În ultimii cinci ani

Accidentele rutiere la trecerile de nivel la calea ferată ne-au costat peste 42 milioane de euro

358
2

Articole de la același autor

■ Ministerul Transporturilor va cheltui circa 7,59 milioane euro pentru reamenajarea lor


În perioada 2001 - 2017, pe șoselele României au murit 39.284 de persoane în accidentele rutiere, cam tot atât cât populația municipiului Medgidia. Alte 128.673 de persoane, reprezentând 45% din populația municipiului Constanța sau ceva mai mult decât cea a municipiului Buzău, au fost rănite grav. 


Cine este de vină? Rapoartele Poliției Rutiere plasează neatenția, viteza excesivă, oboseala și consumul de alcool în fruntea cauzelor accidentelor. Dar lucrurile sunt ceva mai complicate. La producerea evenimentelor contribuie direct sau indirect, activ sau pasiv chiar instituțiile statului. Rapoartele și statisticile Poliției nu vorbesc despre gropile de pe șosele, despre canalizările fără capace, despre proasta iluminare a rețelei rutiere, despre deficiențele sistemului de avertizare, despre faptul că vizibilitatea și manevrabilitatea în trafic sunt îngreunate cu largul concurs al administratorilor rețelei rutiere.


Conform raportului Road Safety Country Overview - România, țara noastră deține a doua cea mai înaltă rată a mortalității rutiere din Uniunea Europeană, cu 80% mai mare decât media comunitară. Nu este o întâmplare, ci o consecință a faptului că rețeaua rutieră din țara noastră este cea mai proastă din UE.


Specialiștii comunitari au calculat pierderile pe care societatea le înregistrează în urma accidentelor rutiere. Potrivit raportului Road Safety Country Overview - România, moartea unui om generează pierderi directe și indirecte de circa 1.048.000 euro, pentru țara noastră. În cazul unui rănit grav, pierderile se ridică la 136.200 euro, iar în cazul unei persoane rănite ușor, este de 10.400 euro.


Ținând cont de aceste evaluări, rezultă că, în perioada 2001 - 2017, societatea românească a pierdut aproape 41,169 miliarde de euro, prin decesul a 39.284 de persoane în accidentele rutiere, plus peste 17,525 miliarde de euro, prin rănirea gravă a altor 128.673 de persoane. Pierderea totală de 58.694.894.600 euro echivalează cu 31,24% din produsul intern brut al României din anul 2017. 


Îmbucurător este faptul că Ministerul Transporturilor a început să fie mai atent la statistici și să ia măsuri pentru prevenirea accidentelor rutiere. Potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere publică, se va trece la îmbunătățirea siguranței traficului la trecerile la nivel cu calea ferată.


În perioada 2011 - 2016, pe rețeaua de drumuri naționale, la trecerile la nivel la calea ferată au fost înregistrate: 211 accidente rutiere, în care au decedat 26 de persoane, 90 au fost rănite grav, iar 283 de persoane au fost rănite ușor. Iar potrivit evaluărilor ministerului, pierderile societății de pe urma acestor accidente depășesc cu puțin 42,449 milioane de euro. 


În vederea creșterii gradului de siguranță rutieră pe aceste sectoare și a reducerii numărului accidentelor, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere urmează să doteze trecerile de nivel la calea ferată cu stâlpi de iluminat, separatori de trafic, simboluri preformate și benzi rezonatoare. Valoarea estimată a proiectului este de 35.320.352,20 lei cu TVA, adică vreo 7,596 milioane de euro.


Sperăm ca acțiunile Ministerului Transporturilor pentru creșterea siguranței rutiere pe drumurile naționale să nu se limiteze la acest proiect. 


Comentează știrea

Radu
10 mai 2018
Treceri de nivel la calea ferata

Avem treceri de nivel la calea ferata pe sosele europene fara bariera, fara semafor. Soferul trebuie sa opreasca si sa se asigure (vorbim de sosea europeana - de exemplu soseaua Constanta - Tulcea). Credeti ca este normal asa ceva in 2018?

Barierist
10 mai 2018
Intr-o tara condusa de hoti si incompetenti , la ce sa te astpti ?

Sa se faca o statistica si cu accidentele petrecute la CFR atunci cand esxistau bariere aproape peste tot , diferenta va fi covarsitoare ....dar de , de ce sa fie bine cand poate sa fie rau !

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.9829 secunde