Schimbări radicale în învățământul românesc

353
Schimbări radicale în învățământul românesc - remuspricopie-1378502501.jpg

Articole recomandate

Ministerul Educației Naționale a decis ca, din anul școlar 2013 - 2014, media celor 4 ani de gimnaziu să conteze la admiterea în liceu în proporție de 25%, și nu 50% ca până acum.

Potrivit unui comunicat al MEN remis vineri AGERPRES, media obținută la Evaluarea Națională din clasa a VIII-a va avea însă o pondere mai mare în calculul mediei finale, respectiv 75%, față de 50%, cât era până acum. 

Decizia vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a, acestea relevând diferențe notabile între mediile mai mari, obținute de elevi în școală, pe parcursul gimnaziului, și mediile mai mici de la Evaluarea Națională. 

"Cele mai multe situații (59,52% din unitățile de învățământ) relevă diferențe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluați elevii pe parcursul gimnaziului și media de la evaluarea națională a acestora. Această ruptură între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de județe: Iași, Sibiu, Brașov, Argeș, Giurgiu, Bacău, Constanța, Dâmbovița, Maramureș, Alba, Vaslui, Bistrița-Năsăud, Mehedinți, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călărași, Botoșani și Ialomița. În alte șase județe (Vâlcea, Mureș, Timiș, Hunedoara, Caraș-Severin, Olt) diferențele sunt și mai mari, depășind 2,5 puncte. O situație considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial și cele la Evaluarea Națională se înregistrează în județe precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galați și Neamț (reprezentând 21,42% din totalul unităților de învățământ, la nivel de țară)", precizează MEN. 

Potrivit MEN, numai Bucureștiul și județul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă și Evaluarea Națională, dar reprezintă doar 4,76% din totalul județelor. 

Reprezentanții ministerului susțin că o situație îngrijorătoare o reprezintă și faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Națională, nu au reușit să obțină minim 5, iar o parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcțional. 

De asemenea, abandonul școlar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învățământul gimnazial la cel liceal și este direct proporțional cu eșecul școlar înregistrat în urma Evaluării Naționale. 

MEN precizează că toate unitățile de învățământ unde diferențele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate în mod constant, inspectoratele școlare vor realiza analize punctuale, iar conducerile școlilor vizate vor fi evaluate în funcție de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătățirea procesului de predare - învățare. 

"Menționăm că toate măsurile adoptate de ministrul Educației au fost discutate și agreate cu partenerii sociali - sindicatele reprezentative, asociațiile de părinți. Toate informațiile care vizează aceste modificări sunt disponibile pe pagina web a Ministerului Educației Naționale, www.edu.ro", subliniază MEN. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3822 secunde