Învățați de la UMC! Extindeți învățământul online!

512
Învățați de la UMC! Extindeți învățământul online! - cmykinvatatidelaumcextindetiinva-1584289183.jpg

Articole de la același autor

Când a fost inventat învățământul online, nimeni nu s-a gândit că va fi extrem de util omenirii în condițiile unei pandemii. Sistemul e-Learning a fost dezvoltat cu succes în shipping-ul internațional, pentru a veni în sprijinul marinarilor aflați la bordul navelor.

Cambridge Academy of Transport se numără printre pionierii învățământului marinăresc la distanță, primele cursuri fiind introduse în urmă cu 26 de ani. La rândul ei, Lloyd´s Maritime Academy a adunat o experiență de 19 ani în domeniul e-Learning-ului.

În România, acesta a fost introdus în învățământul marinăresc de Universitatea Maritimă din Constanța. În 2013, instituția furniza primul curs autorizat e-Learning - cel privind încărcarea navelor cu produse lichide sau gazoase - și lucra la includerea tuturor simulatoarelor în platforma virtuală de instruire. Acum, inițiativa se dovedește a fi providențială.

"Momentul pe care îl traversăm este unul nefericit. Universitățile au fost obligate să suspende cursurile față în față cu studenții. Universitatea Maritimă din Constanța se află într-o situație mult mai bună decât alte instituții, întrucât dispune de o platformă online pentru cursuri. De cinci ani o utilizăm, cu succes, la cursurile de masterat, întrucât mulți dintre studenții înscriși se află la bordul navelor, și la forma de învățământ cu frecvență redusă. Anual, circa 700 de masteranzi și 1.500 – 2.000 de studenți din învățământul cu frecvență redusă se instruiesc pe platforma online. În condițiile speciale generate de pandemia de coronavirus, învățământul la distanță trebuie extins și la studenții din învățământul de zi", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", rectorul universității, prof. univ. dr. ing. Cornel Panait.

Înlocuirea învățământului față în față cu cel la distanță, în cazul învățământului de zi, intră în contradicție cu normele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), care nu permit acest sistem de lucru. Drept urmare, respectiva instituție are obligația să își revizuiască, în regim de urgență, normele învechite și să avizeze învățământul online, acolo unde sunt îndeplinite condițiile de calitate.

"Având această componentă de infrastructură educațională, putem realiza procesul de învățământ exclusiv online – a declarat, la rândul său, conf. univ. dr. ing. Gabriel Raicu, prorectorul UMC. Este o provocare din punct de vedere social, pentru că această platformă digitală devine instrumentul de învățământ principal. Ne ajută nu doar să furnizăm cursuri, ci și să asigurăm interacțiunea cu studenții. Cursurile încep și se desfășoară online la fel ca în sistemul față în față și se monitorizează întreaga activitate desfășurată pe platformă. Studenții pot consulta cursurile, pot audia și viziona videoconferințele transmise pe platformă. În interiorul cursurilor există forumuri de discuții (seminarii online), studenții pot pune și pot răspunde la întrebări. Au loc testări și examinări intermediare ale cursanților."

x x x

Stimați cititori, cu certitudine, una dintre urmările pandemiei va fi accelerarea revoluției digitale și extinderea pe scară largă a învățământului online. Guvernanții români, Ministerul Educației și Cercetării, universitățile și școlile trebuie să tragă învățăminte din lecția coronavirusului și, luând exemplul Universității Maritime din Constanța, să grăbească procesul de transformare tehnologică a educației naționale. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2336 secunde