Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
De la începutul anului 2018

130 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

Ştire online publicată Joi, 14 Iunie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

r În porturile românești au fost reținute 12 nave

Inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în primele cinci luni ale anului 2018, un număr de 130 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă a anului precedent fuseseră reținute 120 de nave. Saltul de 8,33% al numărului detențiilor indică o creștere a exigenței autorităților portuare, ceea ce înseamnă că zona Mării Negre este tot mai puțin permisivă pentru navele sub standard.

În topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 68 de nave, fiind urmate de: Georgia cu 20 nave, Ucraina cu 13 nave, România cu 12 nave, Turcia cu 11 nave și Bulgaria cu 6 nave.

Cele 12 nave reținute de inspectorii de Port State Control români sunt următoarele:

- cargoul „Lucky Joy” (5.524 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Belize), reținut în portul Constanța;

- livestock carrier-ul (navă pentru transportul animalelor vii) „Phoenix I” (3.356 tone registru brut, construit în 1970, pavilion Panama), în portul Midia;

- cargoul „Semela” (6.272 tone registru brut, construit în 2000, pavilion Comores), în portul Tulcea;

- cargoul „Rayan” (2.225 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Togo), în portul Constanța;

- cargoul „Datca” (2.478 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Comore), în portul Constanța;

- cargoul „Rainbow” (4.457 tone registru brut, construit în 1976, pavilion Palau), în portul Midia;

- cargoul „Alsa” (2.854 tone registru brut, construit în 1987, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Margaret” (2.446 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Adnan H” (2.795 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Honduras), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul „Alliance” (17.430 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Dogan” (2.769 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Antigua Barbuda), în portul Constanța;

- cargoul „Svyatitel Aleksiy” (4.974 tone registru brut, construit în 2001, pavilion Rusia), în portul Constanța;

În cazul unora dintre nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Antigua Barbuda, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

★ ★ ★

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre.

★ ★ ★

Potrivit ultimului raport al Black Sea Memorandum, în anul 2017, inspectorii de Port State Control din zona Mării Negre au urcat la bordul a 5.216 nave, din care 3.707 nave (71,07%) au fost supuse inspecției. Dintre navele verificate, 275 nave (7,42%) au fost reținute pentru deficiențe.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.

PUBLICITATE
Citeşte şi
Cargoul Humberborg, sub pavilion olandez,  a fost reținut în drum spre portul Pireu, Grecia, pentru o deversare de aproximativ 300 de litri de combustibil din rezervorul de ...
Cargoul de mărfuri generale „Un Phu Khang 079” a eșuat pe data de 11 octombrie, dimineața, la aproximativ 500 de metri de insula Con Co, Vietnam, în condiții ...
Împins de vântul puternic, cargoul de mărfuri generale „Sigma”, aflat în balast, a eșuat pe plaja Livorno. Incidentul a avut loc pe data de 13 ianuarie 2017, în ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Ministerul Finanțelor Publice (MFP) organizează, duminică, o nouă extragere a bonurilor fiscale, la care participă bonurile emise în perioada 1 - 31 iulie.Conform unui comunicat ...
 Țările membre ale Uniunii Europene cu cele mai mici prețuri la carne în anul 2017 au fost Polonia, cu aproximativ 43% sub media din UE, Bulgaria, cu prețuri mai mici cu 42% ...
Indicele ROBOR la trei luni, în funcție de care se calculează costul creditelor în lei cu dobânda variabilă, a scăzut vineri pe piața interbancară cu 0,01 puncte procentuale, la ...
Federația „Solidaritatea Sanitară” solicită Guvernului (în calitate de inițiator al proiectului privind noua lege a pensiilor) și Parlamentului României ...
Banca Națională a României (BNR) a anunțat un curs de referință de 4,6569 lei/euro, 4,0889 lei/dolar, 4,1043 lei/franc elvețian. ROBOR 3M a scăzut ușor, iar indicele la șase luni ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 16 august 2018, euro a cedat 0,0004 lei, variația fiind de ...
Clasamentul mărfurilor derulate în porturile Constanța, Midia și Mangalia, în primele șapte luni ale anului 2018, a fost următorul (în paranteză sunt ...
joi, 16 august Pulsul economiei
Produsul intern brut al României din trimestrul al doilea al anului 2018 a înregistrat o creștere de 4,1%, pe seria brută, și de 4,2%, pe seria ajustată sezonier ...
Guvernul Rusiei va subvenționa cu 500 de milioane de ruble, în prima fază, construcția navelor de pescuit de tonaj mic. Se presupune că navele vor fi destinate Mării ...
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) desfășoară, în această perioadă, controlul la fața locului pentru cererile unice de plată ...
Portul Constanța are o importanță strategică pentru municipiul și județul Constanța, pentru economia națională în ansamblu. De activitatea sa depind ...
În primul semestru al anului 2018, volumul lucrărilor de construcții, ca serie brută, a scăzut pe total cu 0,1%, față de aceeași perioadă din 2017. Ca serie ...
Guvernul Rusiei va subvenționa cu 500 de milioane de ruble, în prima fază, construcția navelor de pescuit de tonaj mic. Se presupune că navele vor fi destinate Mării ...
În data de 13 august 2018, la ora 13,15, în top 10 al celor mai tranzacționate companii de pe piața de capital, primul loc era ocupat de Banca Transilvania. Se ...
Cotațiile barilului de petrol sunt în creștere. Pe data de 16 august 2018, la ora 13,15 pe contractele futures, bursa din Londra a afișat o cotație de 70,90 ...
Francul elvețian preia conducerea în lupta cu leul, spre nemulțumirea celor ce dețin credite în această monedă. În cursul tranzacțiilor de azi, 16 august 2018 ...
Euro este în defensivă în lupta cu leul. În cursul tranzacțiilor de pe piața interbancară, din data de 16 august 2018, euro a cedat 0,0004 lei, variația fiind de ...
Dolarul recuperează teren în lupta cu moneda noastră națională. Tranzacțiile din data de 16 august 2018, de pe piața bancară s-au încheiat cu aprecierea cu 0,0122 ...
Produsul intern brut al României din trimestrul al doilea al anului 2018 a înregistrat o creștere de 4,1%, pe seria brută, și de 4,2%, pe seria ajustată sezonier ...
În primele șase luni ale anului 2018, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut, față de perioada de referință ...
Social Eveniment Sport
Cultură-Educație Politică Economie
Actual Diverse Fun
Arhiva