Auxiliarele vin la sfântu-așteaptă! "Exercițiile din manual sunt puerile"
510
Articole de la același autor
Doliu în învățământul constănțean! A murit o cunoscută profesoară de limba engleză, de la Școala nr. 23
13 Septembrie 2017
Cine sunt noii directori din școlile constănțene
28 August 2017
Director de liceu, declarații incendiare: "Mediocrii și conservatorii reacționează violent. Se fac presiuni pentru demiterea mea!"
13 Septembrie 2017
Scandal la Liceul "Madgearu". Profesorii cer demiterea directorului Camelia Marcu
14 Septembrie 2017
După ce a interzis utilizarea oricărui auxiliar la clasă, ministrul Educației le reintroduce în școli, însă revizuite. Va mai dura însă,
cel puțin trei-patru luni până când acestea vor ajunge cu adevărat pe băncile elevilor, așa că aceștia vor studia propriu-zis după ele abia în semestrul al doilea.
Pe site-ul Ministerului Educației a fost publicată Metodologia - cadru privind reglementarea utilizării auxiliarelor didactice în unitățile de învățământ preuniversitar și Metodologia - cadru privind asigurarea omologării utilizării mijloacelor de învățământ în învățământul preuniversitar. După ce ordinul ce reglementează utilizarea auxiliarelor didactice în unitățile de învățământ preuniversitar va fi publicat în Monitorul Oficial, editurile vor avea la dispoziție zece zile pentru a depune la Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) propunerile de auxiliare didactice. Abia apoi, în termen de 30 - 60 de zile, comisiile de evaluare și avizare vor stabili ce auxiliare didactice îndeplinesc criteriile de conformitate prevăzute de metodologie, conform unei proceduri ce va fi disponibilă pe site-ul CNEE.
De asemenea, lista auxiliarelor aprobate va fi publicată pe site-ul CNEE. Din acel moment abia, acestea vor putea fi utilizate în unitățile de învățământ preuniversitar. Recent, Centrul Național de Evaluare și Examinare a primit atribuții în domeniul avizării și evaluării auxiliarelor didactice.
"Doar manualul nu le oferă posibilitatea elevilor să progreseze"
Așadar, mai e cale lungă până când învățătorii și profesorii vor putea folosi alte materiale decât manualul. Până atunci, fiecare se descurcă cum poate. Cel mai greu este la clasele primare, acolo unde manualele au un conținut redus și număr limitat de exerciții și probleme.
"Au rezolvat exercițiile din manual din prima oră. Sunt la un nivel scăzut, au grad redus de dificultate și pentru a progresa este nevoie de diversificare. Poate la țară este suficient, pentru că se lucrează la un nivel mediu, însă, la oraș, copiii sunt mai interesați de concursurile școlare, lucrează mai mult și manualul nu le oferă posibilitatea să progreseze. Așa că am hotărât împreună cu doamna învățătoare și cu părinții ca fiecare din elevi să aducă, periodic, fișe cu exerciții pe care să le folosească la clasă, iar pentru acasă, doamna le dă teme din diferite culegeri pe care nu le aduc la școală", ne-a povestit Ioana Mirea, mama unei eleve de clasa a III-a.
La fel se procedează și la grupa pregătitoare și la clasa întâi, unde învățătoarele pregătesc fișe de lucru după care lucrează la clasă.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 21 Septembrie 2017
Vineri, 15 Septembrie 2017
Miercuri, 06 Septembrie 2017
Miercuri, 27 Septembrie 2017
Sâmbătă, 23 Septembrie 2017
Joi, 14 Septembrie 2017
Miercuri, 06 Septembrie 2017
Marţi, 26 Septembrie 2017
Joi, 21 Septembrie 2017