Administrațiile portuare vor trebui să gestioneze selectiv deșeurile preluate de la nave
333
Articole de la același autor
Un român stabilit în Belgia ne propune sistemul de încălzire prin pardoseală cu Far infraroșii
08 Iulie 2016
O lovitură pentru corupția din porturile maritime
30 Iunie 2016
Pilotajul maritim - răstignit de Consiliul Concurenței, înviat de Parlamentul European
04 Iulie 2016
Odiseea cargoului "Covasna"
05 August 2016
Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică proiectul unei legi care modifică OG 20/2012 privind instalațiile portuare de preluare a deșeurilor generate de nave și a reziduurilor mărfii.
Potrivit actului normativ, pe viitor, porturile maritime și fluviale românești vor trebui să realizeze o gestionare selectivă a deșeurilor și reziduurilor preluate de la nave, iar în acest scop trebuie să asigure instalații speciale pentru: ape de santină uleioase; reziduuri uleioase (nămol); ape uzate; materiale plastice; deșeuri alimentare; deșeuri menajere (din hârtie, textile, sticlă, metal, ceramică etc.); ulei de gătit; cenușă de incineratoare; deșeuri provenite din exploatare; carcase de animale; reziduuri de încărcătură.
Pe de o parte, navele sunt obligate să-i raporteze Autorității Navale Române, la sosirea în porturile românești, ce deșeuri urmează să predea. La rândul lor, administrațiile portuare trebuie să raporteze ce cantități au preluat și ce au făcut cu ele.
Actul normativ este o transpunere în legislația națională a Directivei europene 2015/2087/CE și are ca scop controlul și gestionarea deșeurilor provenite de la nave, în vederea reducerii poluării mediului înconjurător.
Punerea în practică a acestui sistem de gestionare selectivă a deșeurilor implică o serie de costuri pentru administrațiile portuare. Acestea vor trebui să asigure instalații specializate în fiecare port, pentru preluarea și depozitarea fiecărui tip de deșeu și să încheie contracte cu firme specializate în transportul, distrugerea, reciclarea sau depozitarea lor.
Potrivit actului normativ, pe viitor, porturile maritime și fluviale românești vor trebui să realizeze o gestionare selectivă a deșeurilor și reziduurilor preluate de la nave, iar în acest scop trebuie să asigure instalații speciale pentru: ape de santină uleioase; reziduuri uleioase (nămol); ape uzate; materiale plastice; deșeuri alimentare; deșeuri menajere (din hârtie, textile, sticlă, metal, ceramică etc.); ulei de gătit; cenușă de incineratoare; deșeuri provenite din exploatare; carcase de animale; reziduuri de încărcătură.
Pe de o parte, navele sunt obligate să-i raporteze Autorității Navale Române, la sosirea în porturile românești, ce deșeuri urmează să predea. La rândul lor, administrațiile portuare trebuie să raporteze ce cantități au preluat și ce au făcut cu ele.
Actul normativ este o transpunere în legislația națională a Directivei europene 2015/2087/CE și are ca scop controlul și gestionarea deșeurilor provenite de la nave, în vederea reducerii poluării mediului înconjurător.
Punerea în practică a acestui sistem de gestionare selectivă a deșeurilor implică o serie de costuri pentru administrațiile portuare. Acestea vor trebui să asigure instalații specializate în fiecare port, pentru preluarea și depozitarea fiecărui tip de deșeu și să încheie contracte cu firme specializate în transportul, distrugerea, reciclarea sau depozitarea lor.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Sâmbătă, 20 August 2016
Marţi, 16 August 2016
Marţi, 16 August 2016
Miercuri, 10 August 2016
Miercuri, 10 August 2016
Miercuri, 03 August 2016
Vineri, 05 August 2016
Miercuri, 17 August 2016
Sâmbătă, 13 August 2016