Tragedia aviatică din Rusia, provocată de un fulger care a dezactivat pilotul automat
Articole recomandate
Ministrul Agriculturii, prima reacție în scandalul puilor vopsiţi: "Nu cred că fermierii fac aşa ceva"
28 Martie 2024
Paștele catolic 2024: Restricții de circulație pe teritoriul Ungariei, timp de mai multe zile
28 Martie 2024
Accidentul aviatic în care a fost implicat un avion Suhoi Superjet 100 al companiei ruse Aeroflot la începutul lunii mai, la Moscova, a fost provocat de dezactivarea sistemului de pilot automat din cauza unui fulger, și de probabile erori de pilotaj.
După examinarea cutiilor negre ale aparatului, fabricat în 2017, anchetatorii au precizat că au găsit semne de arsuri la exteriorul aeronavei, ceea ce arată că aceasta a fost lovită de fulger.
Din această cauză, pilotul automat a fost scos din funcțiune la 15 minute după decolarea de pe aeroportul Șeremetievo din Moscova, cu destinația Murmansk.
Avioanele sunt concepute pentru a putea zbura fără pilot automat chiar dacă sunt lovite de fulgere, subliniază anchetatorii, ceea ce înseamnă, implicit, că erorile de pilotaj au jucat de asemenea un rol în catastrofă.
Încă de la începutul anchetei, unele surse au evocat o serie de erori: decolarea pe furtună, decizia de a reveni de urgență pe aeroport în loc de a arde kerosenul în zbor, și aterizarea cu viteză prea mare.
Din cei 78 de pasageri și membri de echipaj, 41 au murit în incendiul declanșat după aterizare. Cei doi piloți au supraviețuit, la fel ca majoritatea pasagerilor instalați pe locurile din partea din față a aeronavei.
Suhoi Superjet 100, primul avion civil conceput în Rusia post-sovietică, a fost o sursă de mândrie pentru această țară la lansarea în 2011, dar aparatul nu reușește să convingă în afara pieței ruse, din cauza problemelor de fiabilitate.
Sursa: stirileprotv.ro
După examinarea cutiilor negre ale aparatului, fabricat în 2017, anchetatorii au precizat că au găsit semne de arsuri la exteriorul aeronavei, ceea ce arată că aceasta a fost lovită de fulger.
Din această cauză, pilotul automat a fost scos din funcțiune la 15 minute după decolarea de pe aeroportul Șeremetievo din Moscova, cu destinația Murmansk.
Avioanele sunt concepute pentru a putea zbura fără pilot automat chiar dacă sunt lovite de fulgere, subliniază anchetatorii, ceea ce înseamnă, implicit, că erorile de pilotaj au jucat de asemenea un rol în catastrofă.
Încă de la începutul anchetei, unele surse au evocat o serie de erori: decolarea pe furtună, decizia de a reveni de urgență pe aeroport în loc de a arde kerosenul în zbor, și aterizarea cu viteză prea mare.
Din cei 78 de pasageri și membri de echipaj, 41 au murit în incendiul declanșat după aterizare. Cei doi piloți au supraviețuit, la fel ca majoritatea pasagerilor instalați pe locurile din partea din față a aeronavei.
Suhoi Superjet 100, primul avion civil conceput în Rusia post-sovietică, a fost o sursă de mândrie pentru această țară la lansarea în 2011, dar aparatul nu reușește să convingă în afara pieței ruse, din cauza problemelor de fiabilitate.
Sursa: stirileprotv.ro
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Sâmbătă, 15 Iunie 2019
Vineri, 14 Iunie 2019
Vineri, 14 Iunie 2019
Vineri, 14 Iunie 2019