Cât de mult se implică părinții în educația copiilor? (III)

470
Cât de mult se implică părinții în educația copiilor? (III) - fondscoalasursaearnest-1582759061.jpg

Articole de la același autor

Cum spuneam în numerele anterioare ale cotidianului nostru, de foarte multe ori, unii părinți uită că trebuie să-și sprijine copiii în procesul instructiv-educativ. Este importantă implicarea acestora în educația celor mici? Implicarea sau neimplicarea părinților în educația copilului influențează situația lui școlară? Despre această chestiune, a implicării sau neimplicării adulților în procesul de educare a copiilor, am discutat cu mai multe cadre didactice constănțene. 


Peste tot în școli există astfel de părinți, iar pentru ca elevii să aibă un parcurs educațional de calitate este evident că au nevoie de modele de integritate, astfel că mama sau tatăl sunt un fel de "mesaj" zilnic transmis prin tot ceea ce face sau nu face pentru familie sau pentru societate.


Practic, neimplicarea părintelui în viața școlară este ca și cum acesta ar alege conștient să-și condamne propriul copil la neșansă, pentru că, de cele mai multe ori, copiii lăsați de izbeliște nu au tocmai un viitor strălucit. Pe de altă parte, trebuie ținut cont de faptul că fiecare copil are drumul său, așteptări, nevoi și dorințe diferite. Specialiștii în educație sunt de părere că schimbarea și atragerea elevilor la cursuri nu se face prin critică și reproș în ședințele cu părinții ci prin dezvoltare personală, cultură pe care încă nu o avem. 


"Prezența elevilor la cursuri este condiționată nu doar de nivelul de educație al parinților, ci și de interesul și deschiderea profesorilor pentru schimbarea atitudinii față de noutățile ce vin în cascadă, informații și nivel ridicat de tehnologie, toleranța și puterea fiecărui dascăl de a ieși din vechile tipare, de  a admite folosirea telefoanelor mobile conectate la Internet la orele de curs pentru realizarea proiectelor, dar și dorința de a experimenta noi metode de învățare raportate la aceste noi vremuri.  
O soluție ar fi dorința de schimbare a mentalității părintelui în primul rând, care trebuie să cunoască stilul de pedagogie promovat de către școală și să intervină când este vorba despre atragerea elevilor în proiecte, programe educative, în scopul orientării lor profesionale potrivite etc. Mentalitatea flexibilă și atitudinea pozitivă, însușite nu doar de profesor  ci și de părinte, sunt condițiile care duc la formarea și dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri", ne-a declarat prof. Camelia Marcu, de la Liceul Economic "Virgil Madgearu". 


Un părinte implicat se va putea bucura de succesele copilului


Deci, este clar, în relația școală -elev -familie, fiecare factor are rolul său bine definit, dar părinții reprezintă primul pilon în educația unui copil, în sensul că primele informații despre lume și viață în general , primele deprinderi formate provin din familie. "Un părinte care se implică în educația copilului se va putea bucura de succesele acestuia. Lucrurile acestea sunt verificate de «n» ori. Trebuie ținută legătura cu școala permanent, nu numai în ceea ce privește situația la învățătură ci și în comportament. Doar așa pot fi corectate anumite aspecte, doar așa poate fi evitată violența în școală, consumul de alcool, tutun sau substanțe periculoase. Neimplicarea părinților duce la absenteism, eșec școlar, comportamente violente, căsătorii timpurii pentru fete, abandon și nu numai", a precizat directorul Liceului Tehnologic Ciobanu, prof. Mărioara Mihai. 
Cu toții știm că rezultatele școlare ale copilului depind în mare măsură și de modul în care se implică părinții în procesul de învățare. Așa că, dacă în  familie se învață cele mai importante deprinderi de comportament, tot în familie, la vârsta școlară mică, se formează atitudinea față de școală. 


Directorul Școlii Gimnaziale "Mihail Sadoveanu" Medgidia, prof. Elena Dincă este de părere că rezultatele școlare ulterioare ale copilului depind de debutul școlar. Altfel spus, dacă părinții vor colabora corect cu profesorii, vor avea încredere în școală și vor transmite această  încredere și copilului, atunci premisele succesului școlar vor fi asigurate.


La ora actuală, la Liceul Tehnologic "Gheorghe Duca" Constanța învață în jur de 700 de copii. Din păcate, unitatea de învățământ a pierdut în acest an școlar mulți elevi. De ce? Unii au primit locuințe în cartierul "Henri Coandă" ori s-au mutat la țară. Alții, în schimb, au anunțat că nu mai vin, pentru că fac parte din familii defavorizate, iar cultura părinților nu există, pentru a-i putea încuraja, la rândul lor, pe cei mici, să studieze. De aceeași părere este și directorul unității, prof. Elena Gogu, care susține că familia poate contribui la insuccesul școlar al unui elev, prin condițiile precare de viață oferite, atitudine indiferentă, neglijență sau ostilă față de activitățile educaționale. "Elevii aflați în această situație au nevoie de consiliere, pentru că aceste situații le pot influența negativ întreaga copilărie. Părintele trebuie să înțeleagă că nu este suficient să se ocupe doar de satisfacerea nevoilor primare, educația fiind un proces de al cărei succes depinde de această colaborare și evitarea eșecului școlar", a conchis cadrul didactic.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5155 secunde