O pană de la o pasăre care a trăit pe vremea dinozaurilor, descoperită conservată într-un chihlimbar - pana102167900-1545049361.jpg

O pană provenind din coada unei păsări care a trăit în urmă cu circa 100 de milioane de ani a fost descoperită într-un chihlimbar de o echipă de oameni de știință din China și Canada, relatează Xinhua, potrivit Agerpres.

"Spre deosebire de majoritatea penelor din coadă descoperite în fosile de compresie, cea din chihlimbar prezintă pana într-o structură tridimensională și conține mai multe informații", a declarat unul dintre cercetătorii chinezi, Zou Jinmei.

"Pana datează de la începutul Cretacicului, o perioadă importantă pentru evoluția păsărilor", a explicat Xing Lida, cadru didactic la Universitatea de Geoștiințe din China. "În această perioadă anumite tipuri de dinozauri au evoluat în păsări", a adăugat Lida.

Pana din zona cozii conservată în chihlimbar a fost descoperită în Valea Hukawng din nordul Myanmar, o regiune bogată în astfel de fosile.

Chihlimbarul poate conține diferite tipuri de țesuturi moi și oferă informații palaeontologice valoroase, a notat Xing.

Descoperirea a fost publicată în Journal of Palaeogeography.