Varianta finală a Master Planului portului Constanța va fi supusă dezbaterii publice

129
Varianta finală a Master Planului portului Constanța va fi supusă dezbaterii publice - variantafinala-1423486100.jpg

Articole de la același autor

Compania Națională "Administrația Porturilor Maritime" SA Constanța, în calitate de autoritate contractantă a proiectului privind elaborarea unui Master Plan al portului Constanța, a dat publicității un comunicat în care precizează următoarele: "Scopul acestuia este de a realiza o planificare strategică a portului pe termen mediu și lung (până în 2040), în condițiile asigurării unei continuități a dezvoltării portuare, cu exploatarea eficientă a resurselor și infrastructurii existente, orientate spre necesitățile reale ale pieței, apt să deservească deopotrivă cerințele naționale, dar și pe cele ale hinterlandului său, în condiții de eficiență și în contextul competiției cu alte porturi și al globalizării.


În scopul realizării acestor obiective, consultantul, EY&Inros Lackner AG a avut 33 de consultări individuale cu agenții economici care activează pe platforma portuară, cu autoritățile locale, cu asociații profesionale reprezentative, cu instituții implicate în activitatea portuară (conform anexei atașate).


La aceste consultări, desfășurate la începutul elaborării Master Planului, consultantul a discutat cu reprezentanții a 23 de operatori portuari semnificativi, în ordinea traficului de mărfuri realizat de aceștia, inclusiv cu factori de decizie din cadrul Asociației Patronale "Operatorul Portuar".


Versiunea preliminară a Master Planului poate fi consultată încă de pe 19 decembrie 2014, pe site-ul Agenției de Mediu, precum și pe site-ul propriu al CN APM SA Constanța, de pe 27 ianuarie 2015.


Înaintea finalizării procedurii de mediu, va mai avea loc o întâlnire între consultantul EY&Inros Lackner AG și companiile vizate de planurile de dezvoltare cuprinse în proiectul Master Planului Portului Constanța.


Totodată, din partea unor operatori portuari și a Asociației Patronale "Operatorul Portuar" au fost transmise consultantului propuneri de modificare a versiunii supuse dezbaterii publice, acesta având obligația să le evalueze și să le integreze în conformitate cu viziunea strategică privind Master Planul.


După realizarea unui draft al Master Planului final, în momentul în care va fi disponibil, conform celor convenite cu consultantul, acesta va fi supus unei dezbateri publice.


Conform caietului de sarcini, Master Planul nu este un document restrictiv. Porturile operează într-un mediu comercial dinamic și este esențial ca ele să aibă flexibilitatea de a se adapta la cerere în contextul competiției. Rolul unui Master Plan este de a sprijini autoritatea portuară în procesul decizional. 


Conform politicii UE privind porturile europene, dezvoltarea infrastructurii portuare se realizează în funcție de master-planuri periodic revizuite, care să aibă în vedere direcțiile de dezvoltare a economiei Uniunii Europene, în condițiile reale ale pieței. Investițiile trebuie să aibă în vedere criterii de performanță, de exemplu atragerea unui trafic mai mare și creșterea cantității de marfă manipulată pe unitate de suprafața portuară."


Proiectul "Master Plan al Portului Constanța" este finanțat prin Programul Operațional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului, din Axa Prioritară 2 "Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport", Domeniul Major de Investiție 2.3 "Modernizarea și dezvoltarea porturilor dunărene și maritime". 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5568 secunde