Peripețiile unui român care a cumpărat măști de protecție pentru Hong Kong

806
Peripețiile unui român care a cumpărat măști de protecție pentru Hong Kong - dddd-1582889513.jpg

Articole recomandate

Un amplu articol despre criza mondială a măștilor de protecție declanșată odată cu epidemia de coronavirus a fost publicat de Financial Times și în el e amintită povestea unui român care a cumpărat 500.000 de măști și a fost nevoit să păzească transportul lor cu arme de război, potrivit Observator.

Ovidiu Olea, un antreprenor român care trăiește în Hong Kong, a povestit de ce a fost nevoie ca transportul să fie însoțit de paznici înarmați până în dinți și cum a ajuns să procure măști pentru guvernul din Hong Kong. "După ce a plasat o comandă pentru 500.000 de măști din Africa de Sud, Ovidiu Olea a fost obligat să angajeze o escortă înarmată pentru asigurarea transportului către aeroport", scrie Financial Times.

Ovidiu povestește cum a ajuns să cumpere jumătate de milion de măști de protecție. "Eu am avut inițial o comandă minusculă, voiam o sută de măști. Având în vedere că aveam bani în bancă și nu făceam nimic cu ei, am zis să fac o investiție. Domeniul meu de activitate fiind sistemele de plată, știam niște administratori de farmacii cu desfacere la public. I-am sunat, i-am întrebat dacă le convine prețul și mi le-au cumpărat toate în mai puțin de un minut, în condițiile în care eu nici nu le aveam", mărturisește clujeanul. "Am trimis banii și m-am rugat să vină marfa", spune Ovidiu, dar lucrurile nu au fost deloc ușoare. Presiunea pentru obținerea măștilor devenise atât de mare încât "mișunau mai mulți indivizi în jurul fabricii și dădeau bani grei șoferilor de camioane pentru a le preda măștile. E foarte simplu să cumperi arme în Africa de Sud".

Ovidiu a angajat o firmă de securitate din Africa de Sud recomandată de un cunoscut. Când au aflat ce se transporta și distanța, cei de acolo au decis că e nevoie de o escortă formată din 3 mașini și 6 oameni înarmați până în dinți. "Mașinile au trebuit marcate, pentru că regula în Africa de Sud este că dacă ești înarmat pentru uz personal nu trebuie marcată mașină, dar oamenii aveau arme ca pentru război, așa că au mers cu mașini marcate, lucru care a atras și mai multă atenție". Drumul care trebuia să dureze 14 ore a ajuns să fie realizat în 27 de ore, deoarece pe drum șoferul a trebuit să facă pauză de somn: "Cum firma nu-i plătea să stea la un hotel, au oprit TIR-ul în mijlocul Africii să doarmă șoferul. În acest timp, cei de la firma de securitate au trebuit să patruleze în zonă", povestește Ovidiu.

După ce marfa a ajuns la aeroport, totul a mers strună. "Cam două săptămâni a durat să ajungă marfa în Hong Kong după ce a ieșit de pe poarta fabricii. La 2-3 ore după ce a ajuns marfa în depozitul din Hong Kong, aveam mai puțin de 100.000 de măști. Alea le-am ținut de rezervă", spune clujeanul. Ovidiu spune că nu mai aduce măști din Africa de Sud deoarece la puțin timp după ce a cumpărat, prețul a crescut de 8 ori: "Săptămâna trecută, prețul nu scădea sub 2,70 de dolari la poarta fabricii, pe mască. Este vorba despre măști de praf, din acelea cu filtru, care se pot folosi de mai multe ori, testate și certificate, produse de cea mai mare calitate".   

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4688 secunde