Rețeta succesului! "Profesorii trebuie să-și stimuleze elevii să învețe"

1791
Rețeta succesului!

Articole de la același autor

Deseori, părinții se întreabă de ce copiii lor obțin rezultate slabe la învățătură. Oare elevii nu înțeleg ceea ce li se predă la cursuri sau profesorii sunt de vină, pentru că nu știu cum să le explice materia? 


Cu toții suntem conștienți că de calitatea educației și de formarea elevilor de astăzi depinde societatea viitorului. Totuși, nu se poate spune, în prezent, nici pe departe, că există un sistem educațional perfect. Pe marginea acestui subiect, am discutat cu prof. Mădălina Belcin, care este de părere că sistemul de învățământ clasic, scolastic, coexistă cu cel modern. 
"Nu putem lua în calcul faptul că produsele acestor sisteme sunt perfecte, căci natura umană este imperfectă. Pentru a se adapta la cerințele clasei unde predă, profesorul trebuie să fie bine informat, motivat, competent, întreprinzător, capabil de a prevedea reacțiile copiilor. Evaluarea cunoștințelor elevilor este, poate, cea mai importantă etapă a procesului de învățământ. De aceea, profesorul ar trebui să o pregătească stimulând elevii să învețe, să-și dezvolte aptitudinile intelectuale și de cunoaștere. Șansa reușitei este strâns legată de cunoștințele temeinice, bine înțelese și sistematizate", susține cadrul didactic. 
Profesorul consideră că și potențialul emoțional joacă un rol important în timpul examinărilor. Așa că, de cele mai multe ori, inițiativele școlii sunt recunoscute, dar inconsecvent încurajate să se permanentizeze sau diversifice. Dascălul a mai spus că ea crede că rolul central le revine directorilor de școală și profesorilor, care ar trebui să integreze într-o schemă strategică realistă contribuțiile părinților și ale comunității. 


Un mediu adecvat de învățare 
"Depinde de profesor să propună activități de învățare care să corespundă intereselor, preocupărilor copiilor și să se armonizeze cu proiectele personale ale elevilor, să le propună metode alternative de învățare, compatibile cu stilul propriu, să-i ajute să-și gestioneze timpul, iar învățarea să reprezinte o provocare pentru aceștia, să fie autentică.  Reușita sau performanța sunt, simultan, o consecință și o sursă de motivație. Depinde de managerul de școală - factor cheie care contribuie la creșterea rezultatelor copiilor, să ofere în școală posibilitatea integrării eficiente a tehnicilor informatice în procesul de predare/învățare/evaluare la clasă, să creeze o atmosferă potrivită pentru o comunicare deschisă și benefică tuturor părților. De asemenea, corectitudinea aprecierilor, baza lor științifică, tonul cu care sunt formulate acestea, influențează pozitiv profesorii și-i mobilizează pentru rezultate superioare cu elevii", a subliniat dascălul. 


Nu în ultimul rând, părintele are și el un rol decisiv în crearea unui mediu complex stimulativ pentru învățare, dezvoltare emoțională și integrare socială. Drept urmare, un părinte implicat își acceptă necondiționat copilul și face eforturi de a-i influența favorabil succesul școlar și trecerea armonioasă spre vârsta adultă. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6248 secunde