Generații bulversate! După revoluția fiscală, vine cea din educație

1051
4
Generații bulversate! După revoluția fiscală, vine cea din educație - fotofondseschimbamateriile-1515080069.jpg

Articole de la același autor

Așa cum a tot anunțat în 2017, ministrul Educației ține neapărat să revoluționeze sistemul românesc de învățământ.

A schimbat manualele la clasa a V-a, introduce manualul unic și acum vrea să modifice programele la clasele de liceu. Chiar în ultimele zile ale lui 2017, Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației au lansat în dezbatere publică trei variante de planuri-cadru pentru filiera teoretică a învățământului liceal.

"Toate cele trei variante supuse consultării au fost construite pornind de la competențele ce urmează a fi dobândite de elevi la finalul claselor a X-a și a XII-a, așa cum sunt definite de profilul absolventului. Variantele de proiect urmăresc eliminarea unor incoerențe și dezechilibre existente în actualele planuri-cadru și dezvoltarea unor oferte educaționale care să corespundă așteptărilor elevilor ce au optat pentru un anumit profil ori specializare", explică ministrul Educației, Liviu Pop.

Potrivit acestuia, principiul de bază a fost acela de a asigura un trunchi comun până în clasa a X-a, care să permită tuturor elevilor ce vor finaliza învățământul obligatoriu deținerea la nivel funcțional a celor opt competențe-cheie. Fiecare variantă are o raportare specifică la rolul curriculumului diferențiat și al curriculumului la decizia școlii, situație reflectată și de ponderile orare diferite, alocate acestora.

Trei variante diferite

Varianta întâi este cea mai apropiată de actualele programe, dar, spun cei de la Ministerul Educației, echilibrează alocările la nivel de arii și discipline. Aceasta asigură continuitate curriculară de la gimnaziu la liceu, cu un număr total de 31 - 32 de ore. La clasele a noua și a zecea, 60 la sută din ceea ce vor studia vor fi ore din trunchiul comun, adică disciplinele de bază, 35 la sută vor fi în curriculum diferențiat, oferind elemente de prespecializare pe profil, iar între 3 și 5 la sută vor fi cursuri din programa la decizia școlii, adică una sau două ore față de actualul plan cadru în care se alocă doar o oră.

La clasele a XI-a și a XII-a, deși nu sunt incluse discipline noi, care să promoveze abordări integrate, de tipul opționalului integrat la nivelul mai multor arii curriculare, asemenea abordări se vor putea regăsi la nivelul programelor școlare pentru disciplinele obligatorii și al programelor școlare pentru curriculum la decizia școlii.

Varianta a doua propune modificări mai ample față de actualele planuri cadru, prin alocarea unui număr de ore diferit pe arii și discipline. Trunchiul comun va avea tot 60 la sută din ore, curriculum diferențiat 27 la sută și curriculum la decizia școlii - între 10 și 13 la sută.

Mai puțină fizică și mai multă educație fizică

Varianta a treia acordă mai mare putere de decizie școlilor în definirea parcursului educațional al elevilor, fiind indicat un număr minim și maxim de ore în cazul disciplinelor din curriculum diferențiat și din curriculum la decizia școlii. Aceasta oferă școlilor posibilitatea adaptării ofertei curriculare la nevoi complexe ce au în vedere perspectiva specializării elevilor, nevoilor locale și a resurselor umane, numărul total de ore fiind tot între 30 și 31. Varianta a treia introduce elemente de inovație mai profundă în planul de învățământ, oferind posibilități de extindere a domeniilor de specializare și întărește rolul disciplinelor opționale în conturarea profilului sau specializării. De asemenea, spun cei de la Ministerul Educației, această variantă întărește potențialul formativ al unor discipline slab reprezentate în planul existent, cum ar fi arte, educație fizică și sport.

Varianta propune eliminarea unei ore de fizică, la profilul real, chiar dacă elevii susțin bacalaureatul la această materie, dar și a disciplinei Tehnologia informației și comunicării. Mai mult decât atât, elevii de clasa a XI-a și a XII-a, la profil real, specializarea matematică-informatică, nu vor mai studia și a doua limbă străină, dar vor avea educație artistică, biologie marină și ecosisteme marine, geologie, apa și viața sau animație.

v v v

În perioada următoare, consultarea publică va include și întâlniri cu elevi, părinți, cadre didactice, reprezentanți ai societății civile, organizate la nivel regional și județean. Toți cei interesați sunt invitați să-și exprime punctele de vedere, sugestiile și propunerile pe adresa de e-mail [email protected], până la data de 26 ianuarie, inclusiv. 

Comentează știrea

Revoluția fiscală...
5 ianuarie 2018
O ruleta ruseasca

Revolutia in educatie facuta de PSD,o apa de gura sau ultima dorinta a condamnatului la moarte inainte de executie.

HENRIETTA FERNANDO
5 ianuarie 2018
IMPRUMUT

Bună ziua, sunteți interesat să obțineți un împrumut ??? oferim împrumut de afaceri, împrumut de investiții, consolidarea datoriilor și multe altele. oferim o sumă mare companiilor cu sistemul nostru de transfer de garanție de 100%, vă conectăm până la banca noastră și obțineți împrumutul dvs. cu 24 de ore cu o rată a dobânzii de doar 2% Deci, trimiteți-ne un e-mail astăzi la: ([email protected]) pentru a aplica acum pentru un împrumut.

@HENRIETTA FERNANDO
5 ianuarie 2018
Goagle traducere

Goagle imprumut

Răspuns la: IMPRUMUT
Adăugat de : HENRIETTA FERNANDO, 5 ianuarie 2018
Bună ziua, sunteți interesat să obțineți un împrumut ??? oferim împrumut de afaceri, împrumut de investiții, consolidarea datoriilor și...
TIC
5 ianuarie 2018
variante ale planurilor cadrul pentru liceu

- să elimini discipline la care se susțin probe de competențe(TIC) sau probe scrise la examenele de bacalaureat nu par a fi cele mai bune soluții în pregătirea elevilor ce doresc continuarea studiilor tehnice.... dar la noi se poate orice! Așa s-a eliminat biologia de la clasele de tehnologic (IX-X), și cu toate acestea această disciplină poate fi aleasă ca disciplină pentru bacalaureat... și rezultatele se văd!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5268 secunde