Religie sau fizică? "Vom termina liceul toți închinându-ne, că nu înțelegem nimic!"

2149
9
Religie sau fizică?
Dezbaterile pentru noile planuri cadru de studiu la liceele teoretice s-au încheiat. La Constanța, cadrele didactice au analizat propunerile Ministerului Educației Naționale, iar concluziile, sintetizate la Inspectoratul Școlar Județean Constanța, au fost trimise către Institutul Național de Științe ale Educației și MEN. 


"Inspectorii de specialitate au centralizat aceste propuneri. La unele discipline, profesorii au hotărât că o variantă este mai potrivită, pentru disciplina pe care o reprezintă, iar în alte situații, au fost de acord cu toate cele trei variante propuse, cu mențiuni pe fiecare variantă. Nu putem să spunem că una dintre variante este cea mai agreată, chiar dacă, într-adevăr, mulți au înclinat pentru varianta trei. Dar asta nu înseamnă că este cea mai agreată de toate disciplinele. În general, pentru fiecare disciplină, varianta agreată este cea în care a avut cel mai mare număr de ore", a declarat, pentru "Cuget Liber", inspectorul școlar general adjunct, prof. Anca Dragomir. 


Una dintre propunerile directorilor de licee teoretice a fost introducerea mai multor ore de consiliere și orientare școlară, atât de necesară pentru elevii care se pregătesc să intre pe piața muncii, aflată în prezent într-o criză puternică. Din păcate, concluzia finală a dezbaterilor derulate în ultimele săptămâni este că niciuna dintre cele trei variante propuse de Ministerul Educației nu este optimă, iar profesorii sunt puși în fața situației să aleagă răul cel mai mic. Supărări sunt în toate părțile, și la științe, unde fizica pierde cel mai mult, și la limbi străine, unde a doua limbă modernă dispare, și la informatică, unde nu se mai pune accent pe tehnologia informației. 


"Și cu calitatea cum rămâne?" 
"
Într-o societate unde dezvoltarea tehnologică și științifică este extrem de importantă, nu se poate să diminuăm numărul de ore la științe, ci chiar să le creștem. În manualele și programele de la clasele a III-a și a IV-a sunt aberații de ordin științific. Cam jumătate din ce se afirmă acolo este eronat din punct de vedere științific. Nu este suficient că nu mai sunt laboratoare de fizică, pentru că au băgat acolo clase pregătitoare? Au fost distruse laboratoarele și se simte asta în pregătirea elevilor. Lucrurile sunt îngrijorătoare și nu se pot îndrepta doar printr-o măsură administrativă. Ce să alegi din cele trei variante? Nu ai ce. Noi nu putem decât să ne opunem", a declarat profesorul de fizică Ion Băraru, coordonatorul Centrului de Excelență din cadrul Colegiului Național "Mircea cel Bătrân" și coordonatorul a zeci de echipe câștigătoare ale concursurilor NASA. 
Poziția unanimă a directorilor de licee teoretice este că, în primul rând, discuțiile trebuie să plece de la calitatea învățăturii și nu de la cantitate, cum ar fi numărul de ore, iar de multe ori o barieră în calea calității este tocmai lipsa bazei materiale și a fondurilor suficiente. 


"Vrem multe clase pentru că este costul standard care ne trebuie, dar atunci nu ne mai putem dezvolta. Desființăm bibliotecile școlare, laboratoarele, există școli unde a fost desființată cancelaria pentru a avea cât mai multe clase. Dar cum rămâne cu calitatea în învățământ?", se întreabă prof. Alina Codreanu, inspectorul școlar general adjunct. 


"O să fim căpșunari care și cântă când culeg!" 


Discuții aprinse au fost și pe tema religiei, care, în cele trei variante, este inclusă în seria disciplinelor obligatorii. 
"În ce privește religia, nu cred că este corect ca aceasta să fie introdusă în trunchiul comun. Noi suntem stat laic, nu religios. De ce trebuie să facem religie la liceu? Este o problemă de logică și de rațiune. Școala este separată de religie sau nu? Toată lumea se ferește să spună asta, pentru că ne e frică să nu ne afurisească sfântul preot! Dacă se continuă așa, o să se termine liceul elevii închinându-se că nu înțeleg nimic de la profesor și profesorii închinându-se că nu înțeleg nimic de la elevi. Același lucru este valabil și pentru muzică. Ne trebuie muzică la liceu? O să fim căpșunari care și cântă când culeg pe câmp", a mai spus prof. Ion Băraru. 


