Prof. Camelia Marcu: "Un profesor fără har nu poate stimula motivația elevului"

467
Prof. Camelia Marcu:

Articole de la același autor

Oare ce ar trebui să facem pentru a avea un sistem educațional cât mai performant? Ce le lipsește unităților de învățământ constănțene? Care le sunt minusurile, ce ne lipsește? Prof. Camelia Marcu, de la Liceul Economic "Virgil Madgearu" din Constanța este de părere că, în primul rând, este nevoie de o recrutare atentă și angajare de cadre didactice. Acest lucru este foarte important, în opinia sa, la fel ca și motivația în muncă, normele, valorile și credințele, responsabilitatea și implicarea socială.

"Apreciez că pentru a avea un sistem educațional de calitate trebuie să-ți faci meseria cu pasiune și entuziasm. Știu că sună deja ca un slogan, dar un profesor fără har nu poate controla, dirija și stimula motivația elevului, dacă el însuși nu este motivat și nu cunoaște această artă, indiferent de domeniul specialității sale. Curiozitatea nu o poți stârni decât prin elemente de noutate, nimeni nu mai are răbdare să asculte un profesor plictisit. Nu există minusuri și nici nu cred că ar lipsi ceva anume, atât de indispensabil unităților de învățământ constănțene. Consider că lipsește poate onestitatea noastră, a adulților factori de decizie, care nu întotdeauna punem pe primul loc interesele copilului. Acum, când fiecare țară în parte are atenția îndreptată spre propria-i neputință, din cauza acestei calamități cu numele Covid 19, este activat cel mai mult instinctul supraviețuirii și cred ca ierarhia valorilor va fi în scurt timp alta", ne-a declarat cadrul didactic.


Totodată, prof. Marcu spune că ar trebui să ne întoarcem la fundația sistemului educațional românesc și să ne gândim onest dacă nu cumva ar trebui zdruncinată serios, sau doar dărâmate câteva niveluri greșit înălțate, pentru ca apoi să le refacem fără teama apariției unor "pete de mucegai". 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5666 secunde