Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
De la începutul anului 2018

130 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

Ştire online publicată Joi, 14 Iunie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

r În porturile românești au fost reținute 12 nave

Inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în primele cinci luni ale anului 2018, un număr de 130 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă a anului precedent fuseseră reținute 120 de nave. Saltul de 8,33% al numărului detențiilor indică o creștere a exigenței autorităților portuare, ceea ce înseamnă că zona Mării Negre este tot mai puțin permisivă pentru navele sub standard.

În topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 68 de nave, fiind urmate de: Georgia cu 20 nave, Ucraina cu 13 nave, România cu 12 nave, Turcia cu 11 nave și Bulgaria cu 6 nave.

Cele 12 nave reținute de inspectorii de Port State Control români sunt următoarele:

- cargoul „Lucky Joy” (5.524 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Belize), reținut în portul Constanța;

- livestock carrier-ul (navă pentru transportul animalelor vii) „Phoenix I” (3.356 tone registru brut, construit în 1970, pavilion Panama), în portul Midia;

- cargoul „Semela” (6.272 tone registru brut, construit în 2000, pavilion Comores), în portul Tulcea;

- cargoul „Rayan” (2.225 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Togo), în portul Constanța;

- cargoul „Datca” (2.478 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Comore), în portul Constanța;

- cargoul „Rainbow” (4.457 tone registru brut, construit în 1976, pavilion Palau), în portul Midia;

- cargoul „Alsa” (2.854 tone registru brut, construit în 1987, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Margaret” (2.446 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Adnan H” (2.795 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Honduras), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul „Alliance” (17.430 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Dogan” (2.769 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Antigua Barbuda), în portul Constanța;

- cargoul „Svyatitel Aleksiy” (4.974 tone registru brut, construit în 2001, pavilion Rusia), în portul Constanța;

În cazul unora dintre nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Antigua Barbuda, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

★ ★ ★

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre.

★ ★ ★

Potrivit ultimului raport al Black Sea Memorandum, în anul 2017, inspectorii de Port State Control din zona Mării Negre au urcat la bordul a 5.216 nave, din care 3.707 nave (71,07%) au fost supuse inspecției. Dintre navele verificate, 275 nave (7,42%) au fost reținute pentru deficiențe.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.

PUBLICITATE
Citeşte şi
Nava St. Filip, sub pavilion Insulele Comore, a cerut ajutorul în dimineața zilei de 12 februarie 2012, după ce a început să ia apă. Ea a fost remorcată până în portul turcesc ...
Împins de vântul puternic, cargoul de mărfuri generale „Sigma”, aflat în balast, a eșuat pe plaja Livorno. Incidentul a avut loc pe data de 13 ianuarie 2017, în ...
Cargoul de mărfuri generale „Quan Hai 88” a lansat semnalul de primejdie, în după-amiaza de 16 octombrie 2017, în timp ce se deplasa prin Strâmtoarea Taiwan. Nava a ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
ieri, ora 22:58 Pulsul economiei
În primele patru luni ale anului 2019, cifra de afaceri a serviciilor de piață destinate populației a crescut cu 16,5%, comparativ cu perioada de referință din ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 18 iunie 2019, euro a câștigat 0,0021 lei, variația fiind ...
Viitorul a apăsat pedala de accelerație în industria shipping-ului, iar digitalizarea i-a fixat direcția. Era computerizării totale a navigației pare grăbită să ...
Companiile românești aflate în misiune economică de promovare a domeniului IT&C la Summit-ul pentru investiții SelectUSA din Washington au înregistrat cea mai ...
Vineri, 21 iunie, începând cu ora 19.00, la restaurantul „Del Mar” din Mamaia, va avea loc Balul oamenilor de afaceri din Constanța. Ajuns la a cincea ...
În primele patru luni ale anului 2019, cifră de afaceri a serviciilor de piață destinate populației a crescut cu 16,5%, comparativ cu perioada de referință din ...
În primul trimestru al anului 2019 cei 443.700 de turiști străini care au vizitat România au cheltuit echivalentul a 1.292,6 milioane le, în medie 2.912,9 lei de persoană ...
Clasamentul mărfurilor derulate în porturile Constanța, Midia și Mangalia, în perioada ianuarie - mai 2019, a fost următorul (în paranteză sunt creșterile ...
Coreea de Sud a depășit China pentru prima dată în ultimele trei luni, recâștigând prima poziție pe piața mondială, cu cele mai multe comenzi de ...
Ministerul Finanțelor din Egipt a declarat că Autoritatea Canalului Suez a vărsat la trezoreria statului suma de 74 miliarde de lire egiptene (4,407 miliarde de dolari) în ...
luni, 17 iunie Pulsul economiei
În primele patru luni din 2019 comparativ cu perioada similară din 2018, volumul total al lucrărilor de construcții a crescut cu 17,8%. Pe elemente de structură au avut loc ...
În danele companiei Socep din portul Constanța e forfotă mare. Nu mai puțin de șapte nave se află sub operare. Iată, se descarcă cocs petrol, sare ...
Companiile Fincantieri (Italia) și Naval Group (Franța) au semnat un acord de joint-venture cu o participare de 50:50 la sută. Parteneriatul are drept scop:- ...
În primele patru luni din 2019 comparativ cu perioada similară din 2018, volumul total al lucrărilor de construcții a crescut cu 17,8%. Pe elemente de structură au avut loc ...
Cifra de afaceri a comerțului cu ridicata și cu amănuntul, întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor a crescut cu5,7%, în primele ...
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) organizează duminică, 16 iunie, o nouă extragere a bonurilor fiscale, la care participă bonurile emise în perioada 1 - 31 mai 2019. Fondul ...
Centrul Enterprise Europe Network din cadrul Camerei de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța și firma de avocatură Nestor Nestor ...
sambata, 15 iunie Pulsul economiei
Vineri 14 iunie 2109, la o conferință organizată de Bursa de Valori București împreună cu Federation of European and Asian Stock Exchanges (FEAS), au fost prezenți ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 14 iunie 2019, euro a câștigat 0,0001 lei, variația fiind ...
Fiscul face concurență hipermarket-urilor, agențiilor imobiliare și târgurilor auto. În galantarele lui găsești ce vrei și ce nu vrei, la preț de ...
Social Politică Eveniment
Sport Cultură-Educație Economie
Actual Fun Arhiva