Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
De la începutul anului 2018

130 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

Ştire online publicată Joi, 14 Iunie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

r În porturile românești au fost reținute 12 nave

Inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în primele cinci luni ale anului 2018, un număr de 130 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă a anului precedent fuseseră reținute 120 de nave. Saltul de 8,33% al numărului detențiilor indică o creștere a exigenței autorităților portuare, ceea ce înseamnă că zona Mării Negre este tot mai puțin permisivă pentru navele sub standard.

În topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 68 de nave, fiind urmate de: Georgia cu 20 nave, Ucraina cu 13 nave, România cu 12 nave, Turcia cu 11 nave și Bulgaria cu 6 nave.

Cele 12 nave reținute de inspectorii de Port State Control români sunt următoarele:

- cargoul „Lucky Joy” (5.524 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Belize), reținut în portul Constanța;

- livestock carrier-ul (navă pentru transportul animalelor vii) „Phoenix I” (3.356 tone registru brut, construit în 1970, pavilion Panama), în portul Midia;

- cargoul „Semela” (6.272 tone registru brut, construit în 2000, pavilion Comores), în portul Tulcea;

- cargoul „Rayan” (2.225 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Togo), în portul Constanța;

- cargoul „Datca” (2.478 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Comore), în portul Constanța;

- cargoul „Rainbow” (4.457 tone registru brut, construit în 1976, pavilion Palau), în portul Midia;

- cargoul „Alsa” (2.854 tone registru brut, construit în 1987, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Margaret” (2.446 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Adnan H” (2.795 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Honduras), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul „Alliance” (17.430 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Dogan” (2.769 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Antigua Barbuda), în portul Constanța;

- cargoul „Svyatitel Aleksiy” (4.974 tone registru brut, construit în 2001, pavilion Rusia), în portul Constanța;

În cazul unora dintre nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Antigua Barbuda, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

★ ★ ★

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre.

★ ★ ★

Potrivit ultimului raport al Black Sea Memorandum, în anul 2017, inspectorii de Port State Control din zona Mării Negre au urcat la bordul a 5.216 nave, din care 3.707 nave (71,07%) au fost supuse inspecției. Dintre navele verificate, 275 nave (7,42%) au fost reținute pentru deficiențe.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.

PUBLICITATE
Citeşte şi
În noaptea de 1 octombrie, cargoul de mărfuri generale „Minouche” a transmis semnalul de alertă. După care s-a scufundat. Incidentul s-a petrecut la 51 mile nautice ...
Cargoul de mărfuri generale „Yuan DA 668” era în apropiere de Peninsula Zhanjiang (China), în Marea Chinei de Sud, când a fost prins în taifun. Furtuna a târât nava cu ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
În data de 21 ianuarie 2019, la ora 13,50 în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de Fondul Proprietatea. Se ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în scădere. Pe data de 21 ianuarie 2019, la ora 13,50 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de 62,61 dolari ...
Francul elvețian preia conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 21 ianuarie ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 21 ianuarie 2019, euro a câștigat 0,0106 lei, variația ...
Dolarul recuperează teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 21 ianuarie 2019, de pe piața bancară s-au încheiat cu aprecierea cu 0,0185 ...
Ziua și maximul istoric pentru euro în raport cu leul. Moneda euro a continuat să crească în raport cu leul și atinge, luni, un nou maxim istoric la cursul anunțat ...
Remorcherul-împingător „Priboy” a lovit cheul în portul rusesc Temryuk, Rusia, de la Marea Azov, în dimineața de 17 ianuarie 2019. Din cauza spărturilor suferite ...
Președinția română a Consiliului Uniunii Europene a finalizat procesul de adoptare a primului dosar în domeniul afacerilor economice și financiare, respectiv ...
Prima „revoluție fiscală” a Guvernului Dăncilă a avut efectul unei dinamite. A lovit doar munca salarială din sectorul privat. Unui număr de 1,2 milioane de ...
Ferry-boat-ul „Melrivic 2”, având la bord 126 de persoane (pasageri plus echipaj) și 14 vehicule, a suferit o avarie la motor, în dimineața de 19 ianuarie ...
Ministrul Petre Daea a participat la Forumul Mondial pentru Alimentație și Agricultură de la Berlin. Luând cuvântul în cadrul conferinței, el a subliniat ...
Senatorul ALDE Daniel Zamfir a anunțat că îi va chema, pe 29 ianuarie, la audieri în Comisia economică a Senatului pe guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, și pe Bogdan Chirițoiu ...
Ministerul Mediului are în vedere bugetarea, și în 2019, a programului „Rabla pentru electrocasnice”. Ghidul de finanțare ar putea fi modificat prin adăugarea și de ...
În anul 2018, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a accesat fonduri europene pentru lucrări de cadastru general, urmând ca 660 de comune ...
În perioada 18 - 27 ianuarie 2019, la Berlin are loc Expoziția „Săptămâna Verde 2019” (Grüne Woche). România participă cu un stand de 335 mp, în care expun ...
În cele șase luni de mandat la Președinția Consiliului Uniunii Europene, România va organiza peste 140 de reuniuni de coordonare ale delegațiilor statelor ...
În ședința din data de 17 ianuarie 2019, Guvernul a aprobat lista terenurilor agricole situate în extravilan, pe care va fi amplasată conducta ce va transporta gazul ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 18 ianuarie 2019, euro a câștigat 0,0085 lei, variația ...
Federația „Solidaritatea Sanitară” a făcut publice rezultatele unui sondaj de opinie privind impactul OUG nr. 114/2018 asupra salariaților din sectorul ...
Banca Națională a României (BNR) a anunțat un curs de referință de 4,6975 lei/euro, 4,1192 lei/dolar, 4,1441 lei/franc elvețian. Este pentru prima dată când euro sare de pragul de ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Fun
Tehnologie Arhiva