Comentează știrea

Anca
5 februarie 2018
As fi

Eu as fi multumita daca ar sti sa scrie si sa citeasca cei care termina liceul! Pentru ca ....jale mare

Tibi
5 februarie 2018
Vai mama voastra

Religia era problema bravo dle Bararu din sferele inalte ale gandirii comuniste...

Gogu
5 februarie 2018
Oinie

Dl profesor Bararu are dreptate ! Mai multă știința si fara religie ! Americanii au sistemul STEM , Science , Technology , Engeneering , Mathematics in scoli ! Ii ajuta pe școlari sa capete e-skills ptr viitoare e-jobs !

Unu
5 februarie 2018
Gandire adevarata

Sincere felicitari dle Bararu. Aveti perfecta dreptate in tot ce ati spus.

unul
5 februarie 2018
discutabil

Invatamantul de masa din amerika este suprafinantat, dar cu rezultate slabe ... rezultate bune se obtin cu adevarat in scolile afiliate Ivy League. Dar acolo nu este posibil accesul oricui, iti trebuie bani multi sau calitati exceptionale (pe care la au doar maxim 4% din populatie) ...

Răspuns la: Oinie
Adăugat de : Gogu, 5 februarie 2018
Dl profesor Bararu are dreptate ! Mai multă știința si fara religie ! Americanii au sistemul STEM , Science , Technology , Engeneering...
Stere
5 februarie 2018
Trebuie sa fim prosti?

Religia ajuta la prostirea maselor.Statul ne vrea prosti ca sa ne poata tine sub control.Nu inteleg cum poti invata copii in acelasi timp si fizica si biologie si relegie,obligatoriu.Relegia se bazeaza pe dogme obscurantiste ,utopice ,pe cand stiinta a demonstrat tot ce afirma .Chiar asa prosti trebuie sa fim?Cine vrea sa invete religie sa mearga la biserica cand vrea nu-l opreste nimeni.De ce trebuie sa-l obligi?

jiji
5 februarie 2018
religia

trebuie scoasa din scoli, cine vreqa sa faca acasa cata vrea.In scoli indobitoceste copii care in loc sa gandeasca o sa stea pasivi si o sa zica Doamne fereste si sa faca 100 de cruci.

Un sef cu pricepere in de'ale Mecanicii
6 februarie 2018
Mintea care nu mai are nevoie de simtire

Desi sunteti de respectat dle.profesor,cel putin pentru premiile de la NASA,imi oferiti unul din exemplele pentru care este bine sa se faca religie si muzica in liceele de cultura generala.Dumneavoastra nu simtiti, precum regretatul profesor de fizica de la Ovidiu,Paul Nita,Intregul. Va izbiti de stele si uitati de legile care ,in intreg universul, le guverneaza, scindati ratiunea si logica de Creatorul ,Viata,lor si pe romani de sufletul lor,care stie sa cante si la bine dar si la tristete. De aceea ati ajuns sa va idolatrizati mintea si "nu mai aveti nevoie" sa va uimiti,macar stiintific,de Cel care ne-a facut-o,si pe care ,din fericire,nu-L puteti cuprinde in egoismul marunt si marginit al proprei gandiri..

Aici problema nu este Dumnezeu
6 februarie 2018
Problema este: trebuie facuta religie la scoala, in clasa?

Raspunsul este evident nu. Sufletul ti-l formezi in familie. Familia te duce la Biserica si te educa moral si religios. Nu stiu ce sa zic despre un comentariu facut de "seful mecanicii" sau cum s-a intitulat. Nu este suficient sa iti faci cruci si sa afirmi ca crezi. A cunoaste inseamna a intelege Lucrarea. Nu imi dau seama daca tu intelegi. Insa eu respect faptul ca Nelu Bararu a avut curajul sa spuna acel adevar major. Religia in scoala este ca meciul de fotbal in Biserica. A crede nu inseamna a fi imbecilizat.....

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4848 secunde