Vezi varianta desktop
Înapoi la ediţia de astăzi
Economie
De la începutul anului 2018

130 de nave sub standard au fost reținute în porturile de la Marea Neagră

Ştire online publicată Joi, 14 Iunie 2018
de Ion TIȚA-CĂLIN

r În porturile românești au fost reținute 12 nave

Inspectorii de Port State Control din porturile Mării Negre au reținut, în primele cinci luni ale anului 2018, un număr de 130 de nave pentru deficiențe. În aceeași perioadă a anului precedent fuseseră reținute 120 de nave. Saltul de 8,33% al numărului detențiilor indică o creștere a exigenței autorităților portuare, ceea ce înseamnă că zona Mării Negre este tot mai puțin permisivă pentru navele sub standard.

În topul reținerilor conduc porturile din Rusia, cu 68 de nave, fiind urmate de: Georgia cu 20 nave, Ucraina cu 13 nave, România cu 12 nave, Turcia cu 11 nave și Bulgaria cu 6 nave.

Cele 12 nave reținute de inspectorii de Port State Control români sunt următoarele:

- cargoul „Lucky Joy” (5.524 tone registru brut, construit în 1990, pavilion Belize), reținut în portul Constanța;

- livestock carrier-ul (navă pentru transportul animalelor vii) „Phoenix I” (3.356 tone registru brut, construit în 1970, pavilion Panama), în portul Midia;

- cargoul „Semela” (6.272 tone registru brut, construit în 2000, pavilion Comores), în portul Tulcea;

- cargoul „Rayan” (2.225 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Togo), în portul Constanța;

- cargoul „Datca” (2.478 tone registru brut, construit în 1980, pavilion Comore), în portul Constanța;

- cargoul „Rainbow” (4.457 tone registru brut, construit în 1976, pavilion Palau), în portul Midia;

- cargoul „Alsa” (2.854 tone registru brut, construit în 1987, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Margaret” (2.446 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Panama), în portul Constanța;

- cargoul „Adnan H” (2.795 tone registru brut, construit în 1982, pavilion Honduras), în portul Constanța;

- bulk-carrier-ul „Alliance” (17.430 tone registru brut, construit în 1994, pavilion Insulele Cook), în portul Constanța;

- cargoul „Dogan” (2.769 tone registru brut, construit în 1993, pavilion Antigua Barbuda), în portul Constanța;

- cargoul „Svyatitel Aleksiy” (4.974 tone registru brut, construit în 2001, pavilion Rusia), în portul Constanța;

În cazul unora dintre nave, printre deficiențele care au condus la reținere se numără și condițiile de muncă și viață sub standard de la bord, sancționate conform Convenției internaționale MLC 2006.

Cele mai multe dintre navele reținute în porturile de la Marea Neagră au depășit vârsta de 20 de ani și sunt înregistrate sub pavilioane extrem de permisive în ceea ce privește respectarea convențiilor internaționale, pavilioane aflate pe „lista neagră” a Paris Memorandum, respectiv: Antigua Barbuda, Belize, Togo, Insulele Cook, Moldova și Insulele Comore.

★ ★ ★

Începând cu data de 23 martie 2017, în porturile maritime românești a fost introdus un nou regim de inspecții de Port State Control (PSC). Acesta este reglementat prin memorandumul de înțelegere adoptat împreună cu autoritățile maritime din Bulgaria, Georgia, Federația Rusă, Turcia și Ucraina.

Noul regim de inspecții are în vedere siguranța navigației, protecția mediului marin, condițiile de muncă și viață la bordul navelor, dar și necesitatea evitării competiției neloiale între porturile din zona Mării Negre.

★ ★ ★

Potrivit ultimului raport al Black Sea Memorandum, în anul 2017, inspectorii de Port State Control din zona Mării Negre au urcat la bordul a 5.216 nave, din care 3.707 nave (71,07%) au fost supuse inspecției. Dintre navele verificate, 275 nave (7,42%) au fost reținute pentru deficiențe.

Aplicarea cu consecvență a noului regim de inspecții de către toate statele din regiune va conduce la curățarea pieței Mării Negre de navele sub standard, la scăderea numărului accidentelor de navigație și la îmbunătățirea condițiilor de muncă și viață ale echipajelor.

