunării se va face la fel ca în Vest, fără raportările obligatorii, care sunt foarte presante pentru cei de la bordul navei", a explicat directorul general. 


În domeniul coordonării traficului, până la jumătatea acestui an va fi realizat Coastal VTS - un sistem informatic integrat de ma-nagement al traficului naval, care să reunească toate porturile maritime românești și să permită supravegherea apelor naționale. În prezent, doar portul Constanța beneficiază de sistemul VTS. 


Coastal VTS va fi de ajutor și pentru activitatea de căutare pe mare și salvare. Tot în acest domeniu se intenționează achiziționarea unui elicopter, care să asigure coordonarea acțiunilor de salvare la fața locului, pe întregul litoral românesc și pe apele interioare, a anunțat șeful ANR. Urmează să se efectueze studiul de feza-bilitate. În prezent, pentru operațiunile de căutare și salvare pe mare se utilizează un elicopter militar care nu este întotdeauna la dispoziția ANR. 


Dacă alertele din partea navelor maritime sunt aproape inexistente, în schimb abundă cele legate de activitatea turistică de la uscat. ANR are în responsabilitate și zonele de plajă, iar din acest sector primește circa 100 de alerte pe an.


Codruț Staicu - directorul Centrului maritim de coordonare a anunțat că a organizat un program de exerciții săptămânale pentru a-i ține în formă pe inspectorii MRCC (Maritime Rescue Coordination Centre). Acesta vizează teme precum: comunicarea între MRCC-urile de la Marea Neagră, căutarea și salvarea pe mare, poluarea și intervenția la poluare. 


În prezent, personalul ambelor servicii (VTMIS și MRCC) este constituit în proporție de 90% din comandanți de cursă lungă cu experiență.


Comentează știrea

Popeye
15 ianuarie 2016
Coruptia la ANR

Nea Ioane,bun articolul dar prost titlul.Cum adica, hotii vor sa-i termine pe hoti ?Pai numai cele doua personaje din imagine Cazan si Branza au mai multe dosare penale cat ai tu articole scrise.Cu cine vrei sa faci reforma in ANR( Cimitirul elefantilor)?Cu Cazan care n-are brevet managerial( a fost of.de cart) si care s-a bagat in afaceri cu amanetul(bisnitareala de doi bani) si cu PSD-ul.El vorbeste de examene, cand el a ajuns la sefia ANR prin ordin al ministrului(Sova puscariasul) prin filiera PSD Slobozia. De Branza nu mai zic,e colectionar de dosare si plangeri penale.O relicva a "Epocii de Aur" PS.Nea Ioane ,daca tot te crezi aparatorul navigatorilor,de ce nu ai scris nimic despre dezastrul de la auditul EMSA?Masacru a iesit ,iar cel mai prost au iesit amicii tai penali de la ANR.Hai Nea Ioane curaj,baga carbuni si spune la popor ce bube au gasit EMSA la ANR,CERONAV,inst de invatamant etc.

nebrevetat
15 ianuarie 2016
Navigare necesit est?

Aoleeu Popeyule,ca bine le zici .Se vede ca esti in bransa si sti matale cate ceva.Dar sa stii ca baietii catre care bati bandula si-au dat seama ca numai tine si au scos alte forme de a lua spaga.Tu nu vezi ca fara asta nu merge?Enuntul problemei ANR-ului trebuie sa inceapa cu intrebarea .Cine poate sa ajunga navigator si conditiile care sunt pentru a obtine brevet;- absolvent de UMC,ANMB,Colegiu nautic.si binenteles nebrevetatii.Am inteles ca mai vrea cineva sa reduca stagiul de cadet cu 20%.Foarte bine,dar de ce cu 20 si nu suta la suta.Si cadetia este o problema pe care ANR ar trebui sa o rezolve,numai vorbesc de practica pentru nebrevetati.Dar las ca merge si asa.

val virtej
15 ianuarie 2016
ANR

Mama si tatal coruptiei din porturile maritime ale Romaniei este chiar ANR, acum vor sa ne spuna ca se vor autodistruge?

