Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
De la începutul anului 2018

130 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

Ştire online publicată Joi, 14 Iunie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

r În porturile românești au fost reținute 12 nave

Inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în primele cinci luni ale anului 2018, un număr de 130 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă a anului precedent fuseseră reținute 120 de nave. Saltul de 8,33% al numărului detențiilor indică o creștere a exigenței autorităților portuare, ceea ce înseamnă că zona Mării Negre este tot mai puțin permisivă pentru navele sub standard.

În topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 68 de nave, fiind urmate de: Georgia cu 20 nave, Ucraina cu 13 nave, România cu 12 nave, Turcia cu 11 nave și Bulgaria cu 6 nave.

Cele 12 nave reținute de inspectorii de Port State Control români sunt următoarele:

- cargoul „Lucky Joy” (5.524 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Belize), reținut în portul Constanța;

- livestock carrier-ul (navă pentru transportul animalelor vii) „Phoenix I” (3.356 tone registru brut, construit în 1970, pavilion Panama), în portul Midia;

- cargoul „Semela” (6.272 tone registru brut, construit în 2000, pavilion Comores), în portul Tulcea;

- cargoul „Rayan” (2.225 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Togo), în portul Constanța;

- cargoul „Datca” (2.478 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Comore), în portul Constanța;

- cargoul „Rainbow” (4.457 tone registru brut, construit în 1976, pavilion Palau), în portul Midia;

- cargoul „Alsa” (2.854 tone registru brut, construit în 1987, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Margaret” (2.446 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Adnan H” (2.795 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Honduras), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul „Alliance” (17.430 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Dogan” (2.769 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Antigua Barbuda), în portul Constanța;

- cargoul „Svyatitel Aleksiy” (4.974 tone registru brut, construit în 2001, pavilion Rusia), în portul Constanța;

În cazul unora dintre nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Antigua Barbuda, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

★ ★ ★

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre.

★ ★ ★

Potrivit ultimului raport al Black Sea Memorandum, în anul 2017, inspectorii de Port State Control din zona Mării Negre au urcat la bordul a 5.216 nave, din care 3.707 nave (71,07%) au fost supuse inspecției. Dintre navele verificate, 275 nave (7,42%) au fost reținute pentru deficiențe.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.

PUBLICITATE
Citeşte şi
Cargoul Humberborg, sub pavilion olandez,  a fost reținut în drum spre portul Pireu, Grecia, pentru o deversare de aproximativ 300 de litri de combustibil din rezervorul de ...
Pe data de 5 martie 2016, cargoul de mărfuri generale „Benedito” a rămas fără guvernare, din cauza unei defecțiuni la motor. Nava se afla la vest de Gibraltar, în ...
Împins de vântul puternic, cargoul de mărfuri generale „Sigma”, aflat în balast, a eșuat pe plaja Livorno. Incidentul a avut loc pe data de 13 ianuarie 2017, în ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 18 iunie 2018, euro a câștigat 0,0044 lei, variația fiind ...
Camera de Comerț, Industrie, Navigație și Agricultură Constanța participă la implementarea proiectului „Promovarea mobilității forței de muncă ...
Veste bună pentru iubitorii agrementului nautic și al automobilismului. În perioada 21 - 24 iunie 2018, portul turistic Tomis va găzdui cea de-a XXI-a ediție a ...
Intențiile bancherilor de a limita gradul de îndatorare a populației la 25% pentru creditele de consum și 50% pentru creditele imobiliare i-au deranjat pe ...
■ Traficul de mărfuri pe canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari este în creștereÎn anul 2018, fluxurile de mărfuri au crescut constant ...
Euro este în ofensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 18 iunie 2018, euro a câștigat 0,0044 lei, variația fiind ...
Francul elvețian preia conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 18 iunie 2018 ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în creștere. Pe data de 18 iunie 2018, la ora 15,00 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de 74,07 ...
În data de 18 iunie 2018, la ora 14,50, în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de SIF Moldova. Se înregistraseră ...
În perioada 14 - 15 iunie 2018, la sediul Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale - CERONAV, s-a organizat sesiunea de ...
ieri, ora 15:48 Informații financiare
În primele patru luni ale anului 2018, contul curent al balanței de plăți a României a înregistrat un deficit de 2.053 milioane de euro, comparativ cu 1.786 milioane ...
În luna aprilie 2018, față de aceeași lună din 2017, volumul lucrărilor de construcții a scăzut, atât ca serie brută cu 4,1%, cât și ca serie ajustată în ...
Bucuria revederii și nostalgia tinereții trecute au dominat întâlnirea promoției 1978, secția civilă, a Institutului de Marină „Mircea cel Bătrân“ ...
vineri, 15 iunie Economia, pe scurt
Extragerea bonurilor fiscale câștigătoare emise între 1 și 31 mai 2018 este programată duminică, 17 iunie 2018. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, sumă din care ...
Criza din sectorul feroviar se acutizează. Conflictul financiar dintre CFR SA (Infrastructură) și CFR Marfă a ajuns într-o nouă etapă. După ce a blocat conturile CFR Marfă ...
La lansarea Raportului asupra stabilității financiare, Mugur Isărescu, guvernatorul BNR, a afirmat că, față de precedentul raport, acesta a evidențiat ...
Profesori universitari și cercetători științifici din 15 țări de pe trei continente au participat, în perioada 13 și 16 iunie 2018, la cea de-a șasea ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 15 iunie 2018, euro a cedat 0,0038 lei, variația fiind de ...
Extragerea bonurilor fiscale câștigătoare emise între 1 și 31 mai 2018 este programată duminică, 17 iunie 2018. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, sumă din care ...
vineri, 15 iunie Dolarul a înghițit 7 bani
Dolarul recuperează teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 15 iunie 2018, de pe piața bancară s-au încheiat cu aprecierea cu 0,0700 ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Monden
Fun Arhiva