Competențele lingvistice ale elevilor de clasa a II-a, deficitare!

147
Competențele lingvistice ale elevilor de clasa a II-a, deficitare! - ddd-1582196784.jpg

Articole recomandate

Aproximativ 60% dintre elevii de clasa a II-a care au participat anul trecut la Evaluarea Națională reușesc să scrie corect textul cerut, în timp ce aproape 70% dintre aceștia redactează un bilet respectând convențiile de bază, arată Raportul național privind Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, publicat pe site-ul Centrului Național de Evaluare și Examinare și citat de Agerpres.

În ceea ce privește scrierea corectă a cuvintelor și a propozițiilor, precum și corectitudinea utilizării semnelor de punctuație, situația este "mult mai gravă", deoarece mai puțin de 60% dintre elevi scriu corect biletul și mai puțin de 50% scriu corect textul pe bază de întrebări.

"Pe baza informațiilor prezentate în cadrul Raportului național privind Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, la nivel național, reiese că: aproximativ 85% dintre elevii participanți reușesc să formuleze întrebări și răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluați pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit. Ținând cont de faptul că aceste activități au vizat o singură competență generală, cea de receptare a unei varietăți de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,32% dintre elevii participanți la Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019 au formată și dezvoltată această competență", afirmă sursa citată.

Potrivit aceleiași surse, 75,06% dintre elevii participanți la evaluare reușesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare, 68% reușesc să efectueze adunări și scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare și/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate. 81,25% dintre elevii evaluați știu să calculeze o perioadă de timp necesară desfășurării unei activități, prin utilizarea unor unități de măsură pentru determinarea și ordonarea duratelor unor evenimente variate.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4898 secunde