Andreia
15 ianuarie 2016
CUM POTI SA FACI BANI PE NET

Faci bani acasă la tine! Cautam de urgenta colaboratori care vor sa se alature unui proiect cu cea mai rapida crestere. Oferim tot sprijinul necesar si maxima seriozitate. Va explicam tot sistemul de lucru, pas cu pas, in asa fel incat sa puteti incepe imediat sa lucrati si sa castigati bani. Va rugam sa cereti detalii numai la adresa noastra de email: [email protected]

vox dei
15 ianuarie 2016

ce dracu , voi suntetyi seriosi cu articolul asta ? cine vrei sa faqca reforma ? spagasinii astia ??????? m-ai facut sa rad ... pe cand screim ceva dragit si de Daniel Georgescu , asa ca sa dea bine de tat.................................

DNA
16 ianuarie 2016
DNA

Cat va fi "parandaratul" la achizitinarea unui elicopter ? Sa se verifice cum se prelugesc actele la navele de servitute,remorchere,docuri,etc,de catre Inspectorii ANR.Felul in care decurg inspectiile PSC(o mana de oameni in mana lui Cazan),care-i aduc "beneficii substantiale"......si-ar mai fi EXAMENELE de care se face ca nu vede si aude,ca de : 'nu pot sa supraveghez 100 %. Ti se face scarba cum un jeg PSD se transforma-n tehnocrat.

Se pregateste
18 ianuarie 2016
Un Mare Tun

Romania are la Marea Neagra 3 elicoptere complet specializate pt cautare si salvare, este vorba de Puma Navalizat si toate trei se afla la unitatea militara de la Tuzla complet echipate, inclusiv cu echipaje, pt aceste misiuni, de ce mai trebuie alt elicopter??? Cheltuielile pt intretinere, pregatirea si plata echipajului sunt imense, in majoritatea tarilor aceasta se face de catre armata dar se pare ca sunt bani de jumulit, in rest cu eliminarea mulsului navelor...tare as vrea sa o vad si p-asta!

portuar
19 ianuarie 2016
Coast Guard

daca se vrea eliminarea coruptiei in ANR , se poate face numai transferand anumite servicii catre Garda de Coasta . Serv de poluare, ISPS, MRCC in America sunt sub jurisdictia Coast Guardului. Nici un comandant de nava nu si-ar permite sa dea spaga acestei Autoritati ,fiind pasibil de inchisoare. Exista un proiect pe vremuri, dar se pare ca MAFIA /Spaga a blocat aceasta initiativa.

Un fost navigator
11 februarie 2016
Inspectiile navelor

Un singur comentariu am față de măsurile strabilite de directorul ANR: până unde va merge pseudo-încrederea statului în organizațiile sau firmele recunoscute pentru inspectiile și certificarea de clasă a navelor? Până când va ceda statul român de la prerogativa de a acorda pavilionul unei nave până la a nu mai controla la inspectii decât hârtii obținute de navă prin agenții portuari? Cine mai garantează siguranța navigației, a navei, a echipajului, protecția mediului când aceste inspecții sunt cedate numai unor firme private? Nu se vede ce s-a întâmplat în domeniul rutier și apoi aeronautic prin această cedare= CATASTROFE? Sunt pentru reducerea birocrației, timpului și banilor dați degeaba de armatori. Nu toate inspectiile trebuie facute de stat. DAR... Dar se vede deja ce au facut administratorii privați ai domeniului public prin companiile care nu fac nimic pentru infrastructura portuară și canalele navigabile + Dunăre, storc la maximum profit de pe seama avuției publice - contribuția firmelor, a statului și banii poporului până la urmă au creat această avuție - preluate jaf organizat în ultimii 25 de ani! Cu atât se vede mai bine ce s-a făcut cu flota, care, bună-rea cum era, s-a vândut pe nimic altora pentru că era, chipurile, prost administrată de stat și nu s-a făcut nimic la loc. Cred că este o măsură pripită luată sub presiune a unor grupuri de interese private care va face și căile navigabile vulnerabile ca șoselele morții din România. Unde-i consultarea publică și nota de fundamentare, inclusiv cu practica europeană și internațională?

Gogu Steriade
12 februarie 2016
Despre ce vorbim aici?

Il rog pe domnul Cazan daca vrea sa termine cu spagarii sa inceapa cu etajul 10 din cladirea ANR-ului.Coborand fiecare etaj,gasiti din ce in ce mai mult corupti si spagari.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5042 secunde