Incertitudini privind noul an școlar. Se întorc sau nu elevii în bănci?

1635
Incertitudini privind noul an școlar. Se întorc sau nu elevii în bănci? - fotofondincertitudininoulanscola-1596462959.jpg

Articole de la același autor

Mai sunt doar 40 de zile până când clopoțelul ar trebui să sune adunarea în curțile școlilor, grădinițelor și liceelor. Din păcate, pe elevi îi așteaptă un an școlar tulbure, fără festivități la care să se adune, fără îmbrățișări de revedere și cu multe incertitudini privind modul cum vor învăța.

Anunțul președintelului Klaus Iohannis cum că școala nu va începe în condiții normale, anul acesta, a spulberat orice speranță a elevilor, părinților și profesorilor că din septembrie se vor întoarce la școală așa cum erau obișnuiți până anul trecut. La Ministerul Educației și Cercetării se lucrează de zor pentru a se identifica variantele cele mai bune pentru debutul anului școlar 2020 – 2021, însă deocamdată nu se știe nimic concret. Asociațiile de elevi se plâng că se întârzie foarte mult luarea unei deciziii, părinții sunt împărțiți în două tabere, unii fiind de acord cu reluarea cursurilor față în față, alții solicitând continuarea școlii online, iar profesorii se gândesc cu groază că vor trebui să își pregătească din nou toată materia pe suport electronic.

Deși deocamdată nu este nimic oficial, reprezentanții Institutului Național de Sănătate Publică au anunțat că recomandă ca la școală să fie prezenți doar elevii din clasele zero, a VIII-a și a XII-a, iar ceilalți să fie împărțiți în grupe și să vină cu rândul la școală, în timp ce colegii lor participă la lecții online. De altfel, acesta este scenariul luat tot mai des în calcul. Ideea este împărtășită și de directorul Școlii nr. 8 din Constanța, prof. Cosmin Badea. "După părerea mea, ar trebui să meargă neapărat la școală elevii din clasa pregătitoare, pentru că trebuie să învețe să scrie și au nevoie ca învățătoarea să le pună creionul în mână. De asemenea, i-aș aduce la școală pe elevii din clasa a V-a, pentru că este un început nou pentru ei, prin trecerea de la primar la gimnazial, cu profesori la toate materiile. Același lucru l-aș face și în licee, cu elevii de clasa a IX-a, care trebuie să se cunoască, să își cunoască profesorii. Și, bineînțeles, trebuie să participe la cursurile față în față și elevii care vor susține examene, cei dintr-a opta și dintr-a XII-a", a declarat, pentru "Cuget Liber", prof. Cosmin Badea.



O decizie urgentă


Reprezentanții asociațiilor de elevi fac presiuni pe conducerea Ministerului Educației să ia o decizie urgentă. "Anul școlar 2020 – 2021 începe în mai puțin de două luni, însă Ministerul Educației nu oferă niciun răspuns elevilor români. De la începutul pandemiei de COVID-19, autoritățile nu au putut asigura elevilor buna desfășurare a cursurilor, incertitudinea resimțită de elevi reprezentând un factor care a îngreunat finalizarea anului școlar", a explicat Sabina Spătariu, președintele Asociației Elevilor din Constanța. de altfel, și reprezentanții Consiliului Național al Elevilor cer comunicarea urgentă a unui plan elaborat, care să răspundă nevoilor reale ale tuturor actorilor din sistemul educațional.

E nevoie de dotări noi și de profesori

De cealaltă parte, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, trage un semnal de alarmă și în ce privește dotarea unităților de învățământ, dar mai ales în ce privește numărul și pregătirea cadrelor didactice. "Școala bate la ușă și cred că pot să-mi dau cu părerea. Propun niște idei care pot sprijini Guvernul. Prima ar fi demararea unui proiect, eventual din fonduri europene, care să permită dotarea unităților de învățământ cu dispozitivele necesare unui învățământ online interactiv. Până atunci, este necesară o întâlnire urgentă cu Asociația Primarilor, apelarea la sprijinul lor pentru achiziționarea de dispozitive electronice. De asemenea, este nevoie de deblocarea posturilor pentru personalul didactic și nedidactic. Dacă vrem să împărțim clasele în două grupe, acolo unde este posibil din punct de vedere al infrastructurii, avem nevoie de învățători și profesori. Sigur că nu putem dubla posturile, dar, măcar pentru anii terminali și clasele pregătitoare și clasa întâi, avem nevoie de posturi suplimentare sau derogare pentru plata cu ora până la o normă întreagă. Decât să angajezi alți profesori, mai bine plătești la plata cu ora, cheltuielile de salarizare sunt mai mici", este de părere Iulian Cristache.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5221 secunde