PUBLICITATE
Citeşte şi
Cargoul Humberborg, sub pavilion olandez,  a fost reținut în drum spre portul Pireu, Grecia, pentru o deversare de aproximativ 300 de litri de combustibil din rezervorul de ...
Cargoul de mărfuri generale „Meridian Tres” s-a scufundat pe data de 17 ianuarie 2017, între insulele Bohol și Leyte din Filipine. Accidentul a fost cauzat de ...
Cargoul de mărfuri generale „Pan Prosperity” este blocat în portul Guanti din Venezuela, începând din ianuarie 2017. Căpitanul a fost informat, în mod oficial, că ...
Alte ştiri din sectiunea Economie
Începând cu data de 15 octombrie 2018, Banca Națională a României a lansat în circuitul numismatic o monedă din aur cu tema 175 de ani de la nașterea reginei Elisabeta a ...
Investițiile directe ale străinilor în România au însumat 2.863 milioane euro, în primele opt luni ale anului 2018 (comparativ cu 2.955 milioane euro în perioada ianuarie - ...
În primele opt luni ale anului 2018, volumul lucrărilor de construcții, ca serie brută, a scăzut per total cu 4,6%, comparativ cu perioada de referință din 2017. În ...
În perioada ianuarie - august 2018, balanța de plăți a României a înregistrat un deficit de 5.830 milioane euro, comparativ cu 4.231 milioane euro în perioada similară ...
În perioada ianuarie - august 2018, datoria externă totală a României a crescut cu 648 milioane euro. În structură: datoria externă pe termen lung a însumat 67.395 milioane euro ...
„Proiectul de modernizarea și sistematizarea accesului în portul Constanța, pe la Poarta 1 a fost finalizat” , a anunțat Nicolae Dan Tivilichi ...
Statul ar trebui să câștige cât mai mult din licitația 5G, lăsând companiilor resurse pentru a putea investi în rețele, în condițiile în care frecvențele sunt tot resurse ale ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele ...
ieri, ora 15:39 Pulsul economiei
În primele opt luni ale anului 2018, producția de energie electrică a fost de 44.930,4 milioane kWh, în creștere cu 104,0 milioane kWh, față de perioada ...
Guvernul sud-coreean inten-ționează să construiască șantiere navale inteligente, echipate cu tehnologie inteligentă, pentru a crește competitivitatea industriei ...
Pe data de 13 octombrie 2018, cargoul de mărfuri generale „Fom”, încărcat cu deșeuri metalice, a lansat semnalul de primejdie. Vasul a raportat o înclinare de 20 ...
Fiscul face concurență agențiilor imobiliare, târgurilor auto și furnizorilor de utilaje grele. În galantarele lui găsești ce vrei și ce nu vrei, la ...
La bordul yacht-ului de lux „Lalibela”, aflat în Golfe-Juan, la Cannes, Franța, a izbucnit un incendiu, în noaptea de 12 spre 13 octombrie 2018. Pentru stingerea ...
Pe data de 13 octombrie 2018, cargoul de mărfuri generale „Fom”, încărcat cu deșeuri metalice, a lansat semnalul de primejdie. Vasul a raportat o înclinare de 20 ...
Cargoul de mărfuri generale „Chang Sheng 3” a intrat în coliziune cu o navă de pescuit, în Marea Chinei de Est, și a început să se scufunde. Toți cei 11 ...
Principalele resurse de energetice ale României, în primele opt luni din 2018, au totalizat 22.919,5 mii tone echivalent petrol (tep), fiind în creștere cu 627,3 mii tep ...
În primele opt luni ale anului 2018, producția de energie electrică a fost de 44.930,4 milioane kWh, în creștere cu 104,0 milioane kWh, față de perioada ...
În primele opt luni din 2018 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2017, cifra de afaceri din serviciile de piață prestate în principal întreprinderilor a crescut cu ...
ieri, ora 13:10 Comerțul en-gros e pe val
Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția celui cu autovehicule și motociclete) a crescut, în primele opt luni ale anului 2018, cu 9,2%, față de ...
Social Sănătate Eveniment
Sport Cultură-Educație Politică
Economie Actual Monden
Fun Arhiva