Cadrele didactice reclamă: „Nu am găsit niciun site educațional complet!“

de Andreea PERHAIȚĂ Sâmbătă, 23 Mai 2020 456
Cadrele didactice au fost nevoite ca, peste noapte, să își mute toată activitatea în mediul online, să țină legătura cu elevii, să îi ajute cu continuarea învățării și, în același timp, să pună la punct un sistem de lecții pentru care nu existau nici proceduri, nici strategii. Unele s-au descurcat mai bine, altele mai au de învățat.



Asociația Generală a Învățătorilor din România a transmis o scrisoare deschisă președintelui țării, guvernanților, Ministerului Educației și Cercetării și Consiliului Rectorilor, în care solicită introducerea unei platforme unice de învățare e-learning, care să poată fi utilizată la nivel național, de către toate cadrele didactice. „În prezent, deși am încercat sute de platforme și resurse educaționale, nu am găsit nici măcar un singur site educațional care să stea în picioare la o privire critică: ba au grave erori științifice, ba sunt nepermis de sistematizate și incomplete, ba sunt realizate superficial, în cel mai bun caz, le lipsesc doar diacriticele, ba sunt contra cost etc.”, susține Viorel Dolha, președintele AGIRo.

Reprezentanții cadrelor didactice sunt de părere că platforma școlară de învățare e-learning ar trebui să fie gratuită, să poată fi accesată de către oricine și oricând de pe un simplu telefon, fără parole și fără logări care să funcționeze 24 de ore din 24. „O astfel de platformă va fi realiza și o reală egalitate de șanse pentru copii, vor putea exersa și progresa și copiii care nu își permit meditații și cei aflați peste hotare. Vor avea acces la această platformă și adulții, orice persoană care vrea să învețe. Evident, platforma trebuie elaborată de largi colective formate din specialiști IT și din științele educației”, recomandă Viorel Dolha.

Bibliotecă virtuală, fără cărți

Propunerile cadrelor didactice sunt ca platforma respectivă să aibă lecții la toate disciplinele și la toate conținuturile din programele școlare. Lecțiile ar trebui să fie interactive, iar textele să fie completate de animații sugestive, structurate logic, cu secvențe într-o succesiune în care tema nouă să se bazeze pe cunoștințele deja achiziționate. Învățătorii sugerează utilizarea mai multor tipuri de exerciții și de învățare, de la cea algoritmică, la cea euristică, bazată pe tatonări și încercări, și cea programată.

„Profesorul de la clasă se va limita în general doar să recomande exerciții de învățare pe această platformă celor care au rămâneri în urmă la anumite capitole sau la a realiza, după secvențe clasice de predare – învățare și transferul în alt context al cunoștințelor dobândite într-un anumit context”, mai spune președintele AGIRo.

Acesta arată cu degetul și portalul Ministerului Educației, care are o secțiune pentru biblioteci, dar care nu cuprinde, în fapt, nicio bibliotecă școlară virtuală. „Platforma elearning.ro, la care ne trimite tot Ministerul Educației, nu conține nici lecții pentru toate temele din programele școlare, nici ghiduri metodologice, nici exemple de probe de evaluare. Există o trimitere spre testarea online (E-testingul) și jocuri educative, dar pe bani: stă scris «cu abonament lunar între 20 și 180 de lei», chiar pe portalul pe care ministerul trebuia să ofere gratuit așa ceva”, subliniază Viorel Dolha.



Taguri

Alte ştiri din sectiunea Cultură-Educație

Ultima oră

Titlurile zilei