La școală în Portugalia. Elevii Școlii „Lucian Grigorescu”, colegi cu spanioli și italieni

de Andreea PERHAIȚĂ Marţi, 15 Octombrie 2019 601
O parte din elevii Școlii „Lucian Grigorescu” din Medgidia au avut ocazia, la începutul lunii octombrie, să învețe într-o unitate școlară din Portugalia. Activitățile s-au derulat în cadrul parteneriatul strategic de schimb interșcolar „Once upon a time… the sea”, finanțat de catre Comisia Europeană prin programul Erasmus+.


Astfel, în perioada 1- 4 octombrie, au avut loc activități de învățare, predare, formare sub genericul „Pe valurile mării”, organizate de unitatea școlară parteneră din Baião, Portugalia. La reuniune au fost prezenți 12 elevi și 12 profesori, reprezentanți ai instituțiilor din Spania și Italia. Școala Gimnazială „Lucian Grigorescu” din Medgidia a participat cu opt elevi și șase cadre didactice. Atelierele de lucru propuse au permis elevilor să promoveze sporturile nautice practicate pe Marea Neagră, Mediterană și Oceanul Atlantic, evidențiind totodată numele unor sportivi care s-au remarcat în acest domeniu. 
„Vizita la Universitatea din Aveiro și dialogul cu membrii catedrei de chimie, pe baza unor materiale virtuale și de laborator, a fost un prilej de a dobândi cunoștințe privind obținerea sării din apa de mare. Pentru o mai bună înțelegere a etapelor tehnologice, a avut loc o întâlnire cu un specialist, într-un cadru natural, respectiv o salină”, explică directorul școlii din Medgidia, prof. Simona Dănilă.


Copiii au răspuns invitației de a participa la trei concursuri tematice, în cadrul cărora au dovedit creativitate și imaginație, prin crearea unor obiecte folosind materiale organice și non-organice oferite de mare. „Un moment total inedit a fost cel când elevii au participat la o lecție de surfing, îmbrăcați în costume speciale și, sub atenta supraveghere a antrenorilor unei școli de surf din Porto, chiar au practicat acest sport de agrement. Cadrele didactice au pregătit materiale power point, prin care au prezentat, în cadrul unui seminar, informații privind importanța transportului maritim în dezvoltarea economică a țărilor partenere. A avut loc o dezbatere în vederea evaluării modului în care s-au derulat activitățile în primul an. Prin colaborarea tuturor partenerilor, a fost abordată modalitatea de evaluare finală a proiectului printr-o perspectivă artistică, stabilind scenariul, distribuirea rolurilor și imnul. Considerăm că a fost o experiență remarcabilă, atât pentru elevi cât și pentru profesori, activitățile realizate fiind atractive, interesante și în conformitate cu obiectivele proiectului”, povestește și coordonatorul proiectului, prof. Emilia Ciocan.


Taguri

Alte ştiri din sectiunea Cultură-Educație

Ultima oră

Titlurile zilei