2016 se anunță un an greu pentru portuari

388
2016 se anunță un an greu pentru portuari - 2015seanuntaunan2-1451927434.jpg

Articole de la același autor

2016 nu se arată deloc generos cu porturile maritime românești. De la jumătatea anului trecut, traficul de mărfuri s-a deteriorat constant, din cauza secetei care a amputat recoltele din România, Ungaria, Serbia, Bulgaria, Ucraina și Rusia, a crizei prețurilor petroliere și a conflictului dintre Rusia și Ucraina, care a afectat întreaga zonă.

Nu sunt semne că lucrurile se vor schimba în bine prea curând. Semănăturile din toamna lui 2015 au avut de suferit de pe urma secetei, tendințele de pe piața petrolieră se mențin neschimbate, iar criza geo-politică din regiunea Mării Negre s-a complicat prin adău-garea tensiunilor dintre Rusia și Turcia.

Având în vedere întregul complex de factori, cel puțin în prima jumătate a noului an, traficul de mărfuri va bate pasul pe loc sau va înregistra o diminuare. În privința traficului de pasageri, lucrurile stau mult mai prost. Intervenția rusă din Crimeea a dus la anularea a 69% din croazierele maritime programate pentru 2015, în portul Constanța, organizatorii invocând situația de instabilitate din zonă și riscurile pentru pasageri. În 2016, lucrurile stau mai rău. "Războiul maritim" care a început între Rusia și Turcia, constând din reținerea navelor celeilalte părți de către inspectorii de Port State Control, contribuie la descurajarea croazierelor pe Marea Neagră.

Dar să lăsăm la o parte previziunile și să ne referim la prezent. Pentru următoarele două săptămâni, un număr de 54 de nave

și-au anunțat sosirea în porturile maritime românești, din care: 49 de nave, la Constanța, trei nave, la Midia, și două nave, la Mangalia. Dintre acestea, 23 de nave sunt portcon-tainere. Cele mai multe nave sunt de capacitate mică și medie.

Pe data de 4 ianuarie se afla sub operațiuni de încărcare - descărcare un număr de 27 de nave la Constanța, două nave, în portul Midia, iar la Mangalia, o navă. Din totalul de 31 de nave, șase nave încărcau cereale, șase nave operau produse chimice, cinci nave - hidrocarburi, trei nave - produse metalice, trei nave - minerale, două nave - fier vechi și o navă materii prime pentru siderurgie. În rada portului Constanța, șase nave așteptau să intre la operare, iar la Midia, două nave.

Ninsoarea din aceste zile a afectat activitatea portuarilor. Operațiunile de încărcare - descărcare a navelor cu mărfuri vrac (cereale, produse chimice) au fost sistate pentru a nu fi compromisă marfa. Din această cauză programul unora dintre nave a fost întârziat, iar planificarea lucrătorilor și utilajelor operatorilor portuari a fost dată peste cap. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1995 